کودک و نوجواننوجوان

رفتار مادر با دختر نوجوان

طرز رفتار با دختران نوجوان :  

رابطه مناسب میان مادر و دختر نوجوان می تواند به طور مستقیم در رفتار او در آینده تأثیر فراوانی بگذارد. گاهی نوع ارتباط مادر با دختر  می تواند گرم و صمیمی و یا برعکس به شکل رابطه عادی مادر و فرزندی باشد. با این وجود، تعدادی از مادران در پی آن هستند که بدانند با فرزند دختر خود چگونه ارتباط برقرار کنند تا بعدها دچار مشکل نشوند. در ذیل ما نکاتی را برای شما بیان می کنیم تا بتوانید رفتار مناسب با دختر خود را برگزینید.

دختر نوجوان

چگونگی رفتار با دختر نوجوان:

در دوران نوجوانی به دلیل عواملی چون بلوغ، ر فتار دختران را تحت تاثیر قرار میدهد. بنابراین می توان با  آگاهی کامل از برخی موارد در باره رابطه مادر و دختر و مسائل و مشکلاتی که در این مسیر ممکن است پدیدار شود جلوگیری نمایید:

۱-همفکری و همراهی

دختران در دوران نوجوانی تا حدی زیادی زودرنج  و حساس می شوند و احتمال دارد برای برخی مسائل جزئی خیلی زود ناراحت و آزرده خاطر شوند. بنابراین سعی کنید همواره با به کارگیری درست از استراتژی گفتگو، بتوانید از دغدغه های ذهنی وی آشنا شوید و در ادامه بتوانید درک بهتری از دنیای او داشته باشید.

۲-عنایت ویژه به فعالیت های ورزشی

به سبب آن که در این دوران فرزند شما با مسئله بلوغ و تغییراتی هورمونی مواجه هست. ورزش کردن با تنظیم هورمون ها و افزایش متابولیسم های بدنی نقش به سزایی در رفتار او خواهد داشت.

۳-گفتگو درباره روابط جنسی:

پیوسته سعی کنید به هنگام ورود فرزند شما به مرحله نوجوانی با  او در مورد مسائل جنسی گفتگو کنید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  آروغ زدن کودک

۴-از تحقیر و مقایسه پرهیز نمایید:

به هیچ عنوان دختر نوجوان خود را به خاطر نقطه ضعف هایش تحقیر نکنید و او را مورد مقایسه قرار ندهید و سعی کنید با همه کم و کاستی هایش، آن گونه که هست او را دوست بدارید. این موضوع در افزایش اعتماد به نفش دختر شما بسار حائز اهمیت می باشد.

۵-عدم کنترل بیش از حد

مادران به نکته توجه نمایند که  فرزندشان را خیلی تحت کنترل خود در نیاورید و آزادی عمل بیشتری برای او قائل باشند.

۶-واگذاری مسئولیت ها

نوجوان در این دوران در پی کسب استقلال است، بنابراین مناسب ترین کار این است که با واگذار کردن برخی به کارها به او حس مسئولیت پذیریری ر ادر او تقویت کنید.

دختر نوجوان

۷-خانه را برای نوجوان ایمن سازید:

تمام تلاش تان را بکنید تا فرزند دختر شما در خانه احساس امنیت و آسایش کند تا بیرون از خانه به دنبال فضای امن و بدون از تنش نباشد.

۸-به او اعتماد کنید:

با دختر نوجوان خود به گونه ای رفتار کنید که او احساس کند به او اعتماد کامل دارید و این کار منجر به افزایش اعتماد به نفس او می شود.

۹-زمان کافی برای او صرف کنید:

با دختر نوجوان خود رفتار صمیمانه داشته باشید. بنابراین با توجه به اهمیت این دوران، زمان کافی ر ابرای او در نظر بگیرید تا مسائل خود را با شما در میان بگذارد. لذا برای افکار و رویاهایش ارزش قائل شوید.

۱۰-کمتر انتقاد کنید

شاید شما هم دختر نوجوانی دارید، به این نکته توجه نمایید که کمتر او را مورد انتقاد و سرزنش قرار دهید. تلاش کنید، همیشه با لحنی دوستانه و مهربانانه با وی برخورد کنید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان

کلام آخر اینکه، مادر باید سعی کند همه جوانب را بسنجد و رفتار مناسب با فرزند خود برگزیند. با درک فرزند خود تا حد زیادی می تواند مسائل و مشکلات پیش روی خود را به راحتی حل و فصل نمایید. بنابراین سعی کنید بیشتر اختیار عمل را به فرزند نوجوان خود بدهید تا او را با جهان اطرافش بیشتر آشنا سازید و در حالی که به طور غیر مستقیم بر اعمال او  کنترل و نظارت خود قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا