خانوادهطلاق

بعد از طلاق چه کنم ؟

زندگی عادی بعد از طلاق

 طبق شواهد موجود طلاق یا شکست عشقی می‌تواند یکی از ناگوارترین رخدادها  برای هر فرد در زندگی باشد، چرا که کنار آمدن با این موضوع برای هر دو طرف سخت و دشوار است. این شرایط بخصوص برای کسی که از ته وجودش امیدی برای بازگشت همسر سابق خود دارد غم انگیز تر می‌باشد. لذا در این مطالب سعی داریم با ارائه پیشنهاداتی گذر از دوران بعد از جدایی را برای شما هر چند راحت نیست کمی هموار سازیم:

طلاق

راهکارهایی برای روزهای بعد از طلاق :

۱. در شبکه‌های اجتماعی از مواجهه با او پرهیز نمایید:

 بعد از طلاق و جدایی هر چند به واقع کار دشواری است اما همسر یا نامزد قبلی‌تان را از شبکه های اجتماعی حذف کنید. به طور کل شبکه‌های اجتماعی حس صمیمیت و دوستی  را تقویت می‌کند. اگر چه این موضوع در میان خانوداه و دوستان موردی ندارد اما در مورد شخصی که دیگر با او در رابطه نیستید، موجب می‌شود شرایط جدایی و طلاق  هر روز سخت تر شود.

۲. از فهرست مخاطبان تان شماره‌اش را پاک کنید:

 در دوران بعد از طلاق در صورتی که به طور صدرصد رابطه‌تان قطع شده است. بنابراین شماره‌ی تماس او را از لیست مخاطبان‌تان حذف کنید. به طور حتم با گذشت زمان راحت تر می‌توانید این موضوع را به فراموشی بسپارید و  چه بسا قرار گرفتن شما در رابطه جدید، بتواند تمامی دشواری‌های گذشته را  تسکین نماید.

 ۳. قبول کنید که گزینه مناسبی برای هم نیستید:

 طلاق آخرین راه نیست اما همان طور که میدانید هر رابطه‌ای ممکن است در طی مدت زمانی دچار فراز و نشیب‌های بسیاری گردد. بنابراین اگر رابطه‌تان درحال حاضر هیچ جنبه‌ی مثبت و معنی داری ندارد، می‌توانیم تا حدود زیادی این اطمینان را به شما بدهیم که شما دیگر گزینه‌ی مناسبی برای یکدیگر نیستید. اما حقیقت این است که ما آدم‌ها با گذر زمان متحول می‌شویم و گاهی این تغییرات به سمت و سویی پیش می‌رود که سبب می‌شود با طلاق گرفتن هر کدام پا به دنیای جدیدی بگذاریم.

 ۴. حرف هایتان را در وجود خود تلمبار نسازید:

در دوران طلاق، بهتر نیست در عوض اینکه تمامی ناراحتی‌ها و دلخوری ها را در دل‌تان نگه دارید با جاری کردن آن بروی یک تکه کاغذ خود و وجودتان را تا مدتی تخلیه نمایید، تا کمی از بار این ناراحتی ها کاسته شود و  به نوعی خودتان را ترمیم سازید. لذا قرار نیست این نامه به کسی ارسال شود فقط بدین شیوه احساسات درونی تان را بدون نگرانی بازگو می‌کنید و بعد آن را دور می‌ریزید. به نظر انتخاب مناسبی است.

طلاق

۵. بعد از مدتی به رابطه جدید بیاندیشید:

در دوران طلاق بایستی این مسئله را عنوان کرد به هیچ وجه بعد از یک رابطه ناموفق، برای قرار گفتن در یک رابطه جدید عجولانه عمل نکنید به خودتان فرصت دهید. لذا زمانی وارد این مرحله شوید که دیگر خوب شدید و اثراتی از فرد قبلی در زندگی تان نیست. البته مطمئناً این بار بهتر می‌توانید با کمی صبر و حوصله برای انتخاب های مناسب اقدام کنید، زیرا معیار های خود را شناسایی کردید و اکنون می‌دانید فرد مورد نظرتان بایستی چه خصوصیات و ویژگی هایی داشته باشد. از ابنرو اگر حس می‌کنید قدرت تصمیم گیری بالایی دارید و تجربه قبلی را به فراموشی سپردید، می‌توانید به گزینه های جدید هم فکر کنید. لذا با طلاق گرفتن  زندگی هیچ کس خاتمه نمی‌یابد، از اینرو در این زمینه عاقلانه رفتار کنید.‌

 

کلام آخر اینکه، همه به این موضوع اذعان دارند که طلاق و شکست عشقی تجربه تلخ و دردناکی است، لذا خودتان بایستی قدری در این مسیر همکاری نمایید تا هر چه زودتر این رابطه ناموفق به طور کامل به پایان رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا