کودککودک و نوجوان

با بهترین بازی برای کودکان ۱ تا ۳ سال آشنا شوید

بهترین بازی برای کودکان ۱ تا ۳ سال، بازی های است که علاوه بر سرگرم کردن آن ها به رشد و شکوفایی خلاقیت های ذهنی خردسال نیز کمک کند. در سنین ۱ تا ۳ سالگی کودکان به شدت به مادر خود وابسته هستند و دوست دارند هر جایی که مادرشان می‌رود همراه او باشد. اکثر مواقع دیده می‌شود که مادران در حال کار در آشپزخانه هستند و مدام باید کودک را دعوا کنند که سر کابینت های آشپزخانه نرود و ظروف چینی که داخل کابینت وجود دارد را بیرون نیاورد.

برای آشنایی با بهترین بازی برای کودکان یک تا سه که می توانید در هر مکانی حتی آشپزخانه با آنها کودکان خود را سرگرم کنید؛ با پازل زندگی همراه شوید:

  • آب بازی

آب بازی بهترین گزینه ای است که در آشپزخانه در اختیار شما و کودکتان قرار دارد. شما می توانید یک ظرف بزرگ پر از آب را در اختیار کودک قرار بدهید تا روی زمین آشپزخانه بنشیند و اسباب بازی های پلاستیکی اش را در آن غرق کند. نگران خیس شدن کودکتان نباشید؛ هیچ اتفاقی برای او نمی‌افتد. فقط کافیست زمانی که کارتان تمام شد؛ لباس‌های او را عوض کنید.

  • گل بازی

گل بازی خاطره انگیزترین بازی های دوران کودکی است که می‌تواند به رشد خلاقیت کودک نیز کمک کند. اگر باغچه کوچکی در حیاط دارید می توانید به کودک اجازه دهید که با خاکهای باغچه بازی کند. البته باید دقت کنید که از خوردن خاک ها جلوگیری کنید. برای این کار می‌توانید پستانک را دهان کودک بگذارید و اجازه بدهید هرچقدر میخواهد با خاک ها بازی کند.

  • پنهان کردن اسباب بازی ها
این راه هم بخوانید بدنیست:  تقویت اعتماد به نفس در نوجوانان

پنهان کردن اسباب بازیها برای کودک یکس تا سه سال بازی جذابی است فقط کافیست یک بالش کوچک کنار دستتان داشته باشید و از بین اسباب بازیهای کودک یکی را انتخاب کرده و زیر بالش بگذارید. بعد از کودک بخواهید که اسباب بازی هایش را از زیر بالش در بیاورد و آن را پیدا کن. این کار را با چند اسباب بازی و چند بالش دیگر هم می‌توانید تکرار کنید.

  • آلبوم عکس

تعجب نکنید! آلبوم عکس واقعاً مورد علاقه کودکان یک تا سه سال است. آنها دوست دارند که عکس های خانوادگی که در برگه های مختلف آلبوم قرار گرفته را نگاه کنند و شاید حتی برخی از آنها را پاره کنند. بهتر است یک آلبوم جداگانه برای بازی کودک خود در نظر بگیرید چون واقعاً می‌تواند دقایق زیادی او را سرگرم کند.

  • تقلید کردن حرکات

کودکان یک تا سه سال علاقه دارند که در هر چیزی از شما تقلید کنند؛ بنابراین می‌توانید همراه آنها ورزش های بسیار ساده ای مثل پریدن، طناب زدن و غیره را انجام دهید.

معمولاً توصیه می‌شود که از آبرنگ یا گواش برای کودکان یک تا سه سال استفاده نکنید چون آنها در این سنین رنگ ها را به دهن می‌برند و رنگ‌های شیمیایی ممکن است برای آنها ضرر داشته باشد. برای آموزش نقاشی به کودکان یک تا سه سال می توانید از گوجه فرنگی و سس قرمز استفاده کنید. گوجه فرنگی را از وسط نصف کنید و داخلش اشکال مختلفی را دربیاورید و گوجه‌فرنگی را داخل سس بزنید و بگذارید کودک آن را روی برگه بگذارد تا تصویری که شما در گوجه فرنگی در آورده اید؛ روی صفحه کاغذ مشخص شود.

  • بازی با ماکارونی
این راه هم بخوانید بدنیست:  علت و علامت خطرناک راه رفتن کودک روی پنجه پا

ماکارونی های خام چون به راحتی می شکنند و صدا ایجاد می کنند؛ برای کودکان یک تا سه سال جذاب هستند. به راحتی می توانید یک کاسه پر از ماکارونی خام را جلوی کودک قرار بدهید تا با آنها بازی کند. می بینید که چند دقیقه با آنها مشغول خواهد شد و حتی اگر آنها را بجود نیز مشکلی برای او پیش نمی آید.

  • قل دادن توپ

همه ما بازی قل دادن توپ را در دوران کودکی مان به یاد می‌آوریم. زمانی که پاهای مان را باز می کردیم و دور هم می‌نشستیم تا توپ را نوبتی به یکدیگر قل بدهیم و از ساعت ها انجام این کار تکراری هم خسته نمیشدیم. کودک شما هم دقیقاً همین احساس را نسبت به قبل دادن توپ دارد پس با او بازی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا