توسعه فردیمثبت اندیشی

جملات منفی را از ذهنتان پاک کنید!

 با مثبت اندیشی میتوانید پله های ترقی ر ا یکی پس از دیگری طی نمایید تا به آن چیزی که می خواهید دست یابید. در این مقاله  از پازل زندگی در تلاش هستیم برای داشتن نگرش مثبت در فعالیت های روزمره، شما را  از یک سری گفتارها منع نماییم. در ادامه مطالب، شما را با ۱۵ عبارت منفی که در طی روز نباید از اندیشه و کلام شما برخیزد در راستای مثبت اندیشی برایتان بازگو میکنیم.

جملات منفی

۱. از من دیگر گذشته است:

برای پیش روی در مسیر مثبت اندیشی، پیوسته این را به یاد داشته باشید که هیچ زمان برای تغییر دادن زندگی‌تان دیر نیست. هرچه سن شما بیشتر باشد، دانش بیشتری خواهید داشت این مسئله کوئن بزرگی در کارها برای شما محسوب می شود..

۲. چرا من شانس ندارم:

برای افزایش روحیه مثبت اندیشی، هرچه فرصت‌های بیشتری را دنبال کنید، شانس بهتری نیز خواهید داشت. بنابراین دست از تلاش و پیگیری برندارید.

۳. نگرانی از قضاوت دیگران:

برای اینکه هر روز مسئله مثبت اندیشی را در خود رشد و  مرتفع سازید، بایستی  نگرانی در خصوص، مورد قضاوت قرار گرفتن از سوی سایرین را از  خود دور سازید. دوستان واقعی شما را به‌خاطر چیزی که هستید همواره ستایش می کنند.

۴. من خیلی احمق هستم

در جهت مثبت اندیشی و رسیدن به رشد و تعالی شخصی، قرار نیست، شما از همه امور دنیا مطلع و آگاه باشید. همه‌ی ما مجموعه‌ای از مهارت‌های خاص خودمان را داریم. کم و کاستی در این خصوص به منزله‌ی احمق بودن و نادانی شما نیست.

این راه هم بخوانید بدنیست:  افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران

مثبت اندیشی

۶. این کار از توان من خارج است:

برای که اینکه در مسئله مثبت اندیشی، موفق عمل نمایید. هرگز پیش از اینکه مسابقه آغاز شود، شکست خود را نپذیرید، چراکه به طور قطع شما در طول زندگی چندین ساله خود موفقیت هایی حال در تحصیل یا کار جدید یا یادگیری یک مهارت داشتید.

۷. من فکر می‌کنم  او مرا دوست ندارد:

برای داشتن ذهن مثبت اندیش، نبایستی سریع در مقام قضاوت قرار گیرید، چرا که در آن لحظه از شرایط فرد مورد نظر آگاه نیستید.

۸. ای‌ کاش اوضاع کمی بهتر بود:

قرار نیست چون به مثبت اندیشی روی آوردیم همه چیز به وقف مراد ما انجام گیرد. همیشه اتفاقات خوب و بد زیادی در هر لحظه‌ از زندگی‌تان رخ می‌دهد. این چیزها خارج از کنترل شما هستند؛ در نتیجه آنها را بپذیرید.

۹. من از بدن خودم متنفر هستم:

برای خلق ذهن، مثبت اندیشی در خود، گفتن این جمله بسیار مخرب است. یاد بگیرید همان گونه که هستید و با تمام کم و کاستی های موجود، عاشق خودتان باشید.

۱۰. من بسیار شرمنده هستم:

مطمئناً همه افرادی که در حال خواندن این مقاله می باشند، برای یک بار هم که شده از این جمله استفاده  کردند. گاهی به سبب شرایط ممکن است رفتاری از ما سربزند که دور از انتظار باشد. بنابراین در چنین موقعیت هایی و برای افزایش روحیه مثبت اندیشی در خود، فضا را با جملات مثبت تر می توانید تغییر دهید.

۱۱. من در سطح او نیستم:

برای اینکه افکار خود را به سمت مثبت اندیشی سوق دهید، چیزی به اسم سطح وجود ندارد. بنابراین اگر کسی به نظر شما جذاب می‌رسد،  افکار منفی را از خود دور سازید و  در اولین فرصت با او هم‌ صحبت شوید.

  1. من نمی‌توانم به دیگران اعتماد کنم:
این راه هم بخوانید بدنیست:  مثبت‌اندیشی چطور می تواند در رفع اضطراب و استرس شما تاثیر بگذارد ؟

بهتر است به این نکته‌ توجه کنید، که هرچه کمتر به دیگران اعتماد نمایید، آنها نیز تمایل کمتری برای اعتماد کردن به شما خواهند داشت.

۱۵. من هم تسلیم خواهم شد:

زندگی به گونه ای است که؛ اصلاً اهمیتی ندارد که  چندین بار شکست خورده‌اید، شما می‌توانید دکمه‌ی «ادامه» را تا هر زمان که نیاز داشته باشید بفشارید. در نتیجه هیچ وقت نیمه کاره، فعالیتی را رها نسازید. با پیگیری موضوع در هر کاری، می توانید حس مثبت اندیشی را بیشتر از قبل در خود ارتقاء بخشید..

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا