بیوگرافی افراد موفقموفقیت

بیوگرافی رکسانا ورزا؛ از زنان موفق حوزه تکنولوژی و فناوری

رکسانا ورزا؛ زن موفق حوزه فناوری

در مبحث بیوگرافی افراد موفق، در این بخش در پی مطالعه و بررسی شرح حال کسی هستیم که در بخش فناوری فعالیت دارد. فناوری یکی از رشته هایی است که اکثر متخصصان آن را مردان تشکیل دادند و البته در این میان معدود زنانی هم هستند که در این حوزه به فعالیت مشغول هستند. با این وجود یکی از دختران ایرانی تبار به گونه ای در این بخش خوش درخشیده که در سی  و چند سالگی مدیریت بزرگترین مرکز استارتاپی جهان  را برعهده دارد.

رکسانا ورزا همان شخصی است در قسمت فوق در باره اش صحبت نمودیم، وی مدیر بزرگترین پردیس استارتاپی جهان به نام «استیشن اف»، عضو «شورای نوآوری اتحادیه اروپا می باشد.  در این مقاله در تلاش هستیم در راستای بازبینی بیوگرافی افراد موفق به شرح حال زندگی رکسانا ورزا بپردازیم.

رکسانا ورزا

دوران کودکی رکسانا ورزا

در مسیر ارائه مختصری از شرح بیوگرافی افراد موفق، به دوران کودکی رکسانا می پردازیم. بدین ترتیب رکسانا در خانواده ای تحصیل کرده در سال ۱۹۸۵ در کالیفرنیای آمریکا به دنیا آمد که  هم اکنون به لطف سیلیکون ولی به پایگاه فناوری دنیا مبدل شده است. رکسانا در دو دهه اول زندگی علاقه خیلی زیادی به تکنولوژی نداشت، زیرا هم در دبیرستان و هم در دانشگاه رشته زبان و ادبیات فرانسه را در پیش گرفته بود  و در سال ۲۰۱۶ موفق به دریافت مدرک لیسانس از دانشگاه UCLA فرانسه گردید.

 

دوران حرفه ای  رکسانا ورزا

در جهت بررسی بیوگرافی افراد موفق، به بخش دوران حرفه ای رکسانا ورزا می رسیم. رکسانا  پس از مهاجرت به فرانسه در سال ۲۰۰۷ به «آژانس سرمایه گذاری بین المللی فرانسه» ملحق شد. در این اثنی با فعالیت او در طی دو سال متمادی در این مرکز و کمک به شرکت ها و استارتاپ های آمریکایی برای گسترش و توسعه تجارت به فرانسه، رکسانا را بیشتر از قبل به نظام استارتاپی و فناوری علاقمند نمود. از طرفی او در سال های ما بین ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ به صورت همزمان دو رشته تجارت بین الملل و سیاست اقتصادی را در دانشگاه های «مدرسه اقتصاد لندن» و «موسسه‌ مطالعات سیاسی پاریس» در پیش گرفت. در ادامه او وبلاگی به نام techbeguette را برای بررسی مسائل پیرامون استارتاپ ها دایر نمود. بدین ترتیب مطالب مفید و کامل این وبلاگ سبب شد او با وب سایت های معتبری همچون «تک کرانچ» آشنا شود. او حتی پس از جدا شدن مجموعه تک کرانچ، رهبری فعالیت های استارتاپی مایکروسافت در فرانسه را  قبول مسئولیت نمود.

این راه هم بخوانید بدنیست:  چه راههایی را برای رسیدن به موفقیت باید برداشت؟

 

 دستاوردهایی در حوزه فناوری  رکسانا ورزا

در ادامه مطالعه بیوگرافی افراد موفق، در این قسمت به موفقیت هایی که رکسانا طی فعالیت خود در بخش فناوری و ایجاد استارتاپ حاصل نمود نیم نیگاهی می اندازیم. رکسانا در سال ۲۰۱۳ و در مدت زمان کوتاهی که به دنیای تکنولوژی ورود پیدا کرد از طرف «بیزینس اینسایدر» به عنوان یکی از ۳۰ زن برتر دنیای فناوری با سن کمتر از ۳۰ سال انتخاب شد. او نیز همچنین از سوی نشریات معتبر “ونیتی فیر”، “لوفیگارو” و “ایونینگ استاندارد” هم در بین افراد شاخص فناوری قرار گرفت. از دیگر فعالیت های رکسانا ورزا در این سالها می توان به بنیان گذاری استارتاپ StartHer برای توانمندسازی و ایجاد فرصت اشتغال برای زنان در عرصه های فناوری و کارآفرینی اشاره نمود. در نتیجه وی بخاطر کسب افتخارات بسیار در زمینه فناوری به عنوان به عنوان مدیر بزرگترین پردیس استارتاپی دنیا برگزیده شد.

رکسانا ورزا

در جهت با بازخوانی بیوگرافی افراد موفق، بررسی زندگی رکسانا ورزا، می توان به خوبی نقش وی را در دنیای فناوری و اطلاعات حس کرد. از طرفی او مدیریت مراکزی را برعهده دارد که می تواند قله اهداف بسیاری قلمداد شود. با این وجود رکسانا ورزا بر این نکته تأکید دارد  که اکنون در آغاز  راه قرار داشته و اهداف بزرگتری در سر می پروراند.

امیدواریم در طی  بررسی و بازخوانی بیوگرافی افراد موفق، با توصیف سرگذشت رکسانا ورزا توانسته باشیم شما  را  با یکی دیگر از ایرانیان موفق مقیم خارج ازکشور بیشتر آشنا کرده باشیم، چرا که او یکی از موفق ترین و ثروتمندترین افراد حال حاضر دنیای  علم و فناوری می باشد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  رازهای جذب پول و ثروت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا