انگیزهموفقیت

راهکارهای افزایش انگیزه در محیط کار

راهکارهای افزایش انگیزه در محیط کار به کارمندانی که به محیط کاری خود علاقه چندانی ندارند یا با همکاران خود نمی‌توانند ارتباط خوبی برقرار کنند؛ کمک می کند تا احساس بهتری در محیط کار خود پیدا کرده و بازده خود را افزایش دهند. راهکارهای افزایش انگیزه در محیط کار، نیازی به صرف هزینه زیادی ندارد بلکه فقط با چند تغییر کوچک می‌توان به افزایش انگیزه کارکنان کمک کرد.

در ادامه شما را با راهکارهای افزایش انگیزه در محیط کار که مدیران می توانند بدون هیچ هزینه ای انجام دهند؛ آشنا می‌کنیم:

  • تشویق کردن کارمندان

تشویق کردن کارمندانی که یک هفته یا یک ماه کاری پر مشغله را با موفقیت پشت سر می گذارند؛ از مهمترین راهکارهای افزایش انگیزه در محیط کار است. اکثر کارمندان از اینکه فعالیتهای فوق العاده آنها مورد توجه مدیران قرار نمی گیرد؛ شکایت می کنند و کم کم انگیزه خود را برای بهتر کار کردن از دست می دهند. شما نباید به عنوان مدیر با خودتان فکر کنید که کارمندان در حال انجام وظیفه شان هستند و نیازی به تشویق ندارند. حقیقت این است که برای افزایش کارایی کارمندان باید انجام وظایف شان را مورد توجه قرار دهید.

  • اهداف کوتاه مدت با پاداش های معین برای کارمند در نظر بگیرید

کارمندان در طول روز پروژه‌های مختلفی را در دستور کار خود دارند که باید به اتمام برسانند. گاهی اوقات انجام یک پروژه و تکمیل آن ممکن است چندین ماه طول بکشد. برای اینکه کارمندان انگیزه خود را از دست ندهند باید پروژه را به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم کرده و اهداف کوتاه مدتی را همراه با پاداش های معین بعد از تحویل به موقع کار ها تعیین کنید. مشخص کردن اهداف قابل دستیابی که پاداشی به همراه دارد؛ انگیزه کارمندان را در محیط کار چندین برابر افزایش می دهد.

  • موفقیت پروژه ها را جشن بگیرید
این راه هم بخوانید بدنیست:  چگونه انگیزه خود را نگه داریم؟

جشن گرفتن پروژه هایی که به موفقیت رسیده اند همراه با کارمندان انگیزه آنها را برای اتمام سریعتر پروژه های بعدی به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. نیازی نیست که شما همه کارمندان را به خانه خودتان دعوت کنید تا جشن بگیرید. فقط کافی است وقت ناهار در اداره به جمع کارمندان بپیوندید و آنها را به صرف یک نوشیدنی دسته جمعی به مناسبت موفقیت پروژه دعوت کنید.

در زمان جشن گرفتن موفقیت پروژه نباید شخص خاصی را خطاب قرار دهید. شما باید کل گروه را به خاطر کاری که انجام داده اند؛ تشویق کنید تا انگیزه های جمعی آنها را بالا ببرید.

  • به مرخصی رفتن کارمندان توجه کنید

هرچقدر هم کارمندان شما بازدهی بالایی داشته باشند؛ با چندین روز کار مداوم و پشت سر هم نیاز به استراحت پیدا می‌کنند. شما باید این فرصت را برای آنها فراهم کنید که به طور متناوب و دوره ای حداقل هر دو هفته یک بار یک روز را به استراحت بپردازند تا بتوانند انرژی خود را برای انجام کارها با انگیزه بیشتر حفظ کنند. شما به عنوان مدیر، مسئول سلامت روحی و جسمی کارمندان در محیط کار هستید. بنابراین نباید از آنها بیش از حد کار بکشید و انتظار داشته باشید نیازی به استراحت نداشته باشند.

علاوه بر مرخصی های بلند مدت شما باید به استراحت کوتاه مدت کارمندان تان نیز اهمیت بدهید. اگر کارمندان از صبح تا عصر بدون هیچگونه فعالیتی پشت میز بنشینند؛ مطمئنا انگیزه خود را برای اتمام کار در طول یک روز از دست خواهند داد. بهتر است زمان های استراحت کوتاه مدتی را هر دو تا سه ساعت یکبار برای آنها در نظر بگیرید.

  • اهداف بلندمدت شرکت تان را با کارمندان در میان بگذارید
این راه هم بخوانید بدنیست:  چطور کارآفرین شویم و واقعا کسب‌و‌کارمان را راه‌اندازی کنیم؟ – قسمت پنجم

اگر کارمندان با اهداف بلندمدت شرکت شما آشنا باشند؛ انگیزه بیشتری برای انجام سریعتر کارها و رسیدن به هدف نهایی پیدا خواهند کرد. شما می توانید برای افزایش انگیزه محیط کار با تیم خود جلسات انگیزشی هفتگی و ماهیانه داشته باشید و فرصت های جدیدی را که برای کار شما ایجاد شده با آنها در میان بگذارید؛ مشتریان جدید را به آنها معرفی کنید و چشم انداز شرکت را با آنها به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا