ازدواجعقد و نامزدی

روابط عاطفی در دوران عقد و نامزدی

در دوران عقد و نامزدی، یافتن شریک عاطفی‌تان اتفاق خوشایند و مطلوبی قلمداد می شود. اما بایستی به این نکته توجه نمایید که تازه در اول راه هستید. شما بایستی همواره راه ‌های  مستحکم تر کردن رابطه را بدانید. بنابراین امروز با پازل زندگی همراه باشید، تا برایتان از شیوه هایی بگوییم که کمک‌ تان می‌کنند رابطه‌ تان شکل بهتری در دوران عقد و نامزدی تا ازدواج به خود بگیرید.

روابط عاطفی دوران عقد

مهار تهای لازم جهت داشتن دوران عقد و نامزدی طلایی

۱. نقشه‌هایی را که برای رابطه کشیده‌اید کنار بگذارید.:

در دوران عقد و نامزدی، برای رابطه میان همسرتان برنامه‌ریزی نکنید. برخی از بهترین روابط مابین افراد، روابطی هستند که خودجوش و بدون ‌برنامه برقرار شوند.

۲. گذشت داشته باشید:

در دورران عقد و نامزدی، همیشه بیاد داشته باشید که انسان گاهی ممکن است دچار خطا و لغزش شود. اگر واقعا برای همسرتان ارزش و احترام قائل هستید بایستی او را به‌خاطر اشتباهاتی که مرتکب می‌شود ببخشید.

  1. ساعات زیادی را باهم سپری کنید:

تلاش نمایید در دوران عقد و نامزدی و قبل ازدواج و برای شناخت یکدیگر  زمان های زیادی را باهم بگذرانید. بدین شکل است که متوجه خواهید شد، که طرف مقابل برای شما مناسب است یا نه.

  1. خود را با طرف مقابل وفق بدهید:

نبایستی توقع داشته باشید طرف مقابل در تمام ایده‌ها، عقاید به مانند شما فکر کند. پیوسته به یاد داشته باشید که انسان ها با هم متفاوت هستند.

  1. علایق خود را دنبال کنید

البته وجود شباهت‌ها در دو طرف به ارتقاء و رشد کیفیت زندگی و لذت بردن بیشتر از آن کمک می‌کند، اما واقعا اگر هر دو طرف علایق کاملا یکسانی داشته باشند، زندگی بسیار یکنواخت نخواهد بود؟ ضرورتی ندارد در یک به یک مسائل تفاهم و شباهت وجود داشته باشد.

  1. تمرین خودآگاهی:
این راه هم بخوانید بدنیست:  سوالات خواستگاری چطور به شناخت طرف مقابل کمک می کند؟

در دوران عقد و نامزدی بایستی به تمرین مهارت خودآگاهی بپردازید تا بدانید که خودتان از چه چیز خشنود می شوید تا بدین وسیله به شخصی مبدل شوید که عشق زندگی‌تان شایستگی آن را دارد.

  1. مشوق همدیگر باشید

به طور حتم شما نمی‌خواهید کسی دست‌و‌بال‌تان را ببندد و از انجام بعضی از امور و رسیدن به رؤیاها مانع تان شود. بنابراین نه شما این را می‌خواهید و نه همسرتان. در نتیجه حتما همدیگر را در رسیدن به اهداف‌ تان تشویق و ترغیب نمایید.

روابط عاطفی دوران عقد

  1. از هم انتقاد نکنید؛ به هم راه‌حل پیشنهاد دهید:

در دوران عقد و نامزدی اگر در رابطه‌تان مشکلی و مسئله‌ای ایجاد شد و همسر شما برای دریافت  راهنمایی نزد شما آمد، به او توصیه‌هایی برای برطرف شدن  مشکلش ارائه نمایید.

  1. از هم تعریف کنید:

تعریف و تمجید کردن از یکدیگر کار ساده و سودمندی است. به ‌این‌ شیوه به همسرتان نشان می‌دهید که واقعا برایش اهمیت دارید.

  1. به حریم شخصی هم احترام بگذارید:

گذراندن وقت با شریک زندگی به رشد رابطه شما کمک فراوانی خواهد کرد، اما از یاد نبرید که برای دوام و جاودانگی یک رابطه، بایستی گاهی اوقات فضا و زمان کافی دراختیار یکدیگر بگذارید.

  1. تشکر از همدیگر را فراموش نکنید:

دردوران عقد و نامزدی، قدردانی یکی از قواعد طلایی در برقراری رابطه‌ای ماندگار است. چهار کلمه‌ی ساده سپاسگزاری می‌تواند معجزه به پا کند.

۱۲٫ حرف دلتان را بزنید

اگر واقعا لازم باشد که درباره چیزی با همسرتان صحبت کنید، حرف‌تان را در دلتان تلمبار نکنید و آن را به شیوه ای اصولی با او در میان بگذارید.

  1. مهربان و رئوف باشید:
این راه هم بخوانید بدنیست:  نحوه برقراری ارتباط با جنس مخالف - دختران

تمام تلاش خود را بنمایید مهربانی در حالت های مختلف را برای همسرتان بروز نمایید.

  1. ادب را رعایت کنید:

این هم یکی از اصول طلایی زندگی مشترک است. همیشه و در هر حال وقت هایی که همراه شریک زندگی‌تان هستید، سعی کنید ادب و نزاکت را رعایت کنید.

اینها نکاتی بودند که بایستی در دوران عقد و نامزدی توجه ویژه‌ای بر آن نمایید تا در ادامه روابطی باثبات و پایداری و در عین حال لذت بخشی را تجربه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا