خانوادهروابط زناشویی

مدت زمان رابطه زناشویی مطلوب چقدر است؟

در مطالعات انجام شده نشان داده شده است که درصد زیادی از مردان و زنان دوست دارند مدت زمان رابطه زناشویی شان بیش از ۳۰ دقیقه طول بکشد. یک دانشیار روان‌شناسی چنین گفته است که به نظر می‌رسد این وضعیت موجب ناامیدی و نارضایتی می‌گردد.

این تحقیقات نشان داده است که اگر شخصی نگران مدت زمان مناسب برای رابطه زناشویی خود باشد، با بکارگیری این اطلاعات می‌تواند نگرانی خود را برطرف نماید و به جای اینکه دارو مصرف کند به وسیله مشاوره‌های اولیه روان‌شناسان درمان شود.

مدت زمان رابطه زناشویی برای مردان

گاها این سوال پیش می آید که مرد در یک روز چند بار می‌تواند ارضا شود؟ شرایط و وضعیت بدن هر فرد با فرد دیگر متفاوت می‌باشد. اغلب مردان قادرند به طور میانگین از یک تا ۵ مرتبه در روز به اوج لذت برسند. فراموش نکنید  که مایع منی هیچگاه تمام یا کم نمی‌شود و هیچ وقت تمام نخواهد شد.

وقتی که مایع منی از بیضه‌ها آزاد می‌گردند، در زمان انزال از آلت تناسلی مرد خارج می‌گردند و بدن خیلی سریع شروع به تولید دوباره مایع منی می‌نماید.

اغلب بعد از انزال، آلت تناسلی مردان امکان دارد کوچک شود. بنابراین، برای برقراری مجدد رابطه زناشویی نیاز است که آلت تناسلی به نعوظ دوباره برسد. البته مدت زمان به نعوظ مجدد در افراد متفاوت می‌باشد.

مدت زمان رابطه زناشویی برای رسیدن به ارگاسم

احتمالا تاکنون گمان می‌کردید که برای رسیدن به اوج لذت  حتما نعوظ آلت تناسلی مورد نیاز می‌باشد؛ اما  این‌گونه نیست. بعضی از افراد ممکن است بدون اینکه نعوظ را تجربه نمایند با پوزیشن های دیگری به اوج لذت برسند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  چگونه با همسر خود صمیمی شویم؟

در حقیقت رسیدن به ارگاسم افزایش یافتن احساسات را نشان می‌دهد. این کار موجب بالا رفتن ضربان قلب و فشارخون می‌گردد و انقباضات عضلانی را نیز خواهد داشت. معمولا رسیدن به اوج لذت تا چند ثانیه به طول می‌انجامد.

میزان دخول در رابطه زناشویی

واژن قسمت اصلی دستگاه تناسلی زنان می‌باشند. اغلب اندازه و عمق واژن در هر فرد متفاوت می‌باشد. این میزان می‌تواند بین ۸ تا ۱۷ سانتی‌متر ‌باشد. معمولا عمق متوسط واژن چیزی حدود ۹سانتی‌متر می‌باشد؛ ولی از دهانه واژن تا دهانه رحم در طول حدود ۱۸ سانتی‌متر می‌باشد.

زمان تحریک‌پذیری، خون بیشتری وارد واژن می‌گردد و موجب عقب‌تر رفتن دهانه رحم می‌گردد. این عمل به آلت تناسلی اجازه می دهد تا وارد واژن شود و دخول انجام گیرد. این عمل در صورتی است که آلت تناسلی مردان در زمان نعوظ به حدود ۳۳ درصد بلندتر از طول واژن خواهد رسید.

به منظور اینکه شدت آسیب‌های وارد شده به دهانه رحم و دیواره‌های آن کمتر باشد، بهتر می‌باشد که از انواع روان‌کننده‌های جنسی استفاده نمایید. همینطور با گذشت زمان می‌توان به تجربه کافی در رابطه با میزان دخول آلت تناسلی و مدت زمان رابطه زناشویی در واژن دست یافت.

رابطه مدت زمان رابطه زناشویی و زود انزالی

یکی از مسائل مهم که در مشخص نمودن مدت زمان مناسب رابطه زناشویی و همینطور  داشتن یک رابطه زناشویی لذت‌بخش مؤثر می‌باشد، انزال طبیعی است. در این ‌باره تحقیقات زیادی انجام گرفته است و ایده‌آل‌ترین زمانی که یک رابطه زناشویی می‌تواند به طول انجامد چیزی حدود ۳ تا ۱۰ دقیقه است.

این راه هم بخوانید بدنیست:  راه های ترک خود ارضایی

در حقیقت انزال در میان تمامی مردان بسیار زودتر از خانم‌ها رخ می‌دهد و بیشتر مردان در کمتر از سه دقیقه یا نهایت در سه دقیقه به انزال خواهند رسید. ولی توانایی کنترل آن از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. به این معنا که عدم توانایی کنترل در انزال زودرس و مدت زمان رابطه زناشویی غیرطبیعی است و احتیاج به درمان دارد.

زود انزالی به وضعیتی گفته می شود که مرد هیچ کنترلی روی رسیدن به اوج لذت زناشویی خود ندارد و این اتفاق خیلی زود رخ دهد و نه مرد و نه زن هیچ یک به اوج لذت زناشویی خود نخواهند رسید. مردانی که با مشکل زودانزالی روبه‌رو می‌باشند، بیشتر بین یک تا دو دقیقه ارضا می‌شوند در صورتی که افراد با این مشکل مواجه می‌باشند، بایستی به دکتر سلامت جنسی  مراجعه نماید.

رابطه مدت زمان رابطه زناشویی و ارضای زن

زنان برای رسیدن به ارگاسم و اوج لذت زناشویی احتیاج به مدت زمان بیشتری دارند اول اینکه خانم‌ها بایستی رابطه عاطفی خوبی با همسر خود داشته باشد تا خیلی راحت او را به اوج لذت برسانند.

همینطور قبل از دخول حداقل به مدت زمان ۱۰ تا ۱۵ دقیقه‌ای به منظور انجام معاشقه احتیاج است و  باید از تحریکات کافی و مؤثر برخوردار شوند و بعد از آن با داشتن یک دخول راحت و خوب به ارگاسم برسند.

رابطه مدت زمان رابطه زناشویی بر زندگی زناشویی و ارگاسم

خوب است که آگاه باشید که ارگاسم در زنان فرآیند خیلی پیچیده‌ی  نسبت به مردان دارد و این احتمال هست که بعضی مردان این موضوع مهم را به‌خوبی درک نکنند. مردان بایستی آگاه باشند که تمام خانم‌‌ها در زمان رسیدن به اوج لذت جنسی امکان دارد ارگاسم یکسانی نداشته باشند. ارگاسم در زنان با ایجاد انقباضات شدید در عضلات لگن و رحم، افزایش ضربان قلب و همینطور حالت فروکش جنسی همراه می‌باشد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  تقسیم وظایف در خانه چقدر در حفظ و پایداری زندگی مشترک موثر است؟

جمع بندی

مدت زمان رابطه زناشویی در افراد مختلف یکسان نمی باشد و تجربه به مرور زمان نشان می دهد که چه مدت زمان در این رابطه مناسب می باشد. برای اطلاعات بیشتر در این راستا مقاله بهترین ساعت و زمان برای رابطه زناشویی را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا