بیوگرافی افراد موفقموفقیت

بیوگرافی پیر امیدیار؛بنیانگذار وب سایت eBay

بیوگرافی پیر امیدیار؛بنیانگذار وب سایت eBay

در بررسی بیوگرافی افراد موفق، تصمیم گرفتیم به مطالعه زندگی امیدیار بپردازیم که می تواند در نوع خود قابل توجه باشد. پیِر مراد امیدیار تاجری ایرانی الاصل است که در فرانسه متولد شده است و او بنیان گذار وب سایت مزایده آنلاین eBayمی باشد. امیدیار جزء اولین  کسانی بود که روی موفقیت خرید و فروش آنلاین شرط بندی کرد و خیلی سریع، یعنی در سن جوانی از این راه میلیاردر شد. در ادامه تحقیق و بازبینی سرگذشت امیدیار در خصوص بیوگرافی افراد موفق به ما پیوندید:

 سال های نخستین زندگی:

پدر و مادر امیدیار، در آغازین روزهای زندگی او، نام پرویز را برای او انتخاب نمودند. بدین ترتیب پیر با گذراندن دوران کودکی و نوجوانی در شهر پاریس روزها را یکی پس از دیگری سپری می نمود. از طرفی، علاقه پیر به علوم کامپیوتری در مقطع دبیرستان تا حدی بود که به جای کلاس های ورزش ساعات خود را در آزمایشگاه کامپیوتر میگذراند. بنابراین علاقه او به کامپیوتر روز به روز افزایش می یافت. زمانی که مدیر مدرسه از این موضوع مطلع شد به او حرفه ساخت برنامه ای برای جنریت کاتالوگ کارت های مخصوص کتابخانه را پیشنهاد داد. روزها بدین منوال برای امیدیار سپری می شد که وارد دانشگاه شد. در آن جا روی توسعه نرم افزاری برای برنامه نویسان مک اینتاش متمرکز شد.

دوران حرفه ای پیر امیدیار:

در مبحث بیوگرافی افراد موفق به دوران حرفه ای امیدیار نیم نگاهی می اندازیم. امیدیار به محض فارغ التحصیلی از دانشگاه با مدرکی در رشته علوم کامپیوتر به استخدام شرکت «کلاریس» درآمد که یکی از زیرمجموعه های اپل در آن زمان بود. در طی یک سال، او مجوز فروش بلیت هواپیما را هم در سایت Auction Web کسب نمود. بزرگ ترین دستاورد امیدیار در سپتامبر سال ۱۹۹۵ رقم خورد، دراین زمان بود که وب سایت «Auction Web» او شروع به کار کرد. در سال ۱۹۹۷ میلادی، نام Auction Web به eBay تغییر نمود؛ البته نخستین انتخاب امیدیار برای نام وب سایتش،  Echobay بود که معلوم شد، قبل از او از این نام استفاده شده است و به ناچار نام دیگری را برگزید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  بهترین راههای سیو کردن پول

پیر امیدیار

در ادامه بررسی بیوگرافی افراد موفق، امیدیار در ژانویه ۲۰۰۰، نخستین مقام خود در هیئت مدیره شرکتی به جز eBay را پذیرفت. او به هیئت مدیره شرکت ePeople  ملحق شد.  سپس او در سال ۲۰۱۴ به همراه همسرش پاملا، «امیدیار نتوورک» را راه اندازی کرد. در طول مدت زندگی خود، امیدیار علاوه بر علاقه وافری که به کامپیوتر داشت به موضوعات ژورنالیسم و سینما هم توجه کافی می نمود. در همین اثنی، امیدیار و همسرش برای مدت زمانی طولانی که در شهر هندرسون ایالت نوادا زندگی می کردند، آنها پس از مدتی ترجیح دادند به همراه سه فرزند خود به ایالت هاوایی نقل مکان کنند. بدین ترتیب بنابر گزارش نشریه فوربز، ثروت پیر امیدیار تا فوریه ۲۰۱۸، معادل ۱۰٫۹ میلیارد دلار آمریکا  تخمین زده شد. در مطالعاتی که در زمینه بیوگرافی افراد موفق صورت گرفت، این افتخارات در دوران حرفه ای هر شخصی می تواند قابل توجه باشد.

جوایز و افتخارات پیر امید یار:

در حالی که به بررسی بیوگرافی افراد موفق اقدام کردیم ، متوجه شدیم جوایز و افتخارات می تواند از جمله مباحثی باشد که سابقه‌ی هر فرد موفق و نامی را تحت شعاع قرار دهد. بنابراین در سال ۱۹۹۹ میلادی، امیدیار به عنوان برنده جایزه ملی «کارآفرین سال» برگزیده شد. همچنین در سال ۲۰۰۷ میلادی، نشریه فوربز فهرستی شامل  ۲۵۰نفر از ثروتمندترین آمریکایی انتشار نمودکه نام پیر امیدیار و در میان آنها مشهود بود. پیر در این لیست رتبه ۳۲ را کسب کرد. از طرفی، در سال ۲۰۱۱ میلادی، لیستی از ثروتمندان ایرانی منتشر شد که نام پیر امیدیار در مقام چهارم آن به چشم می خورد. در  همین سال، جایزه دکترای افتخاری دانشگاه تافتس به امیدیار رسید. تمامی این افتخارات و جوایز می تواند گواه آن باشد تا نام امیدیار با افتخار در لیست بررسی و مطالعه بیوگرافی افراد موفق قرار گیرد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  بیوگرافی نیک وی آچیچ؛مردی شگفت انگیز بدون دست و پا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا