پول و ثروتموفقیت

بهترین راههای سیو کردن پول

بهترین راه های سیو کردن پول به شما کمک می کند تا از طرز تفکر افکار بی پول فاصله بگیرید و یک برنامه ریزی مناسب برای ذخیره کردن پول های خود داشته باشید. شما باید هر روز نحوه خرج کردن پول خود را را بررسی کنید و به تدریج سعی کنید برنامه ریزی خود را در یک ماه آینده عملی کنید. به این ترتیب در ماه های بعدی، مشکلی در سیو کردن پول نخواهید داشت. پازل زندگی ده راهکار سیو کردن پول را به شما یاد خواهد داد.

  • مبلغ مشخصی را برای سیو کردن در آخر ماه تعیین کنید

فرقی نمی‌کند که پول خود را برای چه هدفی سیو می کنید شاید می خواهید به مسافرت بروید؛ دکوراسیون خانه تان را تغییر بدهید یا ذخیره پولی مناسبی برای روز مبادا داشته باشید. به هر حال باید میزان پولی که قرار است تا آخر ماه سیو کنید؛ به طور کامل مشخص نمایید.

برای تعیین هدف مناسب، درآمد خود را در یک ستون یادداشت کرده و مقادیری از پول تان را که خرج می کنید؛ در ستون دیگری بنویسید. در نهایت برای اینکه مقدار کافی از پول برای سیو کردن باقی بماند؛ برخی از خرج های اضافی را حذف کنید و یا سعی کنید شغل دومی برای خود پیدا نمایید. در نهایت شما باید بتوانید یک عدد مشخص برای سیو کردن پول در آخر ماه تعیین کنید.

اگر محاسبه خرج ماهیانه برایتان مشکل است می توانید نرم افزارهای مدیریت دخل و خرج را دانلود کنید.

  • برای سیو کردن پول برنامه ریزی کنید
این راه هم بخوانید بدنیست:  چطور کارآفرین شویم و واقعا کسب‌وکارمان را راه‌اندازی کنیم؟ – قسمت اول

زمانی که برای سیو کردن پول برنامه ریزی می کنید باید دخل و خرج خود را کنترل کنید. این برنامه ریزی به شما کمک می‌کند که نحوه خرج کردن پول خود را مدیریت نمایید و برای رسیدن به هدف تعیین شده در آخر ماه تلاش کنید. شما باید برای تمام مواردی که می‌خواهید خرج کنید یک بودجه مشخص تعیین نمایید و بیشتر از آن بودجه برای هر کاری هزینه نکنید.

  • حساب خرج کردن پول خود را داشته باشید

شما باید نحوه خرج کردن پول خود را با یک برنامه ریزی مشخص، مدیریت کنید و عادت ولخرجی را کنار بگذارید. به این ترتیب می توانید بخشی از پول خود را سیو کنید. به عنوان مثال به جای اینکه هر روز یا هر هفته به رستوران بروید؛ سعی کنید در خانه غذا بپزید و پولی را که قرار بود در رستوران خرج کنید؛ کنار بگذارید. روش های عملی بسیار زیادی برای سیو کردن پول وجود دارد. فقط باید نسبت به عادات ولخرجی خودتان آنها را کنار بگذارید.

  • وام های خود را زودتر پرداخت کنید

زمانی که بخشی از پول خود را سیو کردید؛ بهتر است وام های تان را زودتر از موعد پرداخت کنید. به این ترتیب سود کمتری به وام ها تعلق میگیرد و در آینده می توانید پول بیشتری سیو نمایید. برای پرداخت وام موردی را در نظر بگیرید که بیشترین سود به آن تعلق گرفته است.

  • از حراجی ها خرید کنید

برای خرید هر چیزی کمی وقت بگذارید و فروشگاه‌هایی را پیدا کنید که محصول مورد نظر شما را با تخفیف ارائه می دهند. البته زمان خرید دقت کنید که دقیقاً همان چیزی را که لازم دارید بخرید. به عنوان مثال اگر بیمه ماشین شما تمام شده و قصد دارید آن را تمدید کنید می توانید شرکت بیمه ای را انتخاب کنید که به شما تخفیف بیشتری می دهد. در وب سایت های مختلف به دنبال شرکت‌های بیمه باشید و قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

  • حساب بانکی جداگانه‌ای برای سیو کردن پول در نظر بگیرید
این راه هم بخوانید بدنیست:  راهکارهای موثر مدیریت زمان

حساب بانکی جداگانه برای سیو کردن پول به شما کمک می کند که پول خود را الکی خرج نکنید. شما می‌توانید مقدار پولی که برای عنوان هدف ماهیانه در نظر گرفته اید؛ در آن حساب بریزید. اگر این حساب کارت اعتباری نداشته باشد؛ خیلی بهتر است. چون زمانی که کارت در دست شما باشد ممکن است وسوسه شوید و خرید کنید. همچنین می توانید از بانک خود بخواهید زمانی که آخر ماه حقوق دریافت کردید؛ بخشی از آن را به طور خودکار وارد حساب ذخیره پول شما کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا