مهارت های ارتباطیموفقیت

نکاتی که بهتر است درباره زبان بدن بدانید!

اهمیت مهارت های ارتباطی :

با بکارگیری درست از مهارت های ارتباطی، می توانیم به آسانی با دیگران ارتباط برقرار کنیم و مفهوم و مقصود را با اولین ارتباط به طرف مقابل برسانیم.  بنابراین در این مقاله از پازل زندگی قصد داریم با پرداختن به موضوع زبان بدن،  مهارت های ارتباطی شما را تقویت نماییم. در ادامه با پازل زندگی همراه باشید.

زبان بدن

را هکارهای افزایش مهارت های ارتباطی زبان بدن

در راستای بالا بردن مهارت های ارتباطی خود، یادگیری برخی تکنیک ها می تواند مؤثر واقع شود. بنابراین در مطالب ذیل به مطالعه و بررسی زبان بدن می پردازیم تا بتوانیم در امر شناخت مهارت های ارتباطی صحیح، عملکرد مناسبی داشته باشیم:

  1. بستن چشم‌ها

اگر مخاطب تان درحال صحبت با شما چشم‌هایش را ببندد، بایستی بدانید که این شخص در تلاش است تا خودش را از گفتگو با شما دور سازد.

  1. دست‌به‌سینه ایستادن

این طرز ایستادن یا نشستن، بدین مفهوم است که فرد از موضوع یا مسئله خاصی ناراحت است و بدین صورت نمی خواهد با دیگران ارتباط برقرار کند.

  1. خم‌شدن به جلو

همواره در  جهت افزایش مهارت های ارتباطی، آشنایی با رمز و راز زبان بدن کمک شایانی در ارتباطات روزانه به ما می نماید. در چنین مواقعی اگر کسی از طرف مقابل خوشش بیاید و بخواهد با او ارتباط برقرار کند، عموماً بدنش را کمی به سمت جلو متمایل می‌کند. در این حالت، پاها ثابت هستند، اما بدن به طور ناخودآگاه به‌سمت جلو گرایش پیدا می کند.

  1. تکیه‌دادن

در خصوص گسترش مهارت های ارتباطی، اطلاع و آگاهی از زبان بدن می تواند اثر بخش باشد، اگر کسی به هنگام نشستن پشتی صندلی یا هرجای دیگری که نشسته است، تکیه بدهد، بدین  مفهوم است که از ادامه‌ی گفت‌وگو خسته شده است یا به عبارتی از حضور طرف مقابل احساس راحتی نمی کند.

  1. گذاشتن کف دست آزاد روی دست طرف مقابل
این راه هم بخوانید بدنیست:  چگونه از طرز تفکر افراد بی پول فاصله بگیریم؟

اگر طرف مقابل‌ شما هنگام دست‌دادن کف دست آزادش را روی دست‌تان بگذارد، نشانه همدلی و دوستی است، اما اگراین دست دادن به شکلی بود که  باهم دست دادید و طرف مقابل‌تان آخر دست‌دادن دستش را روی دست‌تان گذاشت، آن‌وقت یعنی سعی دارد به شما بفهماند که اینجا خودش رئیس و رهبر است.

  1. دست‌دادن به همراه لمس بازو

آشنایی با مهارت های ارتباطی می تواند بسیاری از سؤتفاهم را برطرف سازد. گاهی‌ وقت ها، افراد هنگام دست‌دادن بخشی از بدن طرف مقابل‌شان را با دست دیگرشان که آزاد است، لمس می‌کنند. این حرکت نشان دهنده تمایل فرد برای برقراری ارتباط بیشتر است.

  1. بازی‌کردن با پرزهای لباس

 زمان هایی پیش می آید که فرد در حال بازی‌کردن با پرزهای لباس است یا انجام این حرکت درصورتی ‌که هیچ پرز یا مویی وجود ندارد ایجاد می شود،  این حرکت نوعی حرکت جانشین‌سازی است. معمولا فرد با این حرکت در تلاش است بدون اینکه سخنی بگوید، مخالفتش را بیان نماید. به‌عبارتی، با اینکه فرد نظرش را واضح مطرح نمی کند. از روی این حرکتش می‌توانید متوجه شوید که به طور حتم با چیزی مخالف است.

زبان بدن

  1. گذاشتن پاها روی میز

در جهت افزایش دانش و آگاهی شما در خصوص مهارت های ارتباطی، مقصود و منظور از گذاشتن پاها روی میز، حاکی از معانی بسیاری از قبیل بدرفتاری و بی‌احترامی است. شخصی که پاهایش را روی میز دراز می‌کند، گاهی وقت ها هدفش این است که نشان بدهد رئیس کیست یا شاید در مواردی نیز با این کار می‌خواهد نشان بدهد که برای سلامتی خودش اهمیت بسیاری قائل است.

  1. سوار صندلی شدن
این راه هم بخوانید بدنیست:  مهارت‌ های ارتباطی چیست؟

گاهی مواقع برخی از افراد صندلی را با اسب اشتباه می‌گیرند و از پشتی صندلی به‌ طرز صحیحی استفاده نمی‌کنند. به طور معمول مردم  از اینکه طرف مقابل‌شان این حالتی بنشیند، حس خوبی ندارند، چراکه ناخودآگاه احساس دشمنی و خصومت به آنها القائ می شود.

 سخن آخر، کسب آگاهی در جهت ارتقاء مهارت های ارتباطی می تواند تأثیر به سزایی در تعاملات روزانه شما داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا