مدیریت زمانموفقیت

معنی و مفهوم مدیریت زمان

معنی و مفهوم مدیریت زمان

مسئله‌ی مدیریت زمان در دنیای کنونی و تلاقی آن با مبحث سرعت در انجام کارها، از جمله موضوعات این روزهای هر جمع و محفلی است که می‌خواهند در کمترین زمان ممکن با حفظ بهترین کیفیت در بالاترین سرعت کارها را به اتمام برسانند. لذا شما بایستی برای رسیدن به این هدف فهرستی از کارهای روزانه تهیه نمایید و براساس اولویت بندی فعالیت هایتان، کنترل امور را به دست بگیرید. در نتیجه اگر می‌خواهید در کارهای بزرگ قدم بردارید و مدیریت زمان را به نحوی درست اجرا کنید، بایستی این فهرست را تهیه  نمایید.

مدیریت زمان

اصول مدیریت زمان :

  • مرحله‌‌ی ۱:کل کارهایی که در طی آن روز بایستی انجام دهید را بنویسید.
  • مرحله‌‌ی ۲: کارهای فهرست‌شده را اولویت‌بندی کنید.

در راستای مدیریت زمان امکانات جدید و به روزی در پیرامون شما موجود است که می‌توانید از آنها به طور اصولی برای نیل به اهداف تان به کار بگیرید. از جمله‌ی آنها، استفاده از نرم افزار می‌باشد.

 مدیریت زمان به سبکی مدرن :

در خصوص مدیریت زمان، اگر چه شیوه سنتی یعنی فهرست کردن کارهای روزانه بر روی کاغذ کاری راحت و دمدستی است، اما استفاده از نرم افزار مدیریت زمان می‌تواند مؤثرتر واقع شود. این نرم‌افزارها اتفاقات و کارهایی را به یاد شما می‌آورند که به زودی مهلت آنها به اتمام خواهد رسید. بدین ترتیب این نرم‌افزارها را می‌توانید با تلفن‌همراه یا ایمیل خود نیز هماهنگ کنید و همواره  نرم‌افزارهای مدیریت زمان بسیاری در بازاز وجود دارند. در بدو کار، می‌توانید از نرم افزار  MS Word و MS Exel‌ برای مدیریت و کنترل لیست فعالیت‌های خود استفاده کنید. فهرست کار در برخی نسخه‌های MS Outlook و دیگر سرویس‌های ایمیل از قبیل Gmail، جزئی از مشخصه‌های استاندارد در  این برنامه‌ها  موجود هستند. Remember the Milk یکی دیگر از امکانات آنلاین نام آشنا برای مدیریت زمان است که با تلفن هوشمند (Smartphone)، یا اکانت ایمیل شما هماهنگ می‌شود. با استفاده از این نرم افزار می‌توانید موقعیت کاریتان روی نقشه نمایش دهد. امکانات مشابه دیگر از جمله، شامل نرم افزار  Todoist و Toodledo‌ می‌شوند که در صورت لزوم از این نمونه ها هم می‌توانید استفاده نمایید.

 یکی از عمده‌ترین محاسن  استفاده از این نرم‌افزارها برای مدیریت کارها این است که همواره می‌توانید در کمترین زمان ممکن آنها را به روز رسانی کنید.

مدیریت زمان

فهرست‌های انجام کار به شما کمک می‌کنند تا دیگر انجام کارهای بزرگ برای شما یک رویا نباشد و با این کار شما در رأس این پروژه‌های عظیم قرار می‌گیرید. لذا در جریان مدیریت زمان شما می‌توانید سرپرستی این پروژه‌ها را در دست بگیرید:

 به عنوان مثال، شما سرپرستی مجموعه‌ای را به عهده گرفته‌اید و  مشغول کار بر روی آن پروژه می‌باشید. کارهای بسیاری وجود دارند که باید انجا‌م‌شان داد و افراد زیادی هم برای انجام آنها به خدمت گرفته شده‌اند. لذا مدیریت همه چیز در این لحظه بر عهده شماست.

 در چنین موقعیتی، قالب کلی فهرست‌تان را براساس اعضای گروه تنظیم کنید و وظایف هر شخص را به او یاد آوری کنید. هر روز که وظایف خودتان را می‌نویسید، در این میان می‌توانید لیست انجام کار تیم تان را هم مورد بررسی قرار دهید تا ببیند چه کسی مشغول چه کاری است و تحویل کار چه زمانی است؟ و نیز همچنین می‌توانید کارهای دیگری را که شما وظیفه‌ی آن را بر عهده دارید را در لیست وظایف تان اضافه نمایید. در نتیجه تمامی این کارها در راستای مدیریت زمان امکان پذیر می‌باشد:

توانایی افراد در مدیریت کاربردی زمان است که مشخص می کند در کاری که آغاز کرده اند تا چه حد می توانند موفق باشند و یا این که تا چه اندازه می توانند شکست را تجربه کنند. مدیریت کردن زمان نه تنها در کسب و کار بلکه در هر بخشی از زندگی انسان موثر و تاثیرگذار است چرا که زمان جزو دارایی های افراد است و هیچ چیزی در دنیا نمی تواند جایگزین آن شود. با توجه به این مطلب و مشخص شدن اهمیت زمان در زندگی انسان، دو کتاب زیر می توانند در مدیریت کردن هر چه بهتر زمان به شما کمک کنند.

کتاب صوتی مدیریت کاربردی زمان

شما عزیزان می توانید با استفاده از کتاب صوتی مدیریت کاربردی زمان با چهار تکنیک اساسی برای مدیریت هر چه بهتر زمان خود، آشنا شوید و با راه حل هایی آشنا شوید که بدون شک بر کیفیت زندگی شما تاثیرگذار خواهند بود. کتاب صوتی مدیریت کاربردی زمان اثری از نویسنده بزرگ و معروف یعنی برایان تریسی می باشد، گفتنی است این نویسنده اغلب کتاب های خودیاری نوشته شده خود را به صورت گویا ارائه داده است که کار استفاده از آن ها را برای افراد راحت کرده است.

کتاب قدرت زمان

این که شما بتوانید زمان خود را به نحو احسنت مدیریت کنید بی شک موجب آرامش درونی، سلامت ذهنی و روانی و همچنین هماهنگی بیشتر در کارهایتان خواهد شد و از طرفی چنان چه نتوانید زمانتان را به خوبی کنترل کنید دچار افسردگی، نگرانی، استرس و سایر بیماری های روحی می شوید. برای سازماندهی رویدادهای مهم زندگیتان هم می توانید از کتاب صوتی مدیریت کاربردی زمان که پیش تر معرف حضورتان گردید استفاده کنید و هم از کتاب قدرت زمان بهره مند شوید. لازم به ذکر است این کتاب نیز اثری از برایان تریسی می باشد که به شما کمک می کند کارهای بیشتری را در زمان کمتر از حد تصورتان، انجام دهید.

شما با بهره گیری و به کاربردن تمامی نکاتی که در کتاب قدرت زمان برایان تریسی به آن ها اشاره شده است، به راحتی می توانید یک زندگی آرمانی را به همراه احساس رضایت کامل و همچنین موفقیت های بزرگ را تجربه کنید، چه بسا افراد بزرگی که به درجات عالی رسیده اند و در تمامی مصاحبه های خود اشاره به کتاب هایی داشته اند که در موفقیت آن ها نقش پررنگی را داشته اند.

به گفته برایان تریسی، کتاب قدرت زمان حاصل ۲۰ سال تلاش و کوشش بی وقفه و همچنین تحقیق و پژوهش در زمینه کارایی فردی است و طبق مشاوره های بیش از ۵۰۰ شرکت، نوشته و چاپ شده است. امیدواریم شما عزیزان با استفاده از کتاب صوتی مدیریت کاربردی زمان و کتاب قدرت زمان که مجموعه ای از اصول انضباطی فردی هستند، بتوانید به ویژگی شخصیتی مدنظرتان دست پیدا کنید.

کلام آخر اینکه برای مدیریت زمان، فهرست انجام کار،  بیشتر در موضوعاتی کاربرد دارد که تعداد کارها خیلی زیاد نیست. با این حال، وقتی کارها زیاد است یا شما بایستی پروژه‌های متعددی را به انجام برسانید، که فهرست کار می‌تواند قدری پیچیده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا