عقد و نامزدی

چطور بازیهای دوران نامزدی به بهبود روابط شما کمک می کند؟

اگر میخواهید رابطه ای راحت، شاد و ایمن داشته باشید باید بتوانید با بازیهای دوران نامزدی آن را تقویت کنید. مهم نیست که چند وقت از مراسم نامزدی شما گذشته است؛ شما همیشه باید فردی فعال و شاداب برای شریک زندگی خود به نظر برسید. این نوع رفتارهای هیجانی و حتی گاهی اوقات بچه گانه نشان می‌دهد که شما برای ایجاد یک رابطه عاشقانه و سرگرم کننده آمادگی پیدا کرده‌اید. برقراری روابط جنسی و عاطفی با همین بازی های دوران نامزدی تقویت شده و به یک رابطه عاشقانه پس از ازدواج می انجامد. واکنش‌های احساسی که شما در خلوت خود به یکدیگر نشان می‌دهید و کلماتی که ابراز می کنید؛ استحکام روابط شما را در بلند مدت تضمین می کند.

  1. شروع رابطه با شوخی و طنز

‏ اگر می خواهید رابطه عاشقانه خود را تا آخر عمر حفظ کنید باید از بازیهای دوران نامزدی شروع کنید. معاشقه در دوران نامزدی همراه با شوخی ها و ابراز احساسات در قالب طنز، سطح هورمون های جنسی بدن را افزایش داده و و موجب شود احساسات زوجین نسبت به یکدیگر تحریک شده و خاطره خوبی از برقراری رابطه در ذهن خود داشته باشند. شروع بازیهای دوران نامزدی برای دختر و پسری که فقط چند هفته یا چند ماه از آشنایی شان می گذرد می‌تواند تا حدودی چالش برانگیز باشد. احساس خجالت بیشتر در دختران مشاهده می شود و کاملاً طبیعی است. در این شرایط دختر و پسر باید به یکدیگر کمک کنند تا هر دو طرف به احساس امنیت و ارامش در شروع معاشقه دوران نامزدی برسند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  در زمان عقد خرج دختر با کیست؟

برای شروع بازی های دوران نامزدی می توانید از ارسال پیامک های طنز در مورد رابطه جنسی یا شوخی کردن در مورد آن استفاده کنید. گفتن جک‌های مرتبط با این موضوع، شریک شما را به شروع صحبت در این زمینه تشویق می‌کند. بهتر است به جای کناره گیری با او همراهی کنید. اگر هنوز با او احساس راحتی نمی کنید؛ فقط به حرف های او گوش دهید و سعی کنید به صحبت های جالب او عکس العمل نشان بدهید یا حتی در خندیدن با او همراه شوید. در حقیقت او با این روش سعی دارد شما را برای شروع معاشقه در دوران نامزدی تشویق کند و اگر او را همراهی نکنید؛ حتماً رابطه شما سردتر شده و اختلافاتی در آن بروز ها خواهد کرد.

  1. برای اولین بوسه نامزدی برنامه ریزی کنید

شما حتی می‌توانید برای اولین بوسه در دوران نامزدی برنامه‌ریزی کنید. شرایطی را فراهم آورید که هر دو طرف احساس امنیت و آرامش داشته باشید. یک مکان خلوت را برای شروع بازیهای دوران نامزدی انتخاب کنید. می توانید با روشن کردن شمع، گذاشتن چند شاخه گل به ایجاد یک فضای رمانتیک و احساسی کمک کنید. بخاطر داشته باشید که معاشقه در دوران نامزدی یکی از جنبه‌های مهمی است که برای ارزیابی زندگی خود بعد از ازدواج باید آن را تجربه کنید. اگر احساس می کنید کنترل کردن شرایط برای شما کمی مشکل است می توانید پیش از شروع روابط عاشقانه، حد و حدودی را بین خود و همسرتان تعیین کنید.

همه روانشناس در اهمیت برقراری رابطه در حد بوسیدن، لمس بدن، پاسخ های هیجانی و مکالمات عاشقانه و غیره در دوران نامزدی اتفاق نظر دارند. این نوع رفتارها نشان می‌دهد که شریک زندگی شما می‌تواند از لحاظ روحی و جسمی به طور کامل از شما حمایت کند تا بعد از ازدواج در این زمینه مشکلی نداشته باشید.

  1. رفتارهای سرد هنگام بازهای دوران نامزدی را جدی بگیرید.
این راه هم بخوانید بدنیست:  چطور در دوران عقد جدا شوم؟

متاسفانه گاهی اوقات رفتار سرد در بازیهای دوران نامزدی به خصوص از طرف دختر چندان جدی گرفته نمی شود و امری طبیعی به شمار می آید. فرد تصور می کند طرف مقابل چون هنوز برای این کار آمادگی ندارد و یا خجالت می‌کشد؛ نسبت به او سرد است و این مسئله بعد از ازدواج حل خواهد شد. در صورتی که طرف مقابل شما به هیچ وجه به رفتارهای احساسی شما برای معاشقه در نامزدی واکنش نشان نمی هد و به طور مداوم شما را از خودش می راند؛ مشاوره قبل از ازدواج می تواند به شما کمک کند. چون احتمال دارد این نوع رفتار او به علت وسواس فکری، ترس از برقراری رابطه جنسی، یا نداشتن احساس و کشش به جنس مخالف باشد. همه این عوامل روی رابطه جنسی بعد از ازدواج نیز تاثیر می گذارد و باید بیش از ازدواج توسط روانکاو بررسی شده و در صورت نیاز درمان شود.

2 minutes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا