تندرستیخردسالکودککودک و نوجوان

تست کرونا برای کودکان ضروری است؟

آیا تست کرونا برای کودکان ضروری است؟ این یکی از سوالات پرتکرار والدین می باشد که ذهن آنها را به شدت به خود مشغول نموده است. در این مرحله از همه گیری کرونا یا COVID-19، تست یک ابزار ضروری برای جلوگیری از گسترش این بیماری است. همانطور که در جریان هستید، کودکان به مهدکودک ، مدرسه، برنامه های بعد از مدرسه و ورزش بازگشته اند. خانواده ها نیز برای تعطیلات یا دیدن اقوام به سفر می روند. انواع امیکرون (omicron) و دلتا (delta) نیز به راحتی از فردی به فرد دیگر پخش می شوند.

زمانی که افراد در خانواده ‌های مختلف گرد هم جمع می شوند، خطر شیوع COVID-19 بیشتر می شود. ما می‌توانیم با ابزارهایی مانند پوشیدن ماسک و فاصله‌گذاری فیزیکی، ماندن در خانه در هنگام بیماری و واکسن زدن این خطر را کاهش دهیم. اما در صورت لزوم، تست کرونا ابزار مفید دیگری برای کاهش شیوع COVID-19 است.

 

خوشبختانه، کودکان مبتلا به کووید – ۱۹ معمولا علائم خفیفی را تجربه می کنند. با این حال، آنها هنوز هم می توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند، بنابراین ممکن است انجام تست کرونا برای آنها مهم باشد.

ضرورت تست کرونا برای کودکان

با شروع فصل آنفولانزا در میانه همه‌گیری بیماری کرونا، بسیاری از والدین ممکن است نگران این باشند که آیا فرزند بیمارشان سرماخوردگی، آنفولانزا یا COVID-19 دارد.

از آنجایی که بیماری‌ های تنفسی علائم مشابهی دارند؛ گلودرد، تب، سرفه، احتقان، و سردرد و غیره، پس هیچ راهی برای تشخیص عفونت فرزندتان بدون تست وجود ندارد.

پزشکان اذعان می دارند تست کرونا برای کودکان به آنها کمک می کند که بدانند بیماری چیست، و در نتیجه  آیا آنان نیاز به قرنطینه دارند یا خیر. علاوه بر این، تست کرونا همچنین می تواند به آرامش ذهن والدین کمک کند. اگر نتیجه منفی باشد، یا حتی مثبت، آنها می توانند از راهنمایی ‌هایی برای جلوگیری از گسترش بیشتر آن بهره مند شوند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  چگونه از پدر بودن لذت ببریم و پدر خوبی باشیم؟

اکثر کودکان مبتلا به COVID-19 علائم خفیف یا بدون علائم دارند و به راحتی بهبود می یابند، اگرچه برخی از آنها به شدت بیمار شده اند. به طور کلی در مورد کودکان، نگرانی این است که آنها می توانند بیماری را به افرادی که در معرض خطر بیشتری برای بیماری شدید هستند، مانند افراد مسن و افرادی که مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند بیماری قلبی، بیماری ریوی یا دیابت می باشند، سرایت دهند.

آزمایش تنها راه برای دانستن اینکه چه بیماری بر کودک شما تأثیر می گذارد است. جنیفر ال لایتر، دانشیار دپارتمان اطفال و اپیدمیولوژیست اطفال در هاسنفلد، می‌گوید: «من نمی‌توانم به یک کودک نگاه کنم و بگویم «کووید ۱۹ داری» یا «آنفولانزا داری» بیمارستان کودکان در NYU Langone. به همین دلیل است که اگر کودک علائمی دارد، باید آزمایش شود.

مشابه آنفولانزا، تب و سرفه شایع ترین علائم در کودکان مبتلا به کرونا هستند. تهوع، استفراغ و اسهال علائمی هستند که بیشتر در کودکان دیده می شوند و نه بزرگسالان. علائم اضافی نیز شامل بدن درد، خستگی، گلودرد و تنگی نفس هستند.

علائمی که نشان می دهند تست کرونا باید برای کودکان انجام شود

دستورالعمل‌ها برای انجام آزمایش کووید-۱۹ برای کودکان و بزرگسالان یکسان است. اگر کودک شما با علائم آبریزش شدید بینی، سرفه، تنگی نفس یا بدن درد احساس بیماری می کند، باید تست کرونا برای او را برنامه ریزی کنید.

همچنین، اگر فرزند شما با کسی که علائم کووید-۱۹ دارد یا تست او مثبت بوده است، تماس داشته باشد، شما باید تست کرونا برای کودکان را در نظر داشته باشید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  چطور حس استقلال طلبی نوجوان را کنترل کنیم؟

در نهایت اگر کودک شما دچار نقص ایمنی بوده یا دارای بیماری های زمینه ای مانند آسم یا ناراحتی های قلبی می باشد، با پزشک خود در مورد اینکه چه زمانی باید با علائم یا بدون علائم آزمایش شود، صحبت کنید.

انواع تست کرونا برای کودکان

دو نوع اصلی تست کرونا وجود دارد: یک آزمایش تشخیصی و یک آزمایش آنتی بادی. تست تشخیصی که متشکل از آزمایش آنتی ژن سریع و PCR  است، ارزیابی خواهد نمود که آیا کودک شما عفونت فعال COVID-19 دارد یا خیر.

آزمایش آنتی بادی نیز برای تعیین اینکه آیا کودک شما در گذشته مبتلا به کووید-۱۹ بوده است یا خیر انجام می شود، حتی اگر هیچ علامتی نداشته باشد. این نوع تست، عفونت فعلی را تشخیص نمی دهد.

پزشکان اطفال می توانند با شما در مورد اینکه کدام تست کرونا برای کودکان باید استفاده شود و چه زمانی آزمایش مفیدتر است، صحبت کنند.

سخن پایانی

از مطالب بالا قطعا متوجه شده اید که تست کرونا چه زمانی برای کودکان ضروری است. اگر تست کودک شما مثبت بود شما می توانید با مدیریت صحیح، ناراحتی و درد او را به حداقل برسانید. در واقع، به همان روشی که از فرزند خود در صورت سرماخوردگی یا آنفولانزا مراقبت می‌کنید مراقبت کنید: استراحت، مایعات، و کاهش ‌دهنده های تب بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن.

اکثر کودکان به خوبی با COVID-19 مقابله می کنند. اما اگر علائم کودک شما بدتر شد، برای راهنمایی با پزشک اطفال تماس بگیرید. یکی دیگر از مسائلی که باید در زمان بیماری کودک خود به آن توجه داشته باشید، ارتباط صحیح و کاربردی شما است، چرا که در این دوره، کودکان بینهایت کم حوصله می شوند. از این رو، شما می توانید از دوره هایی چون ۱۰ نکته کلیدی در ارتباط با فرزند بهره مند شده و بتوانید این دوران را بهتر مدیریت نمایید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  معرفی بهترین بازی های فکری در خانه بدون وسیله برای کودک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا