بیوگرافی افراد موفقموفقیت

تبسم لطیفی چطور به موفقیت رسید؟

   تبسم لطیفی در اسفندماه سال ۱۳۶۴ در شهر خرم‌آباد متولد شده و فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف است. او توانسته کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت کسب و کار در همین دانشگاه به پایان برساند.

زمانی که تبسم لطیفی در دانشگاه شریف قبول شد به تهران مهاجرت کرد و زمانی که در این شهر مشغول تحصیل بود؛ متوجه شد اکثر دانشجویان و کارمندان مجبورند وعده‌های غذایی خود را در رستوران ها یا فست فودها صرف کنند چون امکان و وقت آشپزی کردن در خانه را ندارند.

  در همین زمان بود که ایده برقراری ارتباط بین مادرانی که در خانه به آشپزی مشغول‌اند و دانشجویان و کارمندانی که نیاز به وعده های غذایی خانگی دارند؛ به فکر او رسید. بنابراین تصمیم گرفت با کمک چند نفر از اساتید دانشگاه و دانشجویان، سامانه ای راه اندازی کند تا ارتباط بین افرادی که نیاز به تهیه غذای خانگی دارند و مادرانی که در خانه غذا تهیه می کنند؛ برقرار شود.

نسیم لطیفی نام این سامانه را “مامان پز” گذاشت و ایده او در سال ۹۱ در سومین استارتاپ ویکند رتبه اول را کسب کرد.

تبسم لطیفی چه ویژگی های شخصیتی دارد؟

تبسم لطیفی شخصیتی مثبت اندیش، عملگرا و اجرایی دارد و با تکیه بر این خصوصیات اخلاقی خود، استارتاپ مامان پز را به عنوان یک کسب و کار توانمند برای خانم های خانه دار راه اندازی کرده است. این سامانه کاملا با فرهنگ ایرانی طراحی شده و نمونه خارجی از آن وجود ندارد.

سامانه مامان پز نسیم لطیفی در حال حاضر برای بیش از ۵۰۰ زن خانه دار در تهران اشتغال زایی کرده و تقریباً تمام زنان خانه‌داری که به تهیه غذای خانگی و فروش آن از طریق سامانه مامان پز به دانشجویان و کارمندان مشغولند؛ ماهانه درآمد بسیار خوبی دارند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  راهکارهای بالابردن انگیزه برای درس خواندن

آمار سامانه مامان پز نشان می‌دهد که روزانه بیش از ۳ هزار غذای خانگی در محدوده شمال تهران مثل جردن و میرداماد به فروش میرسد.

تبسم لطیفی چگونه مامان پز را مدیریت می کند؟

استارتاپ مامان پز در یک دفتر تر و تمیز در محله صادقیه توسط نسیم لطیفی مدیریت می شود. در این دفتر حدود ۳۰ کارمند سفارشات را از طریق سامانه دریافت کرده و غذاهای بسته بندی شده را که از مادران دریافت کرده‌اند؛ به نقاط مربوطه ارسال می‌کنند.

یکی از ویژگی های مدیریت تبسم لطیفی، کنترل کیفیت غذاهای سامانه مامانپز است که به گفته خود او از دلایل موفقیت این کسب و کار به شمار می‌آید. نسیم لطیفی یک واحد کنترل کیفیت را در دفتر خود راه انداخته که در آن غذاهایی که از طرف مادران ارسال می‌شود؛ به طور رندوم تست می‌شود تا مشکلی از لحاظ کیفیت، طعم و بو نداشته باشد.

ایده تبسم لطیفی در مامان پز چگونه موفق شد؟

مامان پز به عنوان یکی از سایت های پرطرفدار شناخته می‌شود. ایده تبسم لطیفی با ایجاد ارتباط اینترنتی بین افرادی که توانایی یا زمان کافی برای پخت غذای خانگی ندارند با مادرانی که در خانه مشغول به این کار هستند؛ موجب موفقیت سایت مامان پز شد.

تبسم لطیفی همچنین بیان کرده است که او به فکر زنانی بوده که به علت تبعیض جنسیتی توانایی کار کردن خارج از منزل را نداشتند و همواره در فکر و آرزوی کسب درامد در خانه بوده‌اند. با این ایده زنان خانه داری که به آشپزی علاقه مند هستند می توانند از این راه کسب درآمد داشته باشند و به اقتصاد خانواده نیز کمک کنند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  اشتباهات رایج در مدیریت زمان

هر چند وب سایت مامان پز خدمات غیر آنلاین نیز ارائه می دهد اما سفارش غذا به صورت آنلاین در این وبسایت امکان پذیر است. تبسم لطیفی توانسته به خوبی کسب و کار خود را در اینترنت و رسانه‌های اجتماعی جا بیندازد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا