ارتباط با جنس مخالفازدواجانتخاب همسر

مجردی بهتر است یا متاهلی

افراد در زندگی تجربیات مختلفی را از سر می گذرانند. این تجربیات در دوران مختلف زندگی مثل کودکی، نوجوانی و بزرگسالی در روحیه و افکار آنها اثرات مثبت و منفی زیادی بر جای می گذارد. زمانی که افراد به بلوغ می رسند با توجه به تجربیاتی که در خانواده داشته اند؛ این سوال برایشان مطرح می‌شود که مجردی بهتر است یا متاهلی. انتخاب بین مجردی تا آخر عمر یا متاهل بودن به احساس و عقاید افراد نسبت به تفاوت زندگی مجردی با متاهلی بستگی دارد. آدم مجرد معمولا زندگی پدر و مادر و اطرافیان خود را که مجرد یا متاهل هستند؛ مقایسه می کند تا به نتیجه درستی برسد.

مجرد بودن معانی متفاوتی برای افراد دارد. برخی از جوانان، مجردی را برابر با تنها بودن و نداشتن شخصی که افکار و زندگیشان را با او به اشتراک بگذارند؛ می دانند. از نظر این مجردها، پیدا کردن یک شخص خاص مثل شوهر یا همسر که بتوانند در مورد تمام مسائل با آنها صحبت کنند یا زندگی مشترکی داشته باشند؛ بهتر از مجردی است. اما اشخاص دیگری هستند که مجردی را برابر با آزادی بیشتر برای گذران زندگی شان می دانند و ترجیح می دهند به طور مستقل فکر کنند و به جای اینکه بخواهند هر کاری را با مشورت با شریک زندگی شان انجام دهند؛ خودشان به تنهایی از پس کارهای شان بربیایند.

اگر بخواهیم با نگاهی موشکافانه به این سوال پاسخ دهیم که مجردی بهتر است یا متاهلی، بهتر است مزایا و معایب هر کدام را در زندگی اشخاص بررسی کنیم.

این راه هم بخوانید بدنیست:  کدامیک از روش های آشنایی قبل از ازدواج بهتر است؟

مجردها خوشبخترند یا متاهل ها؟

در زندگی مجردی فرد باید تمام مشکلات را به تنهایی حل کند. البته این وضعیت برای افرادی که کنترل زندگی را به دست گرفته‌اند و دلیلی نمی بینند که فرد دیگری را برای تصمیم گیری در زندگی شان شریک کنند؛ ایده آل است. از طرف دیگر، آدم مجرد در صورتی که موفقیتی در زندگی کسب کند؛ کسی را ندارد که به او افتخار کند یا او را تشویق کند که برای رسیدن به موفقیت بیشتر در زندگی تلاش کند. این فقدان انگیزه در افراد مجرد تا حدودی احساسات آنها را به سمت متاهل بودن سوق می دهد. با این وجود، آزادی هایی که در دوره مجردی از لحاظ ارتباط با اشخاص مختلف یا نحوه خرج کردن پول وجود دارد؛ بسیاری از افراد را به مجردی تا آخر عمر راضی می کند.

تفاوت زندگی مجردی با متاهلی این است که پس از ازدواج افراد باید مسئولیت پذیر باشند و افکار و عقاید خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و در تصمیم گیری ها با هم مشورت کنند. در زندگی متاهلی، زمان، پول، خانواده و بسیاری از منابع دیگر به طور مشترک استفاده می شود و فرد نمی تواند مثل دوره مجردی به تنهایی برای زندگیش تصمیم بگیرد.

این گونه محدودیت ها احتمالا شما را به فکر می اندازد که مجردی تا آخر عمر بهتر است. اما دانستن مزایای متاهل بودن برای گرفتن تصمیم درست به شما کمک می کند. به عنوان مثال اگر کسی را در کنار خود داشته باشید که هنگام مشکلات کمکتان کند؛ به شما ابراز عشق کند و از لحاظ احساسی از شما حمایت کند؛ رسیدن به موفقیت برایتان راحت تر خواهد بود. در یک زندگی مشترک که هر دو نفر برای داشتن یک خانواده خوشبخت تلاش می کنند؛ سبک زندگی سالم، زوجین را راضی و خوشنود نگه می دارد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  ملاک های انتخاب همسر از دیدگاه دکتر هلاکویی

آمارها نشان می دهد که افراد متاهل، سلامت جسمی و روانی بهتری دارند. در عادات و سبک زندگی افراد متاهل، خشونت و ناهنجاری کمتری دیده می شود. اکثر جرایم مثل دزدی یا حتی قتل توسط افراد مجرد انجام می شود. بنابراین، انتخاب بین اینکه مجردی بهتر است یا متاهلی، باید با بررسی تمام جوانب و اثرات روحی و جسمی انجام شود.

تصمیم گیری درخصوص مجرد ماندن یا ازدواج کردن، یک تصمیم شخصی است. هرچند معمولا خانواده ها فشار زیادی به جوانان وارد می کنند که سریعتر ازدواج کنند اما هر فرد باید با توجه به شرایط روحی، مالی و خانوادگی خود و همچنین بررسی تفاوت زندگی مجردی با متاهلی تصمیم به ازدواج بگیرد تا یک خانواده خوشبخت تشکیل دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا