اعتماد به نفستوسعه فردی

نقش زبان بدن در افزایش اعتماد به نفس

زبان بدن چه نفشی بر اعتماد به نفس شما می‌گذارد؟

در راستای تقویت اعتماد به نفس، زبان بدن تأثیر چشم گیری در روابط اجتماعی شما خواهد داشت. در همین لحظه‌ مکثی کنید و به شیوه نشستن‌تان دقت کنید. دست‌هایتان کجاست؟ حالت  صورت‌تان چگونه است؟ اگر تصور نمی کنید که بدن شما زبان مخصوص به خودش را دارد، بنابراین بهترین کار این است که در طرز فکر خود تجدید نظر نمایید. درصد بالایی از ارتباطات و نحوه‌ی برداشت دیگران از شما، برگرفته از زبان بدن شما می باشد. زبان بدن دربرگیرنده‌ی طرز ایستادن، نشستن و حرکات چشم، صورت و دست‌ها در زمان صحبت کردن می باشد. در نتیجه در مقاله‌ی ذیل به برگزیده‌ای از مهم‌ترین و ضروری ترین نکات درباره‌ی زبان بدن و به موازات آن افزایش اعتماد به نفس می‌پردازیم.

زبان بدن و اعتماد به نفس

تکنیک های زبان بدن برای افزایش اعتماد به نفس:

۱. هیچ وقت قوز نکنید:

برای اینکه بتوانید به خوبی اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، در هیچ زمان قوزکرده وارد اتاق نشوید، بی تردید حتی اگر اعتماد به نفس هم داشته باشید، قوز کردن از اعتماد به نفس ظاهریِ شما خواهد کاست. اما نکته‌ دیگر آن است که زبان بدن بر هورمون‌‌ها و ذهن ما نقش تعیین کننده ای دارند.

۲. طرز لباس پوشیدن:

برای اینکه اعتماد به نفس خود را در تعاملات روزانه بالا ببرید، بخاطر داشته باشید که نوع پوشش ما بر نوع برداشت ما از خودمان و برداشت سایر افراد از ما تأثیر می‌گذارد. لذا لباس شما جزئی از زبان بدن شما می باشد و پیام ویژه  خودش را به سایرین انتقال می دهد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  راهکارهای فوق العاده برای کنترل خشم

۳. عادت‌های عصبی را  از خود دور سازید:

داشتن اعتماد به نفس بالا با تیک‌های عصبی که در ورجه‌وورجه کردن، پیچ‌و‌تاب دادن به موها، تکان دادن پا یا جویدن ناخن‌ها در تعارض است،  این علائم، نشانه‌ های مشخص و واضح از اضطراب و عصبی بودن است. بدین ترتیب این حرکات عصبی مانع توجه سایر افراد به صحبت های شما می‌شود و نمی‌گذارد آنها پیام شما را به خوبی دریافت کنند. بنابراین از لمس صورت، گردن یا موهای خود هنگام صحبت کردن، همواره دوری نمایید، چرا که نشانه‌‌هایی از نگرانی و اضطراب هستند و این پیامِ روشن و صریح را به فرد مقابل ارسال می کند که شما از اعتماد به نفس مناسبی برخوردار نیستید.

زبان بدن و اعتماد به نفس

۴. به حالت بدنی‌تان توجه نمایید:

در جهت یادگیری تکنیک های افزایش اعتماد به نفس، از اینرو حالت بدنی شما زمانی صحیح است که نشستن یا ایستادن شما، کمترین میزان فشار را به عضلات و رباطِ درگیر وارد کند. در وضعیت نشسته، کمر شما بایستی صاف و با پشت صندلی در تماس باشد، پاهایتان صاف روی زمین باشند و زانوهایتان در حالت خم شده باشند. حالت بدنیِ درست، سبب باز شدن راه‌های هوایی و تضمینِ تنفس صحیح می‌شود و در نتیجه‌، تمام اعضا و بافت‌های بدن به شکل صحیح به وظایف خود عمل خواهند نمود.

۵. از یک زبان بدن گرم و پرشوراستفاده کنید:

ارتباط مستقیمی میان افزایش اعتماد به نفس و زبان بدن شما وجود دارد. در نتیجه اگر می‌خواهید محبوب و جذاب باشید و در ارتباطات روزمره بهترین عملکرد را داشته باشید بایستی از یک زبان بدن گرم و جذاب استفاده کنید تا پیام بانفوذ تان را به فرد مقابل انتقال دهید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  با افسردگی چه کنیم ؟

زبان بدن گرم و جذاب دربرگیرنده‌ی حالت‌های بدنی باز، لبخند زدن، سر تکان دادن می باشد. به موقعیت‌ها و شرایطی فکر کنید که احتمال دارد به متقاعد کردن فرد مقابل نیازمند باشید. بنابراین پیش از پدیدار شدن چنین موقعیت‌هایی، تمرین ها را از همین حالا شروع کنید. بنابراین در صحبت‌های عادی، عبارات و حرکات قرینه‌ای را تمرین کنید تا در مواقع نیاز با اعتماد به نفس بالاتری آنها را استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا