رپورتاژ

مقایسه قیمت تمام شده انواع دیوار چگونه است؟ چرا هبلکس بهتر است؟

قیمت تمام شده انواع دیوار، موضوعی است که در این مقاله می خواهیم در مورد آن نکاتی را بیان کنیم. اگر در این رابطه اطلاعات زیادی ندارید، در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار سفالی در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

یکی از انواع بلوک هایی که برای دیوارچینی به کار برده می شود، آجرهای سفالی هستند. آجرهای سفالی از آجرهای فشاری، قدمت کمتری داشته و به دلیل سبک بودن و داشتن ابعاد بزرگ تر، نسبت به آجرهای قدیمی، برتری و ارجحیت دارند.

یکی از موضوعاتی که روی قیمت دیوار چینی با آجرهای سفالی تاثیر زیادی دارد، ضخامت دیوار است. در جاهایی که ضخامت دیوار یا تیغه کم باشد، هزینه ای مناسب تر و در جاهایی که ضخامت دیوار زیاد باشد هزینه بالاتری از بابت دیوارکشی با این بلوک ها دریافت می شود. برای مثال، دیوارچینی برای جاهایی که ضخامت تیغه ۱۰ سانتی متر باشد، بین ۴۵ تا ۹۵ هزار تومان و در جاهایی که ضخامت تیغه ۲۰ سانتی متر است، از بابت دیوارکشی آن ۷۵ تا ۱۳۵ هزار تومان دریافت می کنند.

اینکه بخواهیم برای قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار سفالی اعداد ثابتی بیان کنیم، واقعا امکان پذیر نیست؛ زیرا عوامل زیر روی تعیین قیمت دیوارچینی به کمک این بلوک ها تاثیر مستقیم دارند:

  • شهری که قرار است دیوارچینی در آن انجام شود؛
  • نوع آجرها؛ از نوع معمولی هستند یا پنج سوراخ؛
  • داخلی و خارجی بودن آن؛
  • مساحت دیوار؛

نه تنها در مورد دیوارچینی با بلوک های سفالی، بلکه برای دریافت قیمت تمام شده انواع دیوار نیز نمی توان قیمت ثابت و مشخصی را بیان کرد. موضوعی که همواره باید آن را به خاطر داشت، حرکت دنیا به سمت استفاده از بلوک هایی است که امتیازات زیادی داشته و هزینه های حاشیه ای را کاهش می دهند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  معرفی بهترین کرم پودر

در سال های اخیر، با به بازار آمدن بلوک های هبلکس، ساختمان هایی با مزیت ها و امتیازات فراوان در حال ساخت بوده و به گزارش به دست آمده توسط ایلنا، مشرق و فارس، سورنا هبلکس توانسته با ارائه بلوک های هبلکسی، به پیمانکاران پروژه های عمرانی این فرصت را بدهد ساختمان هایی عایق و ایمن در برابر حوادث طبیعی همچون زلزله بسازند.

قیمت دیوارچینی با آجر فشاری در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

در ادامه صحبت در خصوص قیمت تمام شده انواع دیوار نیز می خواهیم در خصوص قیمت دیوارچینی با کمک آجرهای فشاری نیز نکاتی را بیان کنیم. قیمت دیوارچینی با آجرهای قدیمی یا آجرهای فشاری نیز با توجه به میزان ضخامت تیغه تعیین می شود. اگر قرار باشد، ضخامت تیغه ۱۰ سانتی متر باشد، دیوارچینی بین ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان و برای ساخت دیوارهایی که ضخامت آنها ۳۵ سانتی متر است، هزینه ۶۵ تا ۸۵ هزار تومان خواهد بود.

نکته ای که خوب است در مورد قیمت دیوارچینی با آجر فشاری بدانید این است که دیوارچینی با این مصالح از دیوارچینی با سایر مصالح و بلوک های ساختمانی کمتر است. در جاهایی که فقط به احداث یک ساختمان توجه می شود و دیگر پارامترها از جمله مقاومت در برابر زلزله، عایق بودن ساختمان و غیره اهمیتی ندارد، از این بلوک برای ساخت و ساز استفاده می کنند.

قیمت دیوار چینی در سال ۱۴۰۲ با بلوک هبلکس چقدر است؟

یکی از بلوک هایی که به تازگی نام آن زیاد به گوش می رسد، بلوک های هبلکسی هستند. این بلوک ها با فناوری های جدید و با متریالی هایی با ارزش و گران قیمت تهیه شده و مزیت های زیادی را می توان برای آن نام برد. از جمله مزیت های بهترین بلوک هبلکس تهران می توان به این موارد اشاره کرد:

  • مقاوم بودن در برابر آتش
  • عایق بودن در مقابل صوت، گرما و سرما
  • کاهش مدت زمان اجرای پروژه
  • مقاومت در برابر رطوبت و نم
  • داشتن سطح صاف و یک دست
این راه هم بخوانید بدنیست:  نحوه شستن صورت با پوست حساس

قیمت دیوارچینی در سال ۱۴۰۲ با کمک بلوک های هبلکسی بین ۹۵ تا ۱۰۵ هزار تومان است. در مقایسه ظاهری بین قیمت تمام شده انواع دیوار و قیمت تمام شده دیوار هبلکس، دیوارهای ساخته شده با این بلوک، گران تر به نظر می رسند که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

دستمزد دیوار چینی با آجر کمتر است یا دستمزد دیوارچینی با بلوک هبلکس؟

مطابق مقایسه ای که بین قیمت تمام شده انواع دیوار و بلوک های هبلکسی انجام دادیم و دستمزد دیوار چینی با آجر را نیز بیان کردیم، برخی ها به این نتیجه می رسند که بهتر است در ساخت یک بنا از آجرهای فشاری قدیمی استفاده کنند تا بلوک های هبلکس. این گروه با خود می گویند که خرید بلوک های هبلکسی اصلا به صرفه نیست و هزینه بالایی را به پروژه تحمیل می کند.

اعتقاد و باوری که در بالا اشاره کردیم، اصلا درست نیست و واقعیت، چیزی دیگری است. اگر در یک ساخت یک بنا از آجرهای قدیمی استفاده شود، هزینه های متفاوتی، همچون عایق کاری، ملات ماسه و سیمان، دستمزد کارگران، گچ کاری، سیمان کاری و بسیاری هزینه های دیگر باید صرف شود تا این بنا ساخته شود؛ اما وقتی از بلوک های اتوکلاو شده در ساخت بنا استفاده می کنند، هزینه بالای ملات، هزینه کارگران و هزینه مربوط به عایق کاری حذف شده و به صورت کلی احداث ساختمان با قیمت پایین تری به پایان خواهد رسید.

با مقایسه قیمت تمام شده انواع دیوار، چه نتیجه ای می توان گرفت؟

قیمت تمام شده انواع دیوار که شامل دیوار هبلکسی، دیوار ساخته شده با آجرهای فشاری و آجرهای سفالی را مورد بررسی قرار داده و مبلغی که بابت ساخت دیوار با این بلوک ها دریافت می شود، ذکر کردیم.

این راه هم بخوانید بدنیست:  علت اینکه ژانومه بهترین برند چرخ خیاطی است چیست؟

به صورت یک قانون کلی به یاد داشته باشید از آنجایی که استفاده از بلوک های هبلکسی، برخی از هزینه های ساخت و ساز بنا از جمله سیمان کاری، گچکاری، عایق کاری، هزینه به کارگیری کارگران، هزینه هایی چون هزینه آب، خرید و تهیه ملات را کاهش می دهد، به همین دلیل به جرات می توان گفت، استفاده از بلوک هبلکس سورنا هبلکس یکی از بهترین راهکارها برای کاهش هزینه های ساخت ساختمان به شمار می رود.

کلام آخر

بررسی قیمت دیوارچینی انواع بلوک هایی که در ساخت و ساز به کار برده می شود، موضوع صحبت در این مقاله بود. امیدواریم با مواردی که بیان کردیم، به خوبی متوجه شده باشید که چرا می گوییم بلوک های هبلکسی بهترین و مناسب ترین گزینه برای داشتن یک ساختمان مدرن به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا