خانوادهروابط زناشویی

اعتیاد به خود ارضایی چه نشانه هایی را به دنبال دارد؟

اعتیاد به خود ارضایی یکی از عوارضی است که نیاز به درمان دارد. خود ارضایی یا به عبارتی تحریک نمودن اندام های جنسی خود با دست زدن به جهت دریافت لذت جنسی محقق می شود. هم زنان و هم مردان قادرند به منظور لذت جنسی، دست به چنین کاری بزنند.

هر وقت عمل خودارضایی موجب فراهم شدن اختلال در روند زندگی معمولی مانند شغل، رابطه با خانواده و تحصیل گردد، گفته خواهد شد که آن شخص به خود ارضایی معتاد گشته است. در این میان اشخاص دارای یک خواسته درونی هستند که ناچارا آنها را بطرف خودارضایی می کشد.

تاثیرات منفی اعتیاد به خود ارضایی

برقراری رابطه‌ زناشویی با شریک زندگی ویژگی‌های زیادی دارد، ولی خود ارضایی مزایای مشابه آن را ارائه نخواهد داد. خود ارضایی عوارض و تاثیرات منفی زیادی دارد که امکان دارد گریبان گیر هر شخصی شود.

در حقیقت زیاده روی در خود ارضایی  برای سلامت جسم و روح انسان مضر است و صدمات زیادی را وارد می‌کند. هنگامی که فردی تلاش می کند خودارضایی انجام دهد اغلب از فیلم هایی به منظور دست یافتن به این عمل استفاده می کند. تحقیقات نشان داده که اعتیاد به این فیلم‌ها بسیار افزایش پیدا کرده و مرتبا درحال زیاد شدن است و به دنبال آن تاثیرات منفی زیادی دارد.

عوارض اعتیاد به خود ارضایی

۱- ریزش مو

خیلی از افراد همواره با این عمل ناپسند و زشت درگیر می‌باشند و از روش‌های گوناگونی برای متوقف کردن آن استفاده می‌کنند. شاید شما علل گوناگون ریزش مو را بدانید ولی امکان دارد هرگز گمان نکنید که خود ارضایی هم می‌تواند موجب ریزش مو گردد. بنابراین، یکی از عوارض اعتیاد به خود ارضایی بیش از اندازه می‌تواند ریزش مو باشد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  سیاست های مهم شوهرداری

 در هنگام خودارضایی مایعی که ترشح می شود از ۱۰ درصد پروتئین و۹۰  درصد آب تشکیل می‌شود. بنابراین، زمانی که یک شخص خود ارضایی انجام می دهد، تخلیه بیش از حد این مایع امکان دارد موجب کمبود پروتئین در بدن و در نتیجه ریزش مو گردد. پروتئین‌ها مسولیت ترمیم بافت های بدن را دارند و همچنین برای رشد مو باید به اندازه کافی موجود باشند.

۲- خستگی و سستی

یکی دیگر از عوارض خود ارضایی این است که موجب می شود  انرژی زیادی از شما گرفته شود.  شخصی که درگیر خود ارضایی به صورت مکرر می‌باشد به احتمال زیاد در طول روز بیشتر دچار خستگی و سستی می‌شود و امکان دارد در انجام فعالیت‌های روزانه به مشکل بربخورد.

۳- تاثیر منفی بر حافظه و تمرکز

یکی دیگر از تاثیرات منفی اعتیاد به خودارضایی  بروز مشکل در حافظه شخص است. این اعتیاد موجب کم شدن حافظه می‌شود و تمرکز فرد کاهش می‌یابد. بنابراین خودارضایی علاوه بر تاثیر روی جسم و سلامت فیزیکی، موجب بروز تاثیرات منفی بر سلامت ذهنی و روانی نیز می‌گردد و حافظه را ضعیف و ناتوان می‌کند.

۴- تاری دید

بعضی دیگر از عوارض اعتیاد به خود ارضایی بیش از حد می‌تواند تاثیر منفی بر بینایی چشم ها باشد. اعتیاد به این کار موجب تاری دید یا دیدن مگس پران یا به عبارتی دیدن سایه هایی به شکل‌ نقطه یا کرم می شود که با حرکت چشم حرکت می‌نمایند.

بنابراین تمام این مشکلات نتیجه خودارضایی بیش از حد می باشد. زمانی که فرد دست به خود ارضایی می‌زند، موجب بروز اختلالات هورمونی در بدنش می‌شود و عدم تعادل هورمونی باعث بروز مشکلات بینایی خواهد شد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  راهکارهای زندگی با همسر شکاک

۵- انزال زودرس

این انزال زودرس نتیجه یکی از اختلالات مشترک جنسی در بین مردان می‌باشد. بنابراین زمانی که فرد دچار انزال زود رس است، دلیل آن درگیر بودن در خودارضایی می‌باشد که موجب می‌شود که نتواند همسر خود را ارضا کند. تحقیقات نشان داده است که نه تنها مردان دچار انزال زودرس می‌شوند بلکه زنانی هم که دست به عمل خودارضایی می‌زنند دچار این مشکل یعنی انزال زود رس خواهند شد. بنابراین زنانی که انزال زودرس دارند خیلی زودتر به رابطه زناشویی خود با همسر خود پایان خواهند داد.

۶- درد ناشی از اعتیاد به خود ارضایی

از دیگر عوارض این مشکل درد می‌باشد.  مردانی که به خود ارضایی بیش از حد مبتلا هستند امکان دارد  در بخش های مختلف بدنشان مثل کمر، یا ناحیه ی لگن،  در نواحی بیضه و کشاله رانشان درد را احساس کنند.

همه این دردها موجب آزار فرد و موجب جلوگیری از فعالیت‌های روزانه او می‌شود.

۷- اختلالات نعوظ

یکی دیگر از عوارض شایع اعتیاد به خود ارضایی این است که در بسیاری از مردان اختلال نعوظ و اختلال جنسی به وجود می‌آید که مشکلی بسیار جدی می‌باشد. این اختلال در مردان در سنین های مختلفی به وجود می آید. بنابراین خودارضایی موجب می‌شود که آلت تناسلی فرد را ضعیف کند و باعث نعوظ نرم و ضعیف شود.

بنابر مطالب ذکر شده بایستی هر فرد بداند که خودارضایی بسیار عمل ناشایستی است و از نظر اسلام کاری حرام و غیر شرعی می‌باشد که علاوه بر آسیب رساندن به جسم موجب آسیب و صدمه به روح و روان فرد می‌شود. بنابراین توصیه می شود که هیچگاه به این عمل ناپسند فکر نکنید و از آن بپرهیزید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  فواید و مضرات در رابطه زناشویی زیاد

جمع بندی

در این مقاله به بحث در مورد نشانه های خودارضایی پرداختیم برای اطلاعات بیشتر در این راستا مقاله آموزش آموزش رابطه صحیح جنسی را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا