خانوادهروابط زناشویی

بهترین زمان و ساعت برقرای رابطه زناشویی

تعیین بهترین زمان رابطه زناشویی یکی از دغدغه های اکثر زوجین می باشد. رابطه زناشویی جزو ارکان  مهم و اصلی در زندگی مشترک به شمار می‌آید و فراهم شدن هر مدل اختلالی در آن موجب میشود در سایر جنبه‌های زندگی هم تاثیر بگذارد.

ولی تعدادی از زوجین این موضوع بسیار مهم زندگی را دست کم می‌گیرند و در برقراری رابطه زناشویی با همسر خود کوتاهی می‌کنند و آن را اولویت مهم زندگی نمی‌دانند. لازم به ذکر است که این کار بسیار اشتباه است.

رابطه زناشویی سالم و صحیح می‌تواند فواید بسیار شگفت انگیزی داشته باشد که محققان به برخی از آنها اشاره کرده‌اند. در رابطه زناشویی، ارتباط مستقیمی بین برقراری منظم رابطه زناشویی و کاهش فشار خون وجود دارد که نکته مهم و حائز اهمیتی است که خودارضایی چنین خاصیتی را ندارد.

یکی دیگر از  مزیت‌های رابطه زناشویی، کاهش یافتن خطر حمله قلبی است. داشتن یک رابطه زناشویی منظم و با کیفیت برای افزایش ضربان قلب بسیار مفید است. همچنین این رابطه به افزایش استروژن و تستوسترون بدن نیز کمک می‌کند بنابراین همیشه رابطه زناشویی منظم و صحیحی داشته باشید تا در مسیری درست قرار بگیرید.

بهترین زمان برای رابطه زناشویی

زمان رابطه زناشویی می‌تواند برای هر فردی متفاوت باشد، بنابراین نمی‌توان برای آن زمانی دقیقی را مشخص کرد. شغل افراد می‌تواند یکی از مولفه‌هایی باشد که می‌تواند در تعیین بهترین زمان عشق بازی تاثیر بگذارد. در نتیجه زمان‌های مختلفی برای برقراری این رابطه وجود دارد.

شب به عنوان پرطرفدارترین زمان برای رابطه زناشویی

بهترین زمان رابطه زناشویی می‌تواند شب باشد. بسیاری از افراد که دارای فرزند هستند تمایل دارند بعد از به پایان رسیدن کارهای روزانه و خوابیدن فرزندان رابطه زناشویی خود را شروع کنند. معمولا زوجین در شب‌های آخر هفته که فردای آن روز نمی‌خواهند به سرکار بروند رابطه زناشویی برقرار می‌کنند. همین موضوع موجب می‌شود که برنامه کاری نقش زیادی در برقراری رابطه زناشویی داشته باشد. رابطه نزدیکی قبل از خواب و معمولا بین ساعت‌های ده تا دو شب صورت می‌گیرد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  برقراری رابطه زناشویی و نزدیکی در دوران پریود

مزیت‌های رابطه زناشویی قبل از خواب

اولین فاکتوری علمی که زوجین شب را به عنوان بهترین وقت برای برقراری یک رابطه زناشویی مناسب انتخاب می‌کنند این است که در طول شب ترشح هورمون‌های سروتنین و اکسی‌توسین پس از رسیدن به ارگاسم بیشتر می‌باشد.

ترشح هورمون اکسی‌توسین برای زوجین قبل از خواب مفید است و می‌تواند حس مثبتی را به زوجین قبل از خواب بدهد.

برقراری رابطه نزدیکی هنگام صبح

یکی دیگر از پرطرفدارترین و بهترین زمان رابطه زناشویی در هنگام روز و صبح می‌باشد. انتخاب صبح به عنوان بهترین وقت رابطه زناشویی، بعد از بیدار شدن بخاطر بالا بودن هورمون تستوسترون می‌تواند نقش زیادی در تحریک جنسی و برقراری رابطه زناشویی داشته باشد. مهمترین دلیل اینکه افراد در صبح تمایل به برقراری رابطه زناشویی دارند این است که بدن آنها در صبح هنگام بیشترین حالت آرامش را دارد زیرا در ساعات اولیه صبح افراد هیچ گونه استرسی ندارند و همچنین ضربان قلب پایین است و رابطه زناشویی برای فرد راحت تر و لذت بخش تر می‌باشد.

فواید برقراری رابطه نزدیکی در صبح

از فواید مهم‌ برای افراد به منظور داشتن یک  رابطه زناشویی صحیح پس از بیدار شدن علاوه بر ارضای میل آنها این است که این فعالیت فیزیکی موجب سرحال شدن آنها برای انجام کارهای روزانه و رفتن به سرکار می‌شود. بنابراین داشتن یک رابطه زناشویی سالم در صبح قبل از شروع کارها احساسی است که موجب نشاط همسر می‌شود. لذا همسر حس لذت بخشی دارد و کارهای روزمره خود را به خوبی انجام می‌دهد. زمانی که در آغاز روز با همسر خود یک رابطه زناشویی درست داشته باشید، می‌تواند نقطه آغازی باشد تا حس رضایت و شادی را تا پایان روز به همراه داشته باشد و تاثیر پر رنگی را در بهتر شدن رابطه شما با همسرتان داشته باشد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  تاثیر طلاق بر فرزندان

معایب انتخاب صبح هنگام به عنوان بهترین زمان رابطه زناشویی

برخلاف این موضوع که تعداد زیادی از افراد رابطه زناشویی را در وقت صبح  به عنوان بهترین زمان برای برقراری رابطه نزدیکی می‌دانند، باید بدانید که این زمان معایبی نیز دارد.

اولین نکته ای که تعدادی از افراد را از برقراری رابطه زناشویی در صبح منصرف می‌نماید، ژولیدگی بعد از بیدار شدن و بوی بد دهان می‌باشد.

به خاطر فاصله فیزیکی خیلی کمی که زوجین زمان برقراری رابطه زناشویی با یکدیگر دارند، امکان دارد که بوی بد دهان یکی از زوجین یا هر دوی آنها را منصرف کند و کام آنها را تلخ کند و موجب آزردگی آنها گردد.

دومین دلیلی که موجب می‌شود افراد، مخصوصا خانم‌ها از رابطه نزدیکی در هنگام صبح منصرف شوند، زیبایی ظاهری و بهداشت فردی آنها می‌باشد. تعداد زیادی از بانوان و همچنین آقایان به خاطر داشتن ترشحات ناحیه تناسلی بایستی لباس زیر خود را مرتب مخصوصاً پس از بیدار شدن تعویض می نمایند و به همین خاطر نمی‌توانند بلافاصله پس از بیدار شدن به رابطه زناشویی بپردازند.

جمع بندی

بهترین زمان رابطه زناشویی را باید بر طبق توانایی زوجین و اصول سالم و صحیح همراه با آموزش‌هایی که قبل ازدواج ارائه می شود در نظر گرفت. لذا لازم است تمام موارد گفته شده را رعایت کرد تا  همیشه زوجین رابطه‌ی درست و پا برجایی را برقرار کنند و به اوج لذت خود برسند. برای اطلاعات بیشتر در این راستا مقاله چگونه با همسر خود صمیمی شویم؟ را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا