ازدواجخواستگاری

خواستگاری و چالش های قبل ازدواج

خواستگاری و اضطراب قبل از ازدواج :

خواستگاری و مراحل قبل از ازدواج یکی از لذت بخش ترین و مهیج ترین مراحل زندگی به حساب می آید. اما، با این حال گاهی اوقات بعد از اتمام آن شور و هیجان ابتدایی، اضطراب  و نگرانی نمایان می شود. لذا شخصی که قصد ازدواج دارد بایستی به خوبی  از همان شروع جلسات خواستگاری تا پایان مراسم جشن عروسی با مسئله ازدواج کنار آمده باشد و هر دو قبل از هر  گونه اقدامی تمامی جوانب را به خوبی سنجیده باشند. در مطالب ذیل موضوع خواستگاری و مسائل قبل ازدواج و چالش های آن را مورد مطالعه و بررسی قرار خواهیم داد. بنابراین با پازل زندگی همراه شوید.

خواستگاری و چالش های پیش روی آن :

میل به تحت تاثیر قرار دادن

از همان جلسات آغازین خواستگاری، همه  افراد در تلاش هستند یکدیگر را تحت تأثیر قرار دهند. به گونه ای که گاهی از خود واقعی شان دور می شوند، اما استرس قبل ازدواج زمانی پدیدار می شود که یک دوگانگی در شخصیت هر دو ایجاد می شود و این موضوع می تواند مسائل و مشکلاتی را به بار آورد. که در ادامه دلایل این موضوع را مطرح می نماییم.

دلایل

در زمان خواستگاری، افرادی که برای نخستین بار ازدواج می کنند احتمال دارد کمی درمورد تغییراتی که از مجرد بودن به عضوی از یک زوج بودن بایستی داشته باشند دچار نگرانی و اضطراب شوند. این بدین مفهوم است که بایستی اندکی از استقلال خود بگذرند و تمایلات و نیازهای فردی دیگر را هم در نظر داشته باشند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  بهترین روش های جذب پسر مورد علاقه کدامند؟

تاثیرات

خواستگاری کردن و تشویش و نگرانی قبل از ازدواج می تواند مشکلاتی ما بین زوج ها تا زمان ازدواج ایجاد نماید. فردی که احساس اضطراب و دلهره دارد بسیار حساس می شود. اغلب اوقات هم طرف مقابل او امکان دارد این احساس را آن گونه که هست درک نکند و همین مسئله منجر به کشمکش و جدال بین آنها شود و در نهایت سبب  ناراحتی هر دو طرف گردد.

چارچوب زمانی

از زمان خواستگاری تا زمان پایان مراسم جشن ازدواج، میتواند افراد را دچار اضطراب نماید و گاهی کنار آمد با این مسئله سخت و دشوار می شود، چرا که دوره تدارک دیدن مراسم ازدواج، مشکلات و نگرانی های مخصوص خود را دارد. اکثر اوقات زوج ها کاملاً درگیر برنامه ریزی های عروسی شان می شوند. آنقدر مشکلات و مسائل مالی و خانوادگی برایشان پیش می آید که بایستی آنها را هم در برنامه ریزی های  آتی خود بگنجانند. این موضوعات اضطراب و استرس  قبل از ازدواج را صد چندان میکند، زیرا  فرد مضطرب هیچ  فرصت کافی برای کنار آمدن با مشکلاتش پیش رو  را پیدا  نخواهد نمود.

چالش های خواستگاری

علائم

مسئله ازدواج و مشکلات و مسائل قبل از ازدواج، منجر به اضطراب دوطرفین می شود. البته این استرس و فشار می تواند علائم فیزیکی و احساسی مختلف به بار آورد. این نشانه ها شامل کم خوابی، نداشتن تمرکز و کم اشتهایی شود. فرد مضطرب معمولاً تند نفس می کشد و ضربان قلب وی پیوسته بالاست و نیز همچنین احساس سرگیجه و حالت تهوع دارد. بنابراین این علائم تا حد زیادی در کیفیت روابط دو طرف هم اثر گذاشته و از پایداری و ثبات روابط زوجین تا حدی خواهد کاست.

این راه هم بخوانید بدنیست:  مجردی بهتر است یا متاهلی

درمان

در موضوع ازدواج مشکلاتی که ممکن است در این راه ایجاد شود، که بایستی به دنبال راه حل این مسائل و مشکلات بود. هر چند هیچ راهی برای جلوگیری قطعی از اضطراب و استرس  قبل از ازدواج نیست، چراکه  این اضطراب ها معمولاً براساس نگرانی هایی منطقی ایجاد می شود. ازدواج قدمی بزرگ است که تغییراتی اساسی در زندگی افراد ایجاد می نماید در این میان کمک گرفتن از مشاور  میتواند کار بهترین راه باشد.

در موضوع خواستگاری و مسئله ازدواج اگر اضطراب فرد به گونه ای باشد که لازم باشد به تنهایی روی آن کار شود، هر یک از از افراد می توانند به تنهایی با مشاور حرف بزنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا