اعتماد به نفستوسعه فردی

راههای افزایش اعتماد به نفس در زنان

افزایش اعتماد به نفس در زنان

اگر می‌خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، باید عادتهای قدیمی خود را به تدریج کنار بگذارید و به موازات آن عادات جدیدی را جایگزین آن سازید. یکی از این عادات مفید، استفاده مناسب و صحیح از زبان بدن((body language است. به طور حتم در این مقاله مخاطب ما زنان هستند. اگر به هر دلیلی  احساس می‌کنید نیاز به مهارت هایی دارید تا اعتماد به نفس تان را افزایش دهید پس مطالب پازل زندگی را دنبال کنید.

اعتماد به نفس زنان

راهکارهایی بری افزایش اعتماد به نفس زنان :

برای بالابردن اعتماد به نفس در ذیل به نکات مهمی اشاره می نماییم:

۱-اطلاع و آگاهی از زبان بدن body language:

  • صاف بیاستید: وقتی می خواهید در نگاه دیگران زنی شاد و با اعتماد به نفس جلوه نمایید. سعی کنید طرز ایستادن تان صاف و کشیده باشد و موقع راه رفتن پاها را به هم نزدیک کنید و در حین مستقم راه رفتن، قدم هایتان محکم و استوار باشد.
  • ارتباط چشمی داشته باشید: پیوسته وقتی با دیگران حرف می‌زنید، در چشم‌هایشان نگاه کنید. در هنگام صحبت‌کردن با ایجاد ارتباط چشمی، این حس را منتقل می‌ کنید که به گفته های او توجه دارید.
  • هنگام صحبت کردن از دست هایتان کمک بگیربد: روانشناسان بر این باورند، زمانیکه شما در حین صحبت با کسی می باشید، حرکات دست‌ها به طوری که کف دست قابل مشاهده باشد، اعتماد افراد را بیشتر به سوی خود جلب می نماید.

۲-دیدگاه تان را تغییر دهید:

  • خودتان باشید: کم و کاستی های دنیای کنونی خود را بپذیرید. اینگونه بهتر می توانید از زندگی لذت ببرید.
  • مسئولیت پذیر باشید: مسئولیت کارهایتان را خود به عهده بگیرید. افرادی که اعتماد به نفس ندارد، به بهانه جویی روی می آورند.
  • تعریف درست از نگرانی ها: در انجام امور روزانه، دلیل نگرانی آن کار مورد نظر را از خود جویا شوید. در بیشتر مواقع متوجه می شوید که آن نگرانی بی مورد بوده است.
  • در گفتار خود دقت نمایید: طرز صحبت کردن نقش به سزایی در افزایش اعتماد به نفس شما دارد. در کلمات خود از قبیل نمی دانم، شاید، فقط وغیره … استفاده نکنید و پایان صحبت تان را با سوال خاتمه ندهید.
این راه هم بخوانید بدنیست:  چگونه شخصیت قوی و محکم داشته باشیم؟

اعتماد به نفس زنان

۳- سبک و سیاق زندگی تان را متحول سازید:

  • داشتن برنامه‌ریزی: در راستای داشتن اعتماد به نفس بالا، برای انجام کارهای خود برنامه ریزی داشته باشید و به ترتیب اولویت آنها را انجام دهید.
  • الگوی مناسب داشتن در زندگی: برای درست پیش رفتند در مسیر زندگی، افراد مورد نظر را الگوی خود قرار دهید.
  • عزت نفس داشتن: در تمامی بخش های زندگی تان همواره تلاش نمایید تا به خود اهمیت بدهید  و خودتان را دوست بدارید و برای آنچه که هستید همواره افتخار کنید.
  • ورزش کنید: با ورزش کردن میتوانید روش زندگی صحیح را در پیش بگیرید تا اعتماد به نفس تان افزایش یابد. فعالیت های ورزش مستمر و مداوم علاوه بر داشتن اندامی مناسب، روحیه شما را به طرز عجیبی ارتقای می‌ بخشد و حس خوبی در درون تان ایجاد می نماید.
  • به دنبال کسب تجربه های جدید باشید: از محدوده حفاظتی خود گاهی خارج شوید تا با دنیای پیرامون تعامل بهتری داشته باشید. گاهی برای رسیدن به اهداف بزرگ زندگی بایستی شجاعت داشته باشید و خطرات و مشکلات را به جان بخرید. برای گرفتن نتیجه مطلوب در این شیوه از کارهای کوچک شروع کنید. هر روز به مطالعه بپردازید و به دنبال چیزهای جدید باشید.لذا اینگونه میتوانید اعتماد به نفس تان را تا حد زیادی بالا ببرید و از هیچ کس و هیچ چیز وا همه نداشته باشید.

و سخن پایانی اینکه برای داشتن اعتماد به نفس بالا به خود و افکارتان اهمیت دهید تا با رویکردی جدید، زندگی را به منزلگاه نهایی هدایت نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا