خانوادههمسرداری

روشهای موثر در بهبود روابط همسرداری

در مبحث همسرداری چیزی که بسیار مهم هست، حفظ روابط زناشویی بین طرفین است. اگر به هر دلیل از همسر خود دور هستید در اولین فرصت، شرایطی را فراهم نمایید تا ساعاتی را در کنار هم باشید. دوری و فاصله برای بسیاری از آدم‌ها نگران کننده است. اغلب این گونه به نظر می‌رسد که چنین رابطه‌ای مستحکم و پایدار نخواهد بود. به طور حتم حفظ چنین ارتباطی راحت نخواهد بود. در هنگام فاصله بین زوجین، ساده‌ترین چیزها ممکن است به یک مساله پیچیده و بغرنج تبدیل شود. بخاطر اینکه تا حدی از میزان این فاصله بکاهید، راهکارهای بسیاری در خصوص همسرداری وجود دارد. در ذیل به برخی از آنان اشاره می نماییم:‏

همسرداری

  • ü تحمیل نکنید

در مسئله‌ی همسرداری خود را به همدیگر تحمیل ننمایید. قرار نیست چون از هم دور هستید ۲۴ ساعت شبانه روز مدام باهم در ارتباط باشید. عاقلانه نیست چرا که در نهایت یکی از شما دو نفر از چنین ابراز علاقه‌ای خسته خواهد شد.

  • ü این یک فرصت است‏

در موضوع همسرداری، اگر شرایط به شکلی است که از هم فاصله دارید، این می تواند فرصتی برای سنجش و ارزیابی رابطه‌ و عشقی که بین شما وجود دارد باشد. بنابراین این فرصت را مغتنم بشمارید و نهایت استفاده را از آن بنمایید.

  • ü مدیریت انتظارات‏

همسرداری در مواقعی که از هم فاصله دارید شاید کمی راحت نباشد. ولی با کمی درایت می توانید انتظارت همدیگر را مدیریت کنید تا دچار مشکلی نشوید. اگر بتوانید انتظارات‌تان را مشخص کنید شرایط این دوری برایتان  سهل و آسان می شود.

این راه هم بخوانید بدنیست:  روابط زناشویی بایستی چگونه باشد؟

بهبود همسرداری

  • ü ‏خلاق باشید

همانطور که موارد فوق در خصوص همسرداری  بدان اشاره نمودیم شما نبایستی  هر لحظه در پی کنترل طرف  مقابل باشید. در حدی که از احوالات هم جویا شوید، اگر اتفاق خاص و جذابی در طی روز برایتان رخ داده  شرح دهید و چیزهایی را به اشتراک بگذارید.‏ اینگونه می توانید در بحث همسرداری به خوی ایفای نقش نمایید.

  • ü از خطر دوری کنید

در امر همسرداری آن هم از فاصله‌ی دور، اگر فکر می کنید بازگو کردن یک موضوع یا انجام یک کار برای طرف مقابل ناخوشایند است از مطرح کردن آن دوری کنید. اگر واقعا ضرورت دارد که آن مسئله عنوان کنید در استفاده از کلمات نهایت دقت را بنمایید.

  • ü پرشور و مهیج باشید

برای این که وظیفه خود در باب همسرداری از فاصله دور را به نحو احسنت اجرا نمایید، چیزهای دوست داشتنی مشترک میان یکدیگر  را شناسایی کنید و برای آن طرح و برنامه‌ای بریزید. این موضوع می تواند در مواقعی که احساس می‌کنید از هم دور هستید،  کارهای هیجان انگیز مثل گوش دادن همزمانبه موسیقی یا دید ن فیلم و مواردی از این دست شما را تا حد زیادی تسکین می‌نماید.

  • ü وعده دیدار را عملی کنید

در جریان مسئله همسرداری،  می تواند کمی چالش برانگیز باشد اگر  از هم دور باشید، در صورتی که  این امکان به هر شکلی برایتان وجود دارد برنامه‌ای برای دیدار با هم بگذارید.

  • ü از تنهایی لذت ببرید

در راستای همسرداری اگر زمانهای طولانی از هم دور هستید. ممکن است گذراندن این لحظات برایتان راحت نباشد. این فرصتی است که چه بخواهید و چه نخواهید فراهم شده است پس سعی کنید از آن لذت ببرید. هرچیزی مزیت و عیبی دارد. به جای تمرکز بر عیب‌های دوری به مزیت‌های آن فکر کنید.

  • ü مثبت اندیش باشید
این راه هم بخوانید بدنیست:  خشکی واژن هنگام رابطه جنسی ،علل و درمان آن

در بحث  همسرداری گاه به دلایلی سبب می شود ازهم دور باشید. اغلب اوقات نگهداری چنین رابطه‌ای نیاز به شارژ انرژی دارد. برای اینکه از غم جدایی، افکار و احساسات بد را از خود دور نمایید همواره باید چیزهای مثبت را وارد رابطه کنید. حرف‌های مثبت بزنید، امیدوار باشید.

  در راستای موضوع همسرداری، رعایت این موارد تا حد زیادی می تواند فاصله‌ای که در بین شما باشد را  از بین برده و رابطه تان را مستحکم تر میسازد.

در روابط همسرداری موضوعی که بیش از همه حائز اهمیت است، حفظ روابط زناشویی است. دوری و فاصله از جمله مواردی است که وجودشان در یک رابطه منجر به پایان ناخوشایند آن رابطه می شود چرا که در این صورت بروز کوچک ترین مسئله ای می تواند تبدیل به مشکل بزرگی شود. در ادامه مطلب شما را با دو کتاب از بهترین روانشناسان جهان آشنا خواهیم کرد که مطالعه آن ها تا حد زیادی می تواند شما را در تجربه یک زندگی زناشویی موفق، یاری کنند.

کتاب صوتی چرا بعضی ازدواج ها موفق و بعضی شکست می خورند

کتاب صوتی چرا بعضی ازدواج ها موفق و بعضی شکست می خورند، اثر “جان گاتمن”، روانشناس و محقق بین‌المللی می باشد و مختص افرادی است که می خواهند ازدواج عاقلانه و عاشقانه ای را تجربه کنند. گفتنی است در دنیای امروزه تا زمانی که نتوانید اطلاعات لازمه را در زمینه روابط و نحوه صحیح ارتباط برقرار کردن با دیگران ، کسب کنید بی شک قادر نخواهید بود رابطه پر احساسی را با همسرتان تجربه کنید. این کتاب بر گرفته از تحقیق و پژوهش هایی است که بر زندگی صدها زوج صورت گرفته است و شامل تمام مواردی است که شما برای ایجاد و بهبود زندگیتان به آن ها احتیاج دارید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  خود ارضایی یا استمنا چه تاثیراتی بر روابط زناشویی دارد؟

کتاب صوتی چرا بعضی ازدواج ها موفق و بعضی شکست می خورند

خرید کتاب چرا بعضی ازدواج ها موفق هستند و بعضی شکست می خورند؟

کتاب رازھایی درباره زنان اثر باربارا دی آنجلیس

کتاب رازھایی درباره زنان اثر باربارا دی آنجلیس نیز کتاب دیگری است که به افراد کمک می کند از راه شناخت بهتر خود، زندگی بهتری را تجربه کنند. در واقع این کتاب برای شناخت زنان توسط مردان نیست بلکه هدف نویسنده از خلق این کتاب، شناخت زنان نسبت به جنس خود می باشد و دلیل آن هم این است که وقتی یک زن بتواند درک عمیقی از خود داشته باشد، به همان میزان اعتماد به نفس و شانس بیشتری برای بیان خواسته هایش به همسرش دارد.

کتاب راز ھایی درباره زنان اثر باربارا دی آنجلیس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا