ارتباط با جنس مخالفازدواج

چه زمانی باید رابطه عاطفی ناسالم را ترک کنیم؟

چطور از رابطه عاطفی ناسالم دست بکشیم؟

پایان دادن به رابطه، حتی اگر بدترین رابطه دنیا هم باشد، همواره کار بسیار سختی است. در هر حال احساسات ناخوشایندی که بعد از آن به شما دست می‌دهد خیلی ناگوارتر از خود جدایی است، فاکتورهای زیستی هم نقش به سزایی در این رویداد دارند. تحقیقات نشان داده‌اند رابطه عاشقانه همان قسمت هایی را در مغز فعال می کند که در اعتیاد به ماده مخدری قوی همچون کوکائین فعال می‌شوند. اگر تصور می کنید درگیر چنین رابطه‌ای شده‌اید، پس نکات ذیل را که در این خصوص جمع آوری کردیم با دقت بخوانید و بر آن عمل کنید. با پیروی به از این نکات، راحتر می توانید به پایان  رابطه خود امیدوار باشید.

رابطه عاطفی

شیوه های پایان دادن به رابطه ناسالم با جنس مخالف

۱. شناسایی مشکل:

نخستین گام برای دست کشیدن از رابطه، آن است که بدانید واقعاً در یک رابطه بی ثبات قرار دارید. این آگاهی از طریق مطالعه یا مشاوره با شخص متخصص به دست می آید.

۲. نادیده نگرفتن احساسات و ناراحتی‌ ها:

قطع رابطه، شخصی که دوستش دارید، به طور حتم کار راحتی نخواهد بود. در نتیجه بعد از این جدایی، غم واندوه به سراغ شما خواهد آمد. شما به ناچار بایستی این دوره را بگذرانید.

۳. عبرت گرفتن از رابطه‌ ناسالم:

اکثر افراد که هنگام  خارج شدن از رابطه، می‌فهمند که در این رابطه‌ تتها وقت و عمرشان را تلف کرده‌ اند، و نسبت به آن احساس گناه می‌کنند. با این وجود، این رابطه تجربه‌ای میشود تا دفعه بعد که با فرد جدیدی آشنا شدید، قطعاً این بار می دانید چه رفتاری با او خواهید داشت؟

این راه هم بخوانید بدنیست:  چطور در دوران عقد جدا شوم؟

۵. از یادگاری‌ها دست بکشید

در راستای پایان دادن به رابطه، می‌توانید هر کادو و نامه و مواردی از این دست از فرد مقابل تان دارید، آنها را تا زمانی که دوره جدایی‌تان را می‌گذرانید، به طور موقت، جایی نگه دارید که جلوی چشم نباشند.

رابطه عاطفی

۶. واقع بین باشید :

در خصوص قطع رابطه، بایستی یادآور شد، خاصیت عشق این است که چشم را کور می کند، و عقل در این هنگام کارایی خود را از دست میدهد و بیشتر وقت‌ها نمی‌گذارد چهره واقعی شخص مورد نظرتان ببینید. به هر حال اگر قصد دارید از این رابطه دست بردارید، بایستی واقع بینانه برخورد کنید.

۷. نامه‌ای خطاب به یار سابق‌تان بنویسید

برای خلاص شدن از رابطه، که به تازگی متوجه شدید این رابطه ناسالم است، یکی از این شیوه ها این است که به طرف مقابل نامه ای بنویسید و تمانی آنچه در وجودتان تلمبار کردید، برای او بازگو کنید و سپس آن را  پاره کنید. اینگونه به آرامش خواهید رسید.

  1. ببخشید:

پیوسته تلاش کنید هرگونه احساس گناه در قطع رابطه را دارید را از خود دور سازید، چرا که قطعاً می دانید این رابطه هیچ سرانجامی نخواهد داشت. خودتان را برای آنچه که در گذشته اتفاق افتاده سرزنش نکنید و سعی کنید تا جای ممکن خود را ببخشید.

  1. در گذشته نمانید:

در زمان حال زندگی کنید. مسلماً خلاصی از رابطه، که عاشق او هستید، کار راحتی نیست و  اغلب اوقات چنان خود را غرق می کنید که رهایی از آن هر روز سخت و دشوارتر می شود.

  1. سرتان را به فعالیت موردعلاقه‌تان گرم کنید
این راه هم بخوانید بدنیست:  چرا پول در ازدواج مهم است؟

اگر فراموش کردن گذشته برای‌تان راحت نیست، به کاری مشغول شوید که به آن علاقه دارید. با این شیوه بهتر می توانید با این موضوع کنار بیایید.

  1. همواره روند زندگی ثابت نیست:

در جهت پایان دادن به رابطه، میتواند این مسئله برای شما نفس گیر و طاقت فرسا باشد، اما هر چقدر تلاش می‌کنید تا زندگی‌مان را بدون تغییر نگه دارید، موفق نمی‌شوید. یاد بگیرید همه چیز همواره ثابت و پایدار نیست و تغییر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا