ازدواجمهارت های ارتباطیموفقیت

مهارت های ارتباطی موثر با کاهش استفاده از موبایل

اهمیت مهارت های ارتباطی

 کسب مهارت های ارتباطی بهتر در کنار تلفن همراه، موضوع پرچالش دنیای مدرن کنونی ماست. گاهی بدون موبایل، زندگی غیر قایل تصور است. به طوری که  این روزها تبدیل به عضوی از بدن ما شده اند و کمتر پیش می آید که مدت زمان زیادی را از ما جدا باشند. این دستگاه ها با امکانات فراوانی که دارد ما را هر روز به سوی خود جذب می کند و البته باعث می شود روابط اجتماعی ما نیز بر اساس آن ها، دستخوش تغییر شود .با این حال روان شناسان معتقدند که  در کسب مهارت های ارتباطی بهتر  می توان نقش گوشی های همراه مان ر ا کم رنگ‌ تر کنیم. خانم آژا فراست، به تازگی مقاله ای را که در آن تأثیر کنار گذاشتن گوشی همراه در ایجاد مهارت های ارتباطی مناسب مورد بررسی قرار داده است که در ذیل آن را برای شما بازگو می کنیم.

فنون  مهارت های ارتباطی

در این بخش در راستای حاصل نمود مهارت های ارتباطی کارآمد، تکنیک های خانم فراست را ارائه می نماییم:

۱. افراد از قانون من پیروی کردند:

من برای سنجش مهارت های ارتباطی خود یک ایده جالب را به کار بردم. در طول مدت یک جلسه چهار ساعته، باید با یکی از همکارانم بر روی پروژه ای بسیار مهم کار می کردم. در فاصله این چهار ساعت، به  هیچ عنوان  سمت  تلفن همراه خود نرفتم. در نگاه اول، تعجب همگان را برانگیخته بودم و سبب شده بود همکار من هم کمتر گوشی خود را چک کنند. لازم است این را خاطر نشان سازم  که یکی از همکارانی که در باره اش  صحبت می کنم، یک کاربر بسیار فعال در شبکه های اجتماعی است و همیشه با دنیای مجازی ارتباط نزدیکی دارد. در حقیقت خودم هم انتظار چه عکس العملی را نداشتم با این حال این موضوع فقط به این جلسه ختم نشد و این روند ادامه داشت. به هر حال همواره به این نکته توجه نمایید که، زمانی که با کسی در حال صحبت هستید، هر گز  سراغ موبایلتان نروید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  راه‌های صحیح ارتباط با جنس مخالف چیست؟

۲. افراد دوست داشتند بیشتر با من صحبت کنند:

در جهت افزایش مهارت های ارتباطی ، من تا آن جلسه چهار ساعته هرگز در مورد محدود کردن خود با گوشی همراه، حرفی به همکاران نزده بودم و همکارانم نیز از این موضوع اطلاع نداشتند، با این وجود، رفتار آنان نمایانگر این موضوع بود که ناخواسته از تصمیم من لذت برده اند و این در روابط اجتماعی من تاثیر شگرفی داشت. هنگامیکه با دیگران گفتگو می کردم،‌ آن ها توجه بالای من به خود را احساس می کردند و این باعث بهبود روابط اجتماعی من در طول این مدت شد. لذا مهارت شنیداری من نیز به طرز عجیبی ارتقاء یافت و این موضوع یکی از عواملی شد که در ارتباطم با دیگران تاثیر بسیار مثبتی گذاشت .

مهارت ارتباطی

۳. افراد به من اعتماد بیشتری کردند:

اما من در جهت بالا بردن مهارت های ارتباطی، به مرور زمان تکنیک هایی را پیدا کردم که در اجرا به کمک آمد تا نظر دیگران ر ا به سوی خود جلب نمایم:

  • برای افزایش مهارت های ارتباطی خود ، تلفن همراه خود را خاموش می کنم، زمانی که می دانم به دیدارشخصی خواهم رفت.
  • در جلسات، موبایلم را داخل کیف قرار می دهم تا بدین صورت دست یابی به آن راحت نباشد.
  • در صورتی که در طول روز، کمتر از تلفن همراه استفاده کرده  باشم به خودم امتیاز  می دهم.
  • برای مواقع اضطراری وضروری اگر کسی منتظر پاسخ من باشد، من قبل از شروع جلسه یا کار مورد نظر با یک پیام کوتاه به او، این موضوع را اطلاع می دهم.
این راه هم بخوانید بدنیست:  سوالات خواستگاری چطور به شناخت طرف مقابل کمک می کند؟

کلام آخر این که، برای به کارگیری تکنیک های این کارشناس در جهت افزایش مهارت های ارتباطی، بهتر است در مدت زمان مشخص اجرا سازید تا نقش آن را  در زندگی به تدریج مشاهده نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا