خانوادهطلاق

قبل از طلاق بخوانید

طلاق یک پدیده  ناگوار اجتماعی محسوب می شود که در شکل گیری روند آن عوامل بسیاری دخیل هستند؛ این رویداد می تواند هر دو طرف رابطه را آسیب پذیر سازد. آیا میخواهید جدایی صورت گیرد؟ رفتارهایی وجود دارند که در حین جدایی بایستی توجه ویژه ای بدان گردد. در این بخش به تدریج به  آن رفتارها اشاره می کنیم و خواستار آن هستیم تا شما هم با دقت و درایت کامل  این مطالب را  در پازل زندگی دنبال نمایید.

تصمیم قطعی برای طلاق :

۱- برای شکل گیری رابطه جدید یا فرد دیگر عجله نکنید:

 

بلافاصله بعد از طلاق احساسات ناپایدار نمی گذارد، شما در برگشت به روند طبیعی زندگی خود، خوب عمل کنید. شما زمانی می توانید یک رابطه جدیدی ر ا شکل دهید که اثرات رابطه قبلی به طور کل از زندگی شما رخت بر بسته باشد. در این خصوص، برخی کارشناسان معتقدند برای ایجاد یک رابطه جدید پس از جدایی، مدت زمان دو سال زمان نیاز است. بنابراین بعد از طلاق به سرعت به برقراری رابطه ای دیگر به هدف ازدواج اقدام ننمایید.

 ۲- بدون رضایت شریکتان درخواست جدایی نکنید:

زمانی که جدایی توأم با آگاهی و مهارت خاصی کنترل و مدیریت شود، رابطه بتدریج قوی تر و مستحکم تر  میشود. هنگامیکه از  همدیگر جدا می شوید، به شما این فرصت داده می شود به شکل منطقی و درست تصمیم بگیرید. بنابراین قبل از جدایی حتماً یک دیدار منطقی با شریکتان داشته باشید. در حقیقت با ارتباط مداوم, وضعیت رابطه خود را در آینده مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  طلاق گرفتن از شوهر معتاد به چه صورت است؟

 ۳-برای امضا کردن برگه های طلاق عجله نکنید:

در موضوع طلاق، امکان دارد شما دلایل محکمه پسندی برای جدایی داشته باشید اما اجازه دهید که با گذشت و بخشش، جایگاه رابطه شما را بهبود یابد . عجله برای این موضوع ممکن است سبب شود بعدها ابراز پشیمانی نمایید. برای طلاق گرفتن هیچ زمان شتاب زده رفتار نکیند و تمامی جوانب زندگی خود را مورد بررسی قرار دهید.

طلاق

۴-در مقابل فرزندان مراقب صحبت های خود با شریک زندگی تان باشید:

در مسئله گرفتن طلاق، زمانی که با شریکتان بد صحبت میکنید، بدین شیوه نمی توانید اعتماد فرزندان خود ر ابه دست آورید. به جای اینکار در یک زمان مناسب با آنها به گفتگو بنشیند و آنها را از موقعیت و عشقتان آگاه سازید. اگر شریک شما با همکاری والدین رضایت دارد، بعد از پشتیبانی آنها، از آن  برای توسعه شخصیت فرزندانتان استفاده کنید. درصورتی که او از مسئولیت هایش خودداری کند, بدون اینکه با وی رفتار تندی داشته باشید، تنها به آنها اجازه دهید که شرایط را بدانند. بچه ها را بیشتر از هر شخص دیگری در بحبوحه ی گرفتن طلاق، آسیب پذیر می شوند، چرا که در احساسات آنها اختلال ایجاد می گردد.

۵- کودک شما به هردوی شما نیاز دارد:

در مسئله طلاق، به شریکتان یک فرصت دهید تا نقش یک والد را باتوجه به توافق طرفین به عهده بگیرد ؛ جدایی بین شما دونفر وجود دارد، بنابراین فرزندان شما چه تقصیر و گناهی دارند. اگر چه برخی از محدودیت ها پیشنهاد میشود, شریکتان هیچگاه این حق را ندارد که بدون حل کردن مسائل حیاتی ما بین طرفین، از بچه ها به عنوان ابزاری برای بازگرداندن شما استفاده کند. همکاری میان والدین سبب می شود،  کودکان بعد از طلاق کمتر دچار افسردگی شوند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  مهمترین علت طلاق در دو سال اول زندگی چیست؟

بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که گاهی بسته به شرایط، شما جدا زندگی میکنید تا بسنجید که آیا هنوز هم میخواهید این رابطه تداوم داشته باشد یا نه؟ جدایی طولانی مدت بدون هیچ علائمی از بهبودی در روند رابطه, مشخصه یک طلاق زود هنگام است؛ در این هنگام شما با استفاده از اختیاراتتان از مشاور ازدواج خود در خواست کمک و یاری بخواهید، تا شما را در بهترین شکل برای رابطه تان  هدایت و راهنمایی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا