توسعه فردیمثبت اندیشی

مثبت اندیشی چیست؟

مفهوم مثبت اندیشی

مثبت اندیشی آن دست از موضوعاتی است گاهی کنار آمدن با آن راحت نیست، اما امروزه توجه نکردن به این اصل در زندگی ها به علت زیاده خواهی نوع بشر به قهقرا کشیده شده است. لذا سبک زندگی مردم و نداشتن رضایت از زندگی حال حاضر خود و از طرفی تبلیغات بی‌سر و ته تلویزیون و ماهمواره و شبکه‌های اجتماعی سبب شده بیش از پیش چهره قناعت از زندگی هایمان رخت بربندد و نتوانیم برای لحظه‌ای هم که شده نیمه پر لیوان را ببنیم. اما چگونه در این منزگاه با همه شلوغی‌هایش کمی هم دستی بر آسمان بریم و شکرگذار داشته‌ هایمان باشیم؟

مثبت اندیشی

مثبت اندیشی در مشکلات

مثبت اندیشی را به عین اگر قدری در محافل، جمع‌های خانوادگی و دوستانه دقت کرده باشید می‌توانید مشاهده کنید و هر چه بیشتر در مورد مسائل و مشکلات مان صحبت می‌کنیم حس می‌کنیم به نوعی اکثر ما به عارضه عدم رضایت از زندگی مبتلا شدیم و این موضوع به یکی دو نفر ختم نمی‌شود. بدین ترتیب نارضایتی هایی از زندگی خود را که شاید شما هم تجربه داشتید هر چند مختصر در ذیل برایتان بازگو می‌کنیم:

  • بهترین بود در هر لحظه و هر موقعیت سبب شده دیگر بدون توجه به توانایی‌هایمان به دنبال نداشته‌هایمان باشیم
  • زمانی که در جمع‌های خانوادگی یا دوستان قرار می‌گیریم احساس کم اهمیت بودن می‌کنیم.
  • نارضایتی از اندام، چهره و موقعیت شغلی،زندگی، خانوادگی فعلی

و این نارضایتی ها در زندگی همه ما سبب شده آن طور که باید و شاید از لحظه لحظه زندگی‌هایمان لذت و بهره کافی را نبریم.

این راه هم بخوانید بدنیست:  استرس چه تاثیری بر سوزش معده دارد؟

راه های مثبت اندیشی در زندگی چیست؟

در کل برای مثبت اندیشی شیوه‌هایی هم وجود دارد که در ادامه مطرح می‌شود :

  • هنگامی که کار خوبی انجام می‌دهیم به خودمان پاداش بدهیم
  • تاز مانی که از درون راضی نباشیم نمی‌توانیم در دنیای بیرونی به دنبال خوشنودی و خوشبختی باشیم
  • وقتی حس خوبی نسبت به خود نداریم نمی‌توانیم به‌ درستی با دیگر تعامل داشته باشیم و همیشه نگران رفتارهایمان هستیم
  • آگاهی و شناخت کافی داشتن نسبت به دنیای درون خود
  • عزت نفس داشتن

حال خود بگویید وقتی هیچ کدام از این موارد رعایت نمی‌شود چطور انتظار می‌رود مثبت اندیش باشیم و رضایت کامل از زندگی‌ هایمان داشته باشیم. بنابراین کلید موفقیت شما این است که پیوسته خود را دوست بدارید.

مثبت اندیشی

چگونه مثبت اندیشی داشته باشیم؟

مثبت اندیشی بدان معنی نیست که مشکلات را نادیده بگیرید البته نارضایتی از زندگی آن هم به مقدار کم می‌تواند مفید باشد زیرا انسان به سبب فطرت خود کمال گراست و بسیاری پیشرفت‌ها و اختراعات مرهون همین ویژگی بارز او می‌باشد، زیرا برای کشف دنیای ناشناخته‌ها این نارضایتی ما را به جلو فرا می‌خواند ولی نبایستی از مسیر منحرف شویم و این سبب شود از آن موقعیت و شرایطی که هستیم رضایت نداشته باشیم. ما می‌توانیم در حین رضایتمندی از خود پله ‌های موفقیت را یکی پس دیگری طی طریق کنیم حتی اگر موانع و مشکلاتی هم بر سر راه ما قرار داشته باشد و این بدون داشتن حس مثبت اندیشی میسر نخواهد بود.

مثبت اندیشی و شادی

حس مثبت اندیشی منجر می‌شود تا خودمان و توانمندی‌هایمان را بشناسیم و قدم در راه درست برداریم و نیز البته همواره خود را دوست داشته باشیم. اگر همیشه این حس را با خود داشته باشید به طور حتم درون شما آن را به بیرون منعکس می‌کند. در نتیجه سعی‌کنید بی وقفه بدون هیچ قید و شرطی عاشقانه خود را دوست داشته باشید. شاید در مسیر به موانعی هم بر بخورید ولی این سبب می‌شود خودتان باشید نه رونوشت از دیگری به نظر حس قشنگی است نه؟ پس همواره حس مثبت اندیشی را در خود تقویت نمایید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  در وقت افسردگی چی بخوریم بهتر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا