رپورتاژ

معرفی میوه های هر فصل که مانع از هیولای انواع سرطان می شوند!

انواع میوه‌ها خواص مختلفی برای بدن دارند و می‌توانند مانع از ابتلا به بیماری‌های مختلفی از جمله سرطان شوند. سرطان در سال‌های اخیر شیوع بسیار زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است. این بیماری با اختلال در عملکرد سلول‌ها آغاز می‌شود که نتیجه آن تقسیم سلولی کنترل نشده و بیش از حد است. این حالت ممکن است در اندام‌های مختلف بدن اتفاق بیوفتد و منجر به تشکیل توده‌های سلولی به نام تومور شود.

تومورهای سرطانی ممکن است خوش خیم یا بدخیم باشند. تغییر شیوه زندگی و رژیم غذایی مناسب می‌تواند منجر به پیشگیری از سرطان شود. مصرف میوه‌ها به‌جای تنقلات مضر به حفاظت از سلول‌ها و جلوگیری از ایجاد تومور کمک می‌کند. در ادامه قصد داریم تا به معرفی میوه‌های ضد سرطان بپردازیم.

میوه‌ها و خواص ضد سرطانی

یکی از علت های احتمالی آسیب سلول‌ها و تقسیم بی‌رویه آن‌ها وجود مولکول‌های به نام رادیکال‌های آزاد است. این مولکول‌ها دارای الکترون جفت نشده در لایه آخر الکترونی خود هستند و در اثر فعالیت طبیعی سلول‌ها یا برخی عوامل محیطی همچون آلودگی هوا ایجاد می‌شوند. تجمع رادیکال‌های آزاد در بدن خطرناک بوده و منجر به آسیب سلول‌ها خواهد شد که در نهایت بیماری سرطان ایجاد می‌شود.

آنتی اکسیدان‌ها دسته‌ای از ترکیبات مفید هستند که سطح رادیکال‌های آزاد در بدن را کنترل می‌کنند و مانع از تجمع آن‌ها می‌شوند، به همین دلیل این ترکیبات را ضد سرطان می‌دانند. میوه‌ها دارای آنتی اکسیدان‌های مختلفی هستند که با عوامل ایجاد سلول‌های سرطانی مقابله می‌کنند. همچنین مصرف میوه‌ها برای بیماران مبتلا به سرطان نیز مفید است، زیرا علاوه بر وجود آنتی اکسیدان‌ها، به هیدارته ماندن بدن کمک می‌کند. در ادامه برخی از میوه‌های مفید برای پیشگیری از ابتلا به سرطان را در دو دسته میوه‌های تابستانی و پاییزی معرفی می‌کنیم.

این راه هم بخوانید بدنیست:  رابطه بین سن مادر و هوش کودک

انواع میوه های تابستانی و بهاری برای مبارزه با سرطان

با آغاز روزهای گرم سال میوه‌های متنوعی روانه بازار می‌شوند که برخی از آن‌ها خاصیت ضد سرطانی زیادی دارند. از جمله این میوه‌ها می‌توان به توت فرنگی، گیلاس، بلوبری، گوجه سبز، تمشک، گلابی، شاتوت، طالبی، انگور و هندوانه اشاره کرد.

خاصیت شاتوت و نابودی سلول‌های سرطانی

در دسته انواع میوه های تابستانی شاتوت بسیار خوشمزه بوده و نیاز بدن به بسیاری از مواد مغذی را فراهم می‌کند. از جمله خواص شاتوت می‌توان به پیشگیری از ابتلا به سرطان اشاره کرد. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که به مبارزه به رادیکال‌های آزاد بدن می‌پردازد.

خواص گوجه سبز نوبرانه ضد سرطان

گوجه سبز یکی از انواع میوه های تابستانی است که با طعمی بی‌نظیر طرفداران زیادی دارد. این میوه علاوه بر خوشمزه بودن سرشار از ترکیباتی است که در پیشگیری از سرطان مفید هستند. همچنین، گوجه سبز فعالیت اندام‌های داخلی مانند کلیه و کبد را تنظیم کرده و مانع از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها می‌شود.

خواص موز برای سرطان

موز میوه‌ای است که در تمام طول سال در بازار یافت می‌شود و خاصیت موز شامل موارد مختلفی است. از جمله فواید موز می‌توان به حفظ سلامت قلب، تقویت استخوان‌ها، تامین انرژی مورد نیاز بدن، تقویت عضلات، بهبود قوای ایمنی و غیره اشاره کرد. یکی از خواص موز را مبارزه با سلول‌های سرطانی و پیشگیری از ابتلا به سرطان دانسته‌اند.

میوه‌های پاییزی و زمستانی و مقابله با سرطان

با آغاز سرمای هوا میوه‌های دیگری در دسترس هستند که برخی از آن‌ها مانند پرتقال، گریپ فروت، کیوی، انار، سیب و لیمو شیرین برای پیشگیری از سرطان مفید هستند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  چگونه با آرایش چشمانی درشت تر داشته باشیم؟

انار و پیشگیری از ابتلا به انواع سرطان

انار منبعی غنی از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. برای این میوه خاصیت ضد سرطانی عنوان شده است، زیرا از میزان رادیکال‌های آزاد بدن می‌کاهد. البته انار دارای خاصیت ضد التهابی بوده و از این نظر نیز برای مبارزه با سرطان مفید است. از دیگر خواص انار می‌توان به کاهش فشار خون و سلامت قلب اشاره کرد.

کیوی و کمک به درمان سرطان

کیوی یکی از میوه‌های مفید برای پیشگیری از سرطان و همچنین کمک به بیماران سرطانی در دوران شیمی درمانی است. ترکیباتی آنتی اکسیدانی موجود در کیوی از بسیاری از دیگر میوه‌ها بیشتر است و مصرف آن منجر به حفاظت از سلول‌ها می‌شود. جالب است بدانید که میزان ویتامین C موجود در کیوی با میوه‌های مانند پرتقال و لیمو شیرین برابر است، به همین دلیل می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی از ابتلا به بیماری‌های مختلف جلوگیری کند.

پرتقال میوه پرخاصیت ضد سرطان

پرتقال یکی از بهترین میوه‌های پاییزی است که در تمام میوه فروشی‌ها یافت می‌شود و قیمت آن در مقایسه با بسیاری از میوه‌ها ارزان‌تر خواهد بود؛ با این وجود خواص و فواید پرتقال بسیار زیاد است. این میوه در کاهش خطر ابتلا به سرطان تاثیر زیادی دارد. همچنین بخش مهمی از نیاز بدن به مواد مغذی مانند ویتامین C، B6، و پتاسیم را فراهم می‌کند.

میوه های مفید برای سرطان به پایان رسید، اما، شما می‌توانید برای آشنایی با خواص و فواید درمانی میوه ها به بلاگ اسنپ فود  blog.snappfood.irمراجعه کنید.

خرید میوه برای پیشگیری از ایجاد تومورهای سرطانی

همانطور که گفته شد با مصرف انواع میوه های تابستانی و زمستانی و بهره‌مندی از خواص موز و دیگر میوه‌ها می‌توان از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری نمود. سفارش میوه آنلاین روشی آسان برای خرید میوه بوده که از طریق اسنپ فود  snappfood.irفراهم شده است. شما می‌توانید تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین میوه‌ها را به صورت اینترنتی سفارش داده و در مدت زمانی کوتاه درب منزل تحویل بگیرید. در هر شهری که زندگی می‌کنید، می‌توانید از طریق سفارش میوه آنلاین از نزدیک‌ترین میوه‌ فروشی‌ها به محل سکونت خود خرید کنید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  اقدامات قبل از لیزر

منبع: سفارش میوه نسیم نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا