انگیزهموفقیت

داشتن انگیزه برای زندگی

انگیزه چگونه به وجود می آید؟

 انگیزه زمانی کاهش می یابد که، گاهی بقدری کارهای عقب افتاده را به شنبه‌های نیامده  موکول کردیم که میل و رغبتی برای شروع آن کار نداریم. در مطالعاتی که پژوهشگران و کارشناسان این امر انجام دادند، به این نتیجه دست یافتند که بخش های مختلف مغز نقش بسیاری در بالا بردن روحیه و اراده شما دارند. راستی چگونه می شود این موضوع را درخود تقویت کرد؟ تا در انجام فعالیت های روزانه بتوانیم بیشترین شوق و اشتیاق را در خود ایجاد نماییم. در این مقاله  استراتژیهایی برای افزایش انگیزه در انجام کارهای روزمره وجود دارد که حال برای شما بازگو می‌کنیم.

انگیزه زندگی

انگیزه جزء کدام عوامل زیر است؟

۱. خواب کافی

به لطف خواب کافی، قشر جلوی مغز بهتر می‌ تواند جلوی تصمیم‌تان برای لذت‌ های لحظه‌ای را بگیرد. هنگامی که کمتر می خوابید، ضعف اراده در شما نمایان می شود.

۲. مدیتیشن انجام دهید

به سبب افزایش انگیزه در شما، مدیتیشن قسمت‌هایی از مغز را گسترش وتوسعه می دهد.

۳. تحرک داشته باشید

فعالیت های ورزشی در طی روز علاوه بر داشتن اندامی مناسب، تأثیری فوق العاده‌ای برای جسم دارد و نیز به کارکرد بهتر مغز کمک می کند.

۴. رژیم غذایی گیاهی

در جهت افزایش انگیزه خودتان، سعی نمایید گاهی خود را به مصرف میوه و سبزیجات و غذاهای حاوی گیاهان مغذی عادت دهید. گیاه خواری در بخشی از رژیم روزانه می تواند عملکرد مغر را به حد بسیاری ارتقاء بخشد.

انگیزه زندگی

۵. اولویت بندی وظایف

برای ایجاد انگیزه در فعالیت های روزانه، بهتر است برنامه ای داشته باشید و براساس آن برنامه کارهایتان را در طی روز اولویت بندی کنید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  نحوه مدیریت مالی خانواده

۶. بعضی کارها را تبدیل عادت کنید

برخی کارها را به عادات روزانه خود تبدیل کنید. برای داشتند نتیجه بهتر در این زمینه، بایستی کارهایتان را با برنامه  و نظم پیش ببرید.

۷. تمرین اراده

در خصوص افزایش انگیزه، افرادی که به طور مداوم بر روی  اراده  خود تمرین می‌کنند، قدرت بالاتری برای کنترل خود دارند.

۸. پیرامونتان را تغییر دهید

برای ارتقای روند میزان انگیزه در خود می‌توانید با تغییر عوامل محیطی و با صرف اراده‌ی کمتری به آنچه که می خواهید برسید.

۹. خود را دوست بدارید

محققان اظهار می کنند‌ برای داشتن اراده و انگیزه بیشتر در خود، کسانی که به جای انتقاد شدید از خود، خوددلسوزی می‌کنند، اراده‌ی بیشتری برای پیشرفت و درس گرفتن از خطاها و ضعف‌های خود نشان می‌دهند و نیز همواره این را به یاد داشته باشید ما انسان هستیم و گاهی سر زدن خطا از ما امری طبیعی است. بنابراین با توجه به این نکته خیلی خود را در مواجه شدن با آن مسئله مورد نظر سرزنش ننمایید.

۱۰. دور و برتان را با افرادی پر کنید که اهدافشان با شما مشترک است

برای ایجاد انگیزه، مک‌گونیگال در کتاب «غریزه‌ی اراده» می‌گوید: «یک عامل تعیین‌کننده در اندام فرد، وضعیت اندام دوستان و خانواده‌‌ی اوست. اغلب اوقات، افراد دوست دارند هم‌رنگ جماعت باشند. بنابراین زمانی که اطراف شما پر از افراد چاق باشند، شما نیز ناخودآگاه، اشتباهات آنان را در پیش می گیرد  تا اندامی چاق داشته باشید.»

این موضوع فقط مربوط به اندام نمی شود، زمانی که اطراف شما را افرادی دربرگرفته باشند که برای رسیدن به هدف شان تمام تلاش شان را می کنند به طور ناخودآگاه این محرک در شما ایجاد می شود که برای رسیدن به هدفتان از هیچ تلاشی فروگذاری نکنید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  راهکارهای بالابردن انگیزه برای درس خواندن

هم اکنون شما را با  راهکارها و تکنیک هایی برای تقویت  انگیزه و اراده آشنا ساختیم. بنابراین این را به خاطر داشته باشید برای کسب موفقیت در هر کاری، بایستی انجام کارها به صورت تدریجی و منظم انجام گیرد. لذا از همین امروز برای یک هفته، این توصیه ها را در کارهای روزانه خود عملی سازید تا تأثیر شگرف آن را به عینه در افزایش انگیزه مشاهده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا