ارتباط با جنس مخالفازدواجعقد و نامزدی

چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟

چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟ این سوال بسیاری از دختران و پسران جوانی است که گرفتار عشق یک طرفه شده اند و شکست عشقی خورده اند.

همه ما میدانیم که فراموش کردن کسی که دوستش داریم به راحتی امکان پذیر نیست زمانی که رابطه ای پایان می پذیرد، درد مبهمی تمام وجود ما را فرا می گیرد و مدام از خودمان می پرسیم چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟

این احساسات تا حدودی طبیعی است. به هر حال مانند هر اتفاق ناگوار دیگری که در زندگی‌مان رخ می‌دهد، فراموش کردن کسی که دوستش داریم نیز نیاز به زمان دارد.

چقدر زمان میبرد تا یک نفر را فراموش کنیم؟

اینکه چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم در مدت زمانی که برای فراموش کردن شکست عشقی طول می کشد موثر است. گاهی اوقات زمان بسیار طولانی می شود و ما نمی توانیم حتی بعد از گذشت چندین ماه کسی را که دوست داریم، فراموش کنیم.

اینجاست که نیاز به کمک روانشناسان یا اشخاص باتجربه‌ای پیدا می‌کنیم که به ما یاد بدهند چگونه کسی را که دوست داریم فراموش کنیم.

متاسفانه اگر از دست دادن کسی که دوستش داریم با یک ضربه روحی شدید همراه شود، راهکار های کلیشه ای کمکی به شما نخواهد کرد، مثل

  • نرفتن به مکان هایی که قبلاً با او بودید
  • دور انداختن عکس ها و ویدئو هایی که با او داشتید
  • تغییر حال و هوای با رفتن به مسافرت

حتماً می‌پرسید پس چگونه باید کسی را که دوست داریم فراموش کنیم؟

این راه هم بخوانید بدنیست:  چه زمانی باید رابطه عاطفی ناسالم را ترک کنیم؟

پازل زندگی ۴ راهکار موثر برای فراموش کردن شکست عشقی، برای شما آماده کرده است تا از این وضعیت نابسامان احساسی خارج شوید.

راههای فراموش کردن یک نفر

  1. یک با خودتان صادق باشید

مطمئناً شما بعد از تمام شدن رابطه دچار نشخوارهای فکری می شوید. تمام آنچه را که باعث تمام شدن این رابطه شده را به خاطر می‌آورید:

  • اشتباهاتی که کرده‌اید
  • حرفهای نادرستی که گفتید
  • رفتارهایی که نباید انجام می دادید

همه این ها، شما را آزار می دهند. حتی اگر شما، دلیل بهم خوردن رابطه تان نبودید و حتی اگر خودتان خواسته باشید که این رابطه به پایان برسد، باز هم نشخوار فکری شما را رها نخواهد کرد.

اما بهتر است با خودتان صادق باشید و به جای مقصر دانستن خودتان یا طرف مقابل، به این فکر کنید که ادامه رابطه می توانست چه آسیب هایی به شما بزند.

دلیل به خوردن رابطه تان هر چه که بوده در صورت ادامه یافتن به مشکلی بزرگتر و حل نشدنی تر تبدیل می شده است. پس شما با تمام شدن این رابطه، فرصتی را برای خودتان ایجاد کرده اید که بتوانید وارد یک رابطه جدید و بهتر شوید.

  1. رد پای او را دنبال نکنید

مهمترین عاملی که می‌تواند در فراموش کردن کسی که دوستش دارید به شما کمک کند این است که قبول کنید دیگر به او دسترسی ندارید. بنابراین:

هر روز پروفایل شبکه های اجتماعی او را چک نکنید

یا به فکر این نباشید که با گذاشتن یک عکس جذاب که شما را در بهترین حالت خود نشان می‌دهد او را از اینکه رابطه‌اش را با شما تمام کرده پشیمان کنید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  سوالات خواستگاری چطور به شناخت طرف مقابل کمک می کند؟

تمام اینها به جای اینکه به شما کمک کند که حال بهتری داشته باشید جلوی فراموش کردن کسی که دوستش دارید را می گیرد.

  1. سعی کنید یک فعالیت جدید را در زندگی خود شروع کنید

شروع کردن یک فعالیت جدید بهترین راهکاری است که می توانید از آن برای فراموش کردن کسی که دوستش دارید، استفاده کنید.

منظورم از فعالیت جدید رفتن به مسافرت یا سینما و کنسرت نیست بلکه شما باید یک فعالیت ادامه‌دار و هدفمند جدید را آغاز کنید.

به عنوان مثال:

  • شروع به یادگیری یک زبان جدید کنید
  • یا تصمیم بگیرید که در یک آزمون شرکت کنید

فعالیت شما باید هدفمند باشد تا به واسطه آن بتوانید فکر خود را به سمت دیگری متمرکز کرده و کسی را که دوست دارید فراموش کنید.

  1. ببخشیم تا بتوانیم کسی را که دوست داریم فراموش کنیم

آخرین راهکاری که می‌تواند در آرام کردن شما و التیام دردهای تان در فراموش کردن کسی که دوستش دارید، موثر باشد، بخشش است که به شما احساس بزرگی و اعتماد به نفس می دهد.

زمانی که تصمیم بگیرید شخصی را که دوست دارید، به خاطر این که شما را ترک کرده، ببخشید، کمتر درد ناشی از فقدان او را احساس خواهید کرد.

با به کار بردن این چهار راهکار موثر مطمئن باشید که در مدت کوتاهی می توانید گذشته خود را پشت سر گذاشته و یک زندگی جدید را پس از فراموش کردن کسی که دوستش دارید، آغاز کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا