خانوادهروابط زناشویی

پیامدهای زود انزالی و تاثیر آن بر ناباروری مردان

پیامدهای زود انزالی یا انزال زودرس چیست؟ زود انزالی ممکن است موجب اختلافاتی در زندگی زوجین می‌شود، لذا بایستی به این مسئله پرداخت و این مشکل را رفع نمود. در مورد زود انزالی سه مساله مهم وجود دارد که باید آنها را بررسی نمود.

پیامدهای منفی زود انزالی

برخی از مهمترین پیامدهای آن عبارتند از:

  • شما قادر نیستید که زمان مقاربت جنسی خود را زیاد کنید.

 آیا گمان می کنید که شما مبتلا به انزال زودرس هستید یا نه؟ به دلیل اینکه نمی توانید چندین ساعت مقاربت جنسی داشته باشید. هر چیزی را که در فیلم های پورن یا جنسی می‌بینید و یا می‌شنوید را کنار بگذارید زیرا تمام آنها دروغی بیش نیست. بیشتر مردان در حالت عادی و معمولی به صورت میانگین تنها قادرند که پیش از انزال به مدت ۲ تا ۵ دقیقه رابطه زناشویی داشته باشند. بنابراین این مقدار برای مردانی که مبتلا به انزال زودرس، هستند چیزی حدود یک دقیقه کمتر می‌باشد.

راه های به تاخیر انداختن زود انزالی

درمانگران و محققان، سیستمی را اختراع نمودند که آن را  تاخیر انزال داخل واژنی نامگذاری کردند. این سیستم می‌تواند مدت زمانی را که فرد قادر است قبل از انزال به رابطه زناشویی داخل واژن ادامه دهد را اندازه گیری می نماید. البته، نتیجه تحقیقات در این مورد با دیگر یافته ها متفاوت است، ولی بیشتر نتایج حاکی از این است که اشخاصی که مبتلا به زود انزالی می‌باشند در فاصله زمانی میان ۱۵ تا ۶۰  ثانیه بعد از شروع رابطه زناشویی انزال ‌می شوند.

تجربه نشان داده است که مشکلات جنسی، نشان دهنده‌ این است که  خیلی از مبتلایان به انزال  زودرس  یا زود انزالی  پیش از شروع رابطه زناشویی انزال می شوند. آنان در زمان تماس آلت تناسلی خود با بدن همسرشان به ارگاسم می‌رسند و ارضا می‌شوند. آنان بدون هیچ گونه تحریک مستقیم به انزال و ارضا شدن می‌رسند. گاهی بعضی از این افراد با رابطه دهانی نیز به ارگاسم می‌رسند. بنابراین بیشتر اشخاصی که مبتلا به انزال زودرس یا زود انزالی هستند از چنین کارهایی پرهیز می‌کنند. از این رو آنها زمان اندکی را برای رابطه زناشویی تجربه می‌کنند و نمی‌توانند لذت زیادی از رابطه خود ببرند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  علت علاقه مردان به رابطه دهانی

بنابراین، برای این افراد بسیار مشکل است که چنین فعالیت‌هایی داشته باشند و از تحریک جنسی خودداری می‌کنند. زمانی که همسران این افراد توضیحی در مورد کار آنها می‌خواهند دوست ندارند با آنان در مورد مشکل خود صحبت کنند و نمی‌دانند که چه کاری باید انجام بدهند.

  • انزال زودرس، می‌تواند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

ضرورتی ندارد که دو  مسئله قبل را یادآوری کنیم نخست اینکه افرادی که مبتلا به انزال زودرس یا زود انزالی  هستند قادر نیستند که رابطه زناشویی خود را به اندازه کافی طولانی نمایند و دوم این که این افراد توانایی به  تعویق انداختن انزال خودشان را ندارند. این دو مورد مشکل موجب می‌شود که مردانی که به زود انزالی مبتلا هستند دارای طیف وسیعی از هیجانات منفی و عصبی ‌شوند. آنها ممکن است که عصبانی و پرخاشگر شوند و  مرتبا احساس ناکامی بکنند و در رابطه زناشویی خود دچار استرس و اضطراب شوند. یا اینکه همیشه احساس شرمساری کنند و در مورد رابطه و آینده شان نگران شوند.

تعداد زیادی از مردانی که به زود انزالی یا انزال زودرس مبتلا هستند، همیشه این نگرانی دارند که همسرشان ممکن است از آنها ناامید شود و یا فکر می کنند که آنها تنبل یا از خود راضی هستند.

 بعضی از زنان که اطلاعات درست و کافی‌ درباره انزال زودرس ندارند امکان دارد به این صورت فکر کنند که این نکته طنز آمیز  می‌باشد که مردان مبتلا به زود انزالی تمایل دارند که عاشقان خیلی حساس باشند، ولی قادر به تبدیل این انگیزه به عمل نیستند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  چگونه با همسر خود صمیمی شویم؟

به تعویق انداختن همیشگی ارگاسم، موجب می‌شود که مردان به اندازه کافی از رابطه خود بهره نبرند و برای آنها لذت بخش نباشد و امکان دارد بعد از مدتی کلا قید رابطه زناشویی را بزنند.

گاهی برخی از زنانی که اطلاعاتی زیادی درباره مشکل انزال زودرس همسر خود ندارند، اشتباه فکر می‌کنند و گمان می‌کنند که رابطه آنها دچار مشکل نیست. آنها همیشه با خود فکر می‌کنند که چرا همسرشان افسرده است و از رابطه زناشویی اجتناب می‌کند و با او صمیمی نیست و رابطه عاطفی خوبی ندارد.

درمان زود انزالی

بنابراین با توجه به مطالب گفته شده در اینجا باید در رفع این مشکل کوشا باشید و مشکل را حل کنید، زیرا موجب می‌شود که بر رابطه شما تاثیر بگذارد و ارتباطات شما با یکدیگر کم شود. بدین ترتیب، هم زن و هم مرد دچار تنهایی می شوند، بنابراین برای درمان این مشکل با درمانگر و متخصصان این کار صحبت کنید. شما می توانید مشکل خود را با آنها در میان بگذارید تا بتوانید وارد یک رابطه زناشویی درست و صحیح شوید و از بقای زندگی زناشویی خود اطمینان پیدا کنید و از رابطه زناشویی خود لذت کافی را ببرید.

کلام آخر

زود انزالی  یکی از مشکلات جدی است که بر کیفیت رابطه زناشویی تاثیر گذاشته و باید هرچه زودتر با مراجعه به پزشک متخصص درمان شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله درمان ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا