خانوادهروابط زناشویی

خود ارضایی یا استمنا چه تاثیراتی بر روابط زناشویی دارد؟

خود ارضایی و روابط زناشویی تا حدودی تعاریف مشابهی دارند. مجموعه رفتارهای که بر اثر پردازش ذهنی از یک رابطه جنسی صورت می‌گیرد و به یک ارگاسم مجازی ختم می‌شود را خودارضائی می‌گویند.

تفاوت خود ارضایی و روابط زناشویی

تعدادی از محققان و افراد صاحب نظر در این مورد مقالاتی را ارائه داده اند. نقطه مشترکی که در میان این مقاله ها وجود دارد این است که رابطه جنسی یک نیاز طبیعی است. ولی آیا خود ارضایی را می‌توان جایگزین رابطه جنسی نمود. انجام عمل ناشایست خودارضایی در هر وضعیت و شرایطی امکان پذیر می‌باشد زیرا در ذهن ما شخص خاصی به منظور رابطه پردازش شده است و ما با انجام اعمالی خاص موجب ارضاء شدن خود خواهیم شد. هم در رابطه جنسی و هم در خود ارضایی عمل ارگاسم انجام می‌گیرد و این عمل در هر دو حالت می تواند لذت بخش باشد.

مقایسه تاثیر خود ارضایی و روابط زناشویی

این سوال وجود دارد که تاثیر کدامیک بر روی ما بیشتر می‌باشد؟

همان‌طور که گفتیم در خود ارضایی اندام بدن را وادار می کنیم تا با  یک رابطه مجازی به ارگاسم برسد، ولی در یک رابطه زناشویی تمامی اندام های بدن با همدیگر همکاری می‌کنند و دیگر احتیاجی نیست که ما در ذهن خود محیطی را بازسازی نماییم یا فردی را بازسازی نماییم. بنابراین ذهن در آرامش بیشتری قرار دارد و تاثیر روحی و روانی بهتری دارد.

تاثیرات منفی خود ارضایی و روابط زناشویی

از عوامل منفی جسمی روحی و جنسی اعتیاد یافتن به خودارضایی، تاثیر آن بر رابطه زناشویی و زندگی زناشویی می‌باشد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  درمان ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ

افرادی که به سرعت تحریک می شوند و به منظور ارضای خود به سمت خود ارضایی می‌روند آگاه باشند که خود ارضایی تحریک پذیری را به مقدار خیلی زیاد افزایش خواهد داد. بنابراین با این کار عطش خود را بیشتر می‌کنند. شخصی که به خود ارضایی روی می‌آورد و به آن اعتیاد می‌یابد، حتما در زندگی زناشویی خود در رابطه با شریک خود با  مشکل جدی مواجه خواهد شد. این فرد از رابطه زناشویی حقیقی به ارگاسم نمی‌رسد.

بنابراین، نمی‌تواند خود و شریک جنسی خودش را ارضا نماید و از رابطه زناشویی حقیقی لذت نمی‌برد. این مدل افراد اغلب انسانهای سردی می‌شوند. از تاثیرات روحی اعتیاد به خود ارضایی می‌توان به بی حوصلگی و عدم  تمرکز  و یا لاغری  و همچنین ناتوانی جسمی و سردردهای میگرنی اشاره کرد. اعتیاد به خودارضایی صدمه های بسیار زیادی از نظری جنسی به شخص وارد می‌کند.

خودارضایی در زنان می‌تواند موجب شود تا عمل لقاح و تخمک ریزی به درست صورت نگیرد لذا یا اصلا صاحب فرزند نمی شوند و یا اینکه فرزند آنان ناقص به دنیا می‌آورند. آگاه باشید که علائم منفی خود ارضایی از سنین جوانی شروع می‌شود و پرخاشگری هم از عوامل اعتیاد به خودارضایی است. این عمل در دین اسلام حرام است و از گناهان کبیره می باشد.

مهمترین عوامل خود ارضایی و روابط زناشویی

  • از نظر دین اسلام این کار حرام می‌باشد و از گناهان کبیره می‌باشد.
  • حالت خواب آلودگی به دنبال دارد.
  • موجب بهم ریختگی وضعیت فکری و هوشیاری انسان می گردد.
  • بینایی را هم کم می‌کند.
  • در مردان خارج شدن بیش از حد اسپرم موجب می شود تا در عمل لقاح قدرت بارگذاری اسپرم آنها کم شود و به همین دلیل نتوانند صاحب فرزند شوند.
  • موجب پوکی استخوان در دوران میانسالی هم در خانمها و هم در آقایانی می شود که در دوران نوجوانی و جوانی اعتیاد به خودارضایی پیدا کرده‌اند که امری بعید نیست.
  • خودارضایی تاثیر مستقیمی بر غدد هیپوتالاموس مغز دارد و موجب آسیب جدی می‌شود.
این راه هم بخوانید بدنیست:  عاشق مرد مطلقه شدم؛ آیا ازدواج با مرد مطلقه اشتباهه؟

دیگر آسیب های خود ارضایی و روابط زناشویی

اعتیاد به خودارضایی آسیبهای زیاد دیگری نیز دارد. بنابراین آیا این عمل ناشایست ارزش آن را دارد که برای چند لحظه لذت خود را از لذت حقیقی رابطه زناشویی محروم کنید و به بدن آسیب بزنید.

میدانید که اعتیاد به خود ارضایی عاملی نمی باشد که موجب مرگ انسان شود، ولی آسیب های زیادی دارد که موجب افسردگی و خودکشی می‌شود.

جلوگیری از تاثیر خود ارضایی بر روابط زناشویی

در مورد خود ارضایی و ترک آن هیچ وقت فراموش نکنید که به صورت ناگهانی و یک دفعه نمی‌توان این عمل ناپسند را ترک نمود. برای مثال نمی توانید که یکدفعه این عمل را کنار بگذارید و بگویید که از فردا تا آخر عمر دیگه خودارضایی نمی کنم. مطمئن باشید که با این راه اگر که فردا اینکارو انجام ندهید، حتما پس فردا این عمل را انجام می دهید. راه ساده تر این است که به روش‌های زیر عمل کنید.

  • از محیطی که در آن شرایط انجام عمل خود ارضایی وجود دارد دوری کنید. مثلا معمولا این کار در تنهایی انجام می‌دهید پس هیچگاه تنها نمانید.
  • حتی وقتی که تحریک هم نشده اید تلاش نکنید که زیاد تنها بمانید.
  • وقتی که بیکار می شوید یا وقتی که فکر های تحریک کننده به سراغتان می‌آید، تلاش کنید خود را سرگرم کنید و خود را مشغول کار دیگری بکنید.
  • اگر در هارد کامپیوتر خود یا گوشی خود یا روی سی دی عکس یا فیلمهای غیر اخلاقی دارید، تمام آنها رو دور بریزید و پاک کنید تا همه چیز نابود شود و شما را تحریک نکند.
  • دیگر به چیزهای که ذهن شما را منحرف می‌کند و شما را تحریک می‌سازد فکر نکنید.
این راه هم بخوانید بدنیست:  تاثیر بوی بدن روی روابط زناشویی

جمع بندی

خوارضایی از جمله عواملی است که تاثیرات منفی زیادی بر روابط زناشویی می گذارد و باید هرچه زودتر ترک شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله رابطه جنسی در دوران عقد خوب است یا بد را مطالعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا