ازدواجانتخاب همسر

تست مشاوره قبل از ازدواج چه کمکی به بهبود تشکیل خانواده میکند؟

تست مشاوره قبل از ازدواج با ارزیابی پاسخ سوالاتی مثل چرا دختر و پسر تصمیم به ازدواج گرفته اند؟ معیارهای مهم برای تشکیل خانواده نظر آنها چیست؟ یک خانواده موفق از نظر آنها چه ویژگی هایی دارد؟ چه خصوصیاتی از زندگی مشترک آنها را ترغیب به ازدواج کرده است و غیره به زوجین کمک می‌کند تا بتوانند برای بهبود تشکیل خانواده برنامه ریزی درستی داشته باشند و آگاهی های قبل از ازدواج خود را بالا ببرند.

محققان مختلف درباره تاثیر مشاوره قبل از ازدواج روی بهبود تشکیل خانواده مطالعات متعددی انجام داده‌اند و نتایج به دست آمده در مطالعات آنها نشان می دهد که زوج هایی که قبل از ازدواج نزد مشاور رفته و از راهنمایی های آنها استفاده کردند؛ خانواده‌ای مستحکم تر و پایدار تر دارند.

از نظر اجتماعی ازدواج به مفهوم پیوند دادن دختر و پسر به یکدیگر است که می‌تواند جنبه های گسترده تری مثل پیوند دادن دو خانواده با یکدیگر را در بر بگیرد. موفقیت در این گستره اجتماعی بزرگ به راحتی امکان پذیر نیست و نیاز به مشاوره با افراد متخصص و کسب مهارت در این زمینه دارد.

اصلی ترین موضوعاتی که در تست مشاوره قبل از ازدواج مطرح می‌شود و روانشناس خانواده از پاسخ های دختر و پسر به ارزیابی های کاربردی برای بهبود تشکیل خانواده میرسد؛ شامل موارد زیر است.

  • چه عاملی موجب شده که دختر و پسر به یکدیگر گرایش داشته باشند؟
  • چه عواملی روی پایداری روابط آنها تا بحال تاثیر گذاشته است؟
  • چه مشکلاتی تاکنون بین آنها جدایی انداخته است؟
  • کدام نوع خانواده برای آنها ایده آل است: خانواده مرفه خانواده شاد خانواده سالم؟
  • از نظر آنها چه دلیلی می تواند منجر به طلاق بعد از ازدواج شود؟
  • نظر آنها درباره بچه دار شدن چیست؟
  • میزان استرس و تنش هرکدام چقدر است؟
  • روابط زناشویی احساسی و رمانتیک آنها با یکدیگر چگونه است؟
این راه هم بخوانید بدنیست:  در زمان عقد خرج دختر با کیست؟

تست مشاوره قبل از ازدواج به صورت آنلاین نیز می تواند انجام گیرد. البته نتایجی که بعد از آن ارائه می شود؛ به اندازه مراجعه به یک روانشناس خانواده مجرب، کامل و قابل اعتماد نیست. با این حال در وبسایت های زیر تست مشاوره قبل از ازدواج از جنبه های گوناگون قرار گرفته و شما بعد از پاسخ به سوالات، ارزیابی آن را نیز مشاهده خواهید کرد:

تست روانشناسی قبل از ازدواج آنلاین

تست روانشناسی قبل از ازدواج گزینشی

مهمترین نکته ای که روانپزشکان در تست مشاوره قبل از ازدواج برای بهبود تشکیل خانواده بررسی می‌کنند؛ نوع شخصیت دختر و پسر است. درحقیقت تست مشاوره قبل از ازدواج از چند آزمون مختلف تشکیل می‌شود که یکی از آنها آزمون شخصیت است. روانپزشک با ارزیابی آزمون شخصیت تا حدودی به این نتیجه گیری می رسد که آیا دختر و پسری که تصمیم به ازدواج گرفته اند؛ با یکدیگر همخوانی و تفاهم دارند یا خیر. در وبسایت زیر یک آزمون شخصیت طرح شده که می‌توانید بعد از پاسخ به سوالات مطرح شده شخصیت خود و همسرتان را با یکدیگر مقایسه کنید.

آزمون شخصیت مربوط به تست روانشناسی قبل از ازدواج

مزایای انجام تست های قبل از ازدواج آنلاین

  • شناخت شخصیت خودتان

گاهی اوقات ما به جای اینکه ابتدا به شخصیت، رفتار و به طور کلی ویژگی های مثبت و منفی خودمان توجه کنیم؛ در طرف مقابل به دنبال ایده آل های ذهنی مان می گردیم. برای همه ما راحت تر است که به جای قضاوت کردن خودمان به قضاوت دیگران بنشینیم. اما زمانی که بتوانیم به شناخت کافی از خودمان دست پیدا کنیم؛ نسبت به رفتارهای دیگران نیز واکنش بهتری نشان خواهیم داد و دست از سرزنش کردن دیگران بر می داریم.

  • شناخت شخصیت همسر
این راه هم بخوانید بدنیست:  آیا اختلاف سطح تحصیلات در ازدواج مهمه؟

با ارزیابی نتایج تست مشاوره قبل از ازدواج می توانید خودتان را جای طرف مقابل بگذارید. به این ترتیب در موقعیت های سخت و دشوار، احساسات او را درک خواهید کرد و به جای جدال و کشمکش سعی می کنید؛ راه حل مناسبی برای تعامل با او پیدا کرده و از دیدگاه او به مشکلات نگاه کنید.

  • بهبود تشکیل خانواده

تست مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک می کند که تصویر واضح، کامل و درستی از تشکیل خانواده داشته باشید. شما یاد میگیرید که چطور مثل یک تیم در خانواده عمل کنید و در موقعیت ها و شرایط مختلف با هم همکاری داشته باشید.

https://testyourself.psychtests.com/category/8

https://bestmarriages.ca/blogs-resources/relationship-counselling-quiz/

https://www.truity.com/test/which-personality-type-your-love-match

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا