خانوادهروابط زناشویی

دلیل خودارضایی مردان متاهل چیست؟

معمولا خودارضایی مردان متاهل اکثرا دامن گیر اشخاص منزوی و افرادی می‌باشد که به وسیله رابطه زناشویی با همسر یا شریک خود امکان ارضا شدن نیاز جنسی خود را ندارند. با این وجود، در میان افرادی که متاهل هم هستند نیز این احتمال وجود دارد که دست به انجام چنین کاری بزنند. در مورد  اثرات منفی و معایب آن  میان پزشکان و متخصصان اختلاف نظر زیادی وجود دارد. بعضی از آنها معتقد به این هستند که خودارضایی هیچ صدمه ای به جسم و روح انسان وارد نمی کند. در مقابل، برخی از آنها معتقدند که ابن عمل بسیاری از آسیب‌های روحی و روانی و ناکامی در زندگی زناشویی را به وجود می‌آورد.

۱-  اعتیاد به پورنوگرافی از دلایل خودارضایی مردان متاهل

اعتیاد به دیدن فیلم ها و عکس های جنسی، شهوت جنسی شخص را برانگیخته و فرد با فانتزی های خیال خود و در  حالتی به صورت تجسم و تصور دست به ابن عمل می‌زند. به خاطر این که شخص در حالت خیالبافی است و آزادی عمل زیادتری دارد، به دور از هر مراعات یا خجالتی قادر است خود را ارضا نماید. بدین صورت فرد تمایل دارد علاوه بر داشتن رابطه با همسرش، چنین عملی را نیز انجام دهد.

۲- سابقه خودارضایی مردان متاهل در دوران مجردی

اگر شخص در  مدت مجردی  دچار عمل خود ارضایی شود، این احتمال نیز وجود دارد که در دوران تاهل هم چنین کاری را انجام دهد. زمان انجام این عمل، هورمون های لذت که در بدن شخص ترشح می‌گردند، بگونه‌ای می‌باشند که او را دچار نوعی وابستگی به تکرار این عمل می‌نماید. بدین صورت، اگر این عمل به یک عادت در دوران مجردی تبدیل شده باشد، بنابراین فرد دچار وابستگی شده و بعد ازدواج نیز آن را تکرار می‌کند و به ابن عمل ادامه می‌دهد.

۳- کمال گرایی در رابطه جنسی با همسر

اگر شخص در رابطه زناشویی و نحوه ارضای جنسی خودش یا همسرش دچار کمال گرایی شدید باشد امکان دارد که بخاطر این که  انتظارات و توقعات او از خودش و همسرش زیاد شده است و توانایی برآورده کردن فانتزی ها و انتظارات بیش از حد خود را نداشته باشد، دست به چنین عملی بزند.

۴-  اختلال روانی از علل خودارضایی مردان متاهل

اختلالات روانی می‌تواند بر رابطه زناشویی شخص با همسرش به شدت تاثیر بگذارد  و او را از داشتن رابطه صحیح و رضایت بخش با همسرش دور نماید. شخصی که دچار اختلالات روانی شدید شده است، امکان دارد از رابطه داشتن با همسرش لذت کافی را نبرد و آرامش و امنیت کافی را در موقع رابطه داشتن با همسرش نداشته باشد بنابراین دچار عمل خودارضایی می‌گردد.

۵- اختلال در عملکرد جنسی

اختلالات جنسی مانند دیر انزالی، زودانزالی، عدم نعوظ و … نیز می‌تواند از علل خودارضایی مردان متاهل باشد.  وقتی که شخصی خودارضایی می‌نماید آزادی عمل بیشتری نسبت به رابطه زناشویی با همسرش را دارد و اصلا نگران ارضا شدن یا نشدن همسرش نیست.

۶-  نارضایتی از رابطه با همسر از علل خودارضایی مردان متاهل

یکی دیگر از عواملی که موجب می شود فرد دست به خودارضایی بزند نارضایتی از همسرش می‌باشد، بنابراین فرد میل چندانی به رابطه با همسرش ندارد و از او دلخور و ناراحت است بنابراین برای ارضای خود دست به خودارضایی می‌زند.

۷- باورهای منفی در مورد رابطه زناشویی

یکی دیگر از عوامل خودارضایی مردان متاهل باورهای منفی می‌باشد. بیشتر اشخاصی که به مشکلات و اختلالات جنسی مبتلا می‌شوند،  بگونه‌ای دچار نوعی عدم تعادل انرژی جنسی می‌باشند.  باورهای منفی که در مورد رابطه زناشویی وجو دارد موجب می‌شود که فرد در یک رابطه سالم احساس امنیت و رضایت نداشته و ارضا نشود و در نتیجه برای ارضای خود دست به خودارضایی بزند.

۸- طلاق عاطفی از علل خودارضایی مردان متاهل

متاسفانه در میان زوجهایی که در زندگی‌شان دچار طلاق عاطفی گشته اند، احتمال خودارضایی زیاد است. درگیری ها و دعواهای روانی میان زن و شوهر می‌تواند موجب گردد که رغبت و اشتیاقی به منظور با هم بودن نداشته باشد و همین امر زمینه را به منظور خودارضایی افراد متاهل ایجاد می‌کند. فراموش نکنید رابطه زناشویی فقط یک ارتباط صرفا فیزیکی نمی‌باشد.

۹- بارداری و زایمان همسر

به دلیل اینکه که در ماه های آخر بارداری و همینطور تا چند هفته پس از زایمان، زنان به طور معمول آمادگی و توان مناسب و کافی‌ برای برقراری رابطه زناشویی را ندارند، امکان دارد همسرشان از نظر جنسی تحت فشار باشد و دست به خود ارضایی بزند و  به همین دلیل اغلب زنان از خطرات نزدیکی در دوران بارداری نگران می‌باشند.

۱۰-عدم هماهنگی جنسی از دیگر علل خودارضایی مردان متاهل

اگر از نظر میل و توان جنسی، بین زوجین تناسبی موجود نباشد، به عبارتی دیگر اگر یکی نفر از زوجین میل جنسی بیشتری داشته باشد و برعکس طرف مقابل او توان ارضای بیش از حد و توانایی پاسخگویی به خواسته های او را نداشته باشد، امکان دارد که او نتواند به طور کامل نیاز جنسی همسرش را برآورده کند و دست به خود ارضایی بزند.

۱۱- بی میلی همسر

اگر شخصی همسر سردمزاجی داشته باشد که با هربار درخواست رابطه زناشویی با بی میلی او روبرو شود هم تا حد زیادی موجب سرخوردگی شخص متاهل می‌گردد. لذا از آنجایی که همسر او توانایی ارضای نیاز جنسی او را ندارد، شخص به جای گفتگو با همسرش و تلاش برای درمانش اقدام به خودارضایی می نماید.

جمع بندی

خودارضایی مردان متاهل به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد و هر کدام راه های درمان مختص خود را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله راه‌های ترک خودارضایی را مطالعه فرمایید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  5 راه حل افزایش میل جنسی در زنان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا