خردسالکودک و نوجوان

بهترین زمان و روش ختنه نوزادان و راه های مراقبت بعد از آن

زمان ختنه در نوزادان در ادیان مختلف متفاوت است و معمولا بر اساس اعتقادات مذهبی صورت می گیرد. عمل ختنه به جراحی سطحی گفته می شود که در آن پوست اضافه سر آلت تناسلی برداشته می شود. این عمل در زمان های بسیار دور رواج داشته و امروزه نیز تمام مردم جهان آن را یک جراحی علمی می دانند.

سایت پازل زندگی با هدف افزایش مراقبت از سلامت جسمی و روانی کودکان و همچنین تربیت صحیح آن ها، مقاله های مختلفی در زمینه مراقبت از کودکان مانند علت زردی گرفتن نوزاد و درمان آن، روش های یاد دادن تشکر به کودکان و چند ها مقاله مفید دیگر برای شما والدین گرامی تهیه کرده است.

در این مقاله قصد داریم در مورد زمان ختنه نوزاد و انتخاب بهترین زمان برای انجام آن با شما صحبت کنیم.

بهترین زمان ختنه نوزادان پسر از نظر پزشکان و خانواده های

۱- از نظر خانواده ها با اعتقادات مختلف

در بین خانواده ها با اعتقادات متفاوت زمان ختنه نوزادان مختلف است. برای مثال، در بین مسلمانان بهترین زمان ختنه نوزادان قبل از بلوغ است و اعتقاد دارند که کودک در سنین بالاتر بهتر می تواند با این مسئله رو به رو شود و در بین یهودیان در روز هشتم تولد پسران خود را ختنه می کنند تا از نظر روحی آسیب پذیر نباشند.

۲- نظر پزشکان

از نظر پزشکان بهترین زمان ختنه کردن نوزادان پسر قبل از سه سالگی است. زیرا که از سه سالگی به بالا عوارض روحی برای کودکان ایجاد می شود و یک کودک سه ساله از جنسیت خود آگاه بوده و احتمال اینکه به هنگام ختنه احساسی از تعرض به جنسیت و هویت خود داشته باشد؛ وجود دارد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  چگونه شیر خشک مناسب برای کودکان انتخاب کنیم؟

بهترین روش ختنه نوزادان پسر از نظر پزشکان

در زمان ختنه نوزادان از دو روش استفاده می شود. یکی روش بی حسی و دیگری روش بیهوشی که بهترین روش برای کودکان سه سال به بالا از نظر پزشکان روش بی هوشی است. زیرا از این سن به بالا کودک می تواند مراحل ختنه را ببیند و به خاطر بسپارد که این مسئله در روحیه او اثر منفی خواهد داشت.

مزایای انجام ختنه در پسران در روزهای اولیه تولد و در نوزادی

پزشکان تاکید می کنند که در روزهای اولیه تولد و در نوزادی پسران خود را ختنه کنید، زیرا این کار باعث می شود که خطر ابتلا به عفونت ادراری کاهش یافته و از بسیاری بیماری های جنسی جلوگیری شود. همچنین انجام به موقع ختنه در نوزادان باعث می شود که تمیز کردن آن ها توسط شما مادران عزیز راحت تر انجام گیرد.

 بعد از زمان ختنه نوزادان چه مراقبت هایی لازم است؟

الف-استراحت کافی

بعد از ختنه کردن نوزادان باید حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت استراحت کنند و بهتر است آن ها را از حرکت کردن زیاد و بازی کردن منع کنید.

ب-حمام کردن کودک پس از عمل ختنه

متخصصان کودک تاکید دارند که بعد از ختنه کردن، کودک را تا چند روزی حمام نکنید و با اسفنج او را تمیز کنید و زمانی شروع به حمام کردن او کنید که روند بهبود را مشاهده می کنید و در این هنگام نیز تا مدتی نباید از صابون استفاده کنید. بعد از ختنه نوازد بهتر است بدن کودک را با آب گرم شسته و به آرامی ناحیه جراحی شده را ماساژ دهید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  معرفی لوازم ایمنی برای حفاظت از کودکان در خانه

ج-خوراندن آب کافی به کودک

بعد از ختنه کودک باید روزانه ۲ تا ۳ بار به کودک به مقدار ۲۰ تا ۳۰ سی سی آب داده شود تا کلیه های او را فعال کرده و ادرار رقیق شود. به این ترتیب هم کودک در دفع ادرار راحت تر بوده و سوزش کمتری احساس می کند و هم احتمال ابتلا به عفونت کاهش خواهد یافت.

 د-استفاده از پماد آ-د

بعد از عمل ختنه لازم است که محل جراحی را به مدت چهار ماه با پماد آ-د چرب کنید. اینکار درد و ناراحتی کودک را کمتر کرده و به بهبودی سریعتر ناحیه عمل شده کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا