خانوادههمسرداری

چرا آقایان با اشتغال همسران خود مخالف‌ هستند؟

مخالفت مردان با اشتغال زنان می تواند بسیار منطقی و با دلایل کاملا قابل قبول یا فقط از روی تعصبات بیجا و دیدگاه های فرهنگی متفاوت آنها باشد. اکثر اختلافات ناشی از مخالفت مردان با کار کردن زنان حتی پیش از ازدواج آنها نیز وجود داشته اما طرفین تصور کرده اند که بعد از رفتن زیر یک سقف می توانند طرف دیگر را با دیدگاه خود همسو کنند. غافل از اینکه این گونه اختلاف نظرها به راحتی به یک توافق دوجانبه منجر نمی شود.

در ادمه این مقاله از پازل زندگی، ابتدا دلایل مخالفت آقایان با اشتغال زنان را مطرح می کنیم، سپس راهکارهایی را ارائه می دهیم تا این اختلافات را در خانواده ها به حداقل برسانید.

مهمترین دلایل مخالفت مردان با اشتغال زنان

ممعمولا اصلی ترین دلایلی که موجب می شود مردان با کار کردن زنان خارج از خانه مخالف باشند، به طرز تفکر و فرهنگ خانوادگی شان برمی گردد. در ادامه درباره این دلایل بیشتر توضیح می دهیم:

  • مردان، تامین نیازهای مالی زنان را وظیفه خود می دانند
  • از اینکه همسرشان جایگاه بالاتری نسبت به آنها داشته باشند، می ترسند
  • به بیماری های روحی و اختلالات روانی مثل شکاک بودن مبتلا هستند
  • از نحوه مدیریت کردن کارهای خانه توسط همسرشان رضایت ندارند
  • احساس می کنند همسرشان دیگر برای گذراندن وقت با آنها و فرزاندنشان زمان کافی ندارد

راهکارهای رسیدن به توافق با مردانی که با اشتغال زنان مخالفند

اولین گام برای رسیدن به توافق در خصوص اشتغال زنان باید پیش از ازدواج انجام گیرد. مردانی که با کار کردن زنشان مخالف هستند، در صورتی که دختر پیش از ازدواج مشغول به کار باشد این مسئله را بیان می کنند اما مشکل اصلی زمانی پیش می آید که دختران در سنین پایین ازدواج می‌کنند و یا هنوز تصمیم نگرفته اند که آیا قصد دارند، سر کار بروند یا خیر.  زمانی که پس از ازدواج موقعیت کاری مناسبی برای آنها به وجود می آید، شوهرشان شروع به مخالفت کرده و اختلافات از همین جا شروع می شود.

این راه هم بخوانید بدنیست:  لذت جنسی زنان در روابط زناشویی

به همین علت توصیه می شود دیدگاه مرد در خصوص اشتغال زنان را پیش از ازدواج به طور کامل جویا شوید. حتی اگر هنوز شغل مناسبی پیدا نکردید و تصور می کنید در آینده احتمال دارد به سر کار بروید حتماً این مسئله را پیش از ازدواج مطرح کرده و به توافق برسید.

البته اگر به هر دلیلی پس از ازدواج با مشکل مخالفت مردان با اشتغال زنان، مواجه شدید، هنوز هم راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

به همسر خود اطمینان خاطر بدهید

همانطور که پیش از این گفتیم، مهمترین دلیل مخالفت مردان با اشتغال زنان احساس عدم امنیت و اطمینان خاطر آنها از مدیریت امور منزل است. اکثر مردان تصور می‌کنند اگر همسرشان خارج از منزل وارد محیط کار شود، دیگر نمی تواند وظایفی که در منزل بر عهده و قرار دارد را به خوبی مدیریت کرده و از پس آنها بر بیاید.

در این شرایط، شما باید هزینه‌های اطمینان خاطر همسر خودتان را فراهم کنید و این کار با جر و بحث کردن و دعوا راه انداختن به هیچ وجه امکان پذیر نیست بلکه شما باید سعی کنید با ابراز احساسات بیشتر، محبت کردن  و ایجاد نظم در امور منزل، به همسرتان اطمینان بدهید که درصورت کار خارج از خانه، به خوبی از پس همه چیز بر می آیید. البته شما باید از او بخواهید که در این کار به شما کمک کند نه اینکه تمام مسئولیت ها را به گردن شما بیندازد.

دلیل کار کردن خود را استقلال مالی بیان نکنید

یکی از خصوصیات اخلاقی مردان این است که تمایل دارند همسرشان از لحاظ مالی به آنها وابسته باشد. آنها دوست دارند مطمئن باشند که نیازهای مالی همسرشان را به طور کامل برطرف می‌کنند و این نشانه اقتدار و غرور مردانه آنهاست که شما حق ندارید آن را زیر پا بگذارید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  کاهش احتمال خیانت همسران

بنابراین، حتی اگر سر کار می‌روید و می‌خواهید درآمدتان را هم برای خودتان نگه دارید نباید این احساس را در همسرتان ایجاد کنید که دیگر به حمایت‌های مالی او نیازی ندارید.

بهترین توصیه ما به شما این است که بخشی از درآمد خودتان را با مشورت همسرتان خرج کنید و حتی از او بخواهید که برای خرید مایحتاج خودتان و خانه خرج کند نه اینکه به طور کامل او را کنار بگذارید چون درآمدی کسب کرده اید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا