رپورتاژ

چگونه با آرایش چشمانی درشت تر داشته باشیم؟

درشت نشان دادن چشم ها با آرایش ؛ چشمان درشت و روشن می توانند شما را جوان، هوشیار و زیبا نشان دهند. اگر چشمان شما به طور طبیعی به اندازه ای که می خواهید بزرگ نیست، نگران نباشید!

نکات و ترفندهای متعددی وجود دارد که می توانید از آنها برای درشت تر شدن ظاهر چشمان خود استفاده کنید، مانند آرایش استراتژیک و ایجاد تغییرات ساده در سبک زندگی. بخشی از لذت آرایش استفاده از ابزار و محصولات آرایشی برای برجسته کردن بخش‌های خاصی از صورت است. با کشیدن خط کانتور می‌توانیم گونه‌های تراشیده شده و خوش فرم ایجاد کنیم.

با کمی سایه روشن می‌توانیم در کمترین زمان ممکن حجم لب را افزایش دهیم. به همین صورت برای درشت کردن چشم با آرایش نیز تکنیک‌های خلاقانه و موثری وجود دارد. اگر می‌خواهید چشم‌هایتان را گیراتر و بازتر نشان دهید، مطمئناً هنر آرایشگری برای درشت کردن چشم با آرایش راه‌هایی به شما پیشنهاد خواهد کرد.

درشت نشان دادن چشم ها با آرایش آنطور که تصور می‌شود دشوار نیست، چراکه اغلب افراد در آرایش چشم مهارت چندانی ندارند و شاید در ابتدا انجام آن کمی سخت باشد. اما تکنیک‌های درشت کردن چشم با آرایش آنقدر متنوع هستند، که بالاخره یکی از آن‌ها را یاد خواهید گرفت. ما تنها به تعداد انگشت شماری از نکات آرایشی چشم که توسط متخصصین تایید شده اشاره خواهیم کرد. به شما می‌گوییم که چه کاری انجام دهید و چه کاری انجام ندهید یا چشمانتان تا حد ممکن بازتر، درشت‌تر و گیراتر جلوه کنند.

برای درشت نشان دادن چشم ها با آرایش ، تمام دور چشم را خط چشم نزنید.

انجام این کار باعث می شود که چشمان شما کوچکتر به نظر برسند، زیرا آنها در خط دایره حصار یا حلقه شده به نظر می رسند. این لزوماً چیز بدی نیست  چشمان کوچک هنوز هم می توانند مرموز و دراماتیک به نظر برسند اما اگر به دنبال بزرگتر نشان دادن چشمان خود هستید، کشیدن سرتاسری خط چشم راه درستی نیست.

خط چشم را فقط به ۳/۴ بیرونی پلک خود بزنید. از پوشاندن گوشه داخلی چشم خودداری کنید. وقتی خط چشم را روی مژه‌های پایین می‌زنید، این کار را درست زیر خط مژه انجام دهید، نه داخل و لبه آن.

همچنین ممکن است بخواهید لبه داخلی پلک پایینی خود را با رنگ سفید یا رنگ روشن دیگر بپوشانید. این باعث می شود چشم ها به طور قابل توجهی بزرگتر به نظر برسند، اما مراقب باشید، زیرا زیاده روی در آن ناخوشایند به نظر می رسد.

خط چشم را فراتر از گوشه های بیرونی چشم خود بکشید.

این خط باید کمی به سمت بالا حرکت کند و شبیه مژه های بسیار بلند باشد. برای درشت نشان دادن چشم ها با آرایش این تکنیک باعث می‌شود که چشم‌های شما درشت‌تر به نظر برسند، اما انجام آن می‌تواند دشوار باشد. اگر خط چشم به طور متقارن زده نمی شود، می تواند چشمان شما را کج به نظر برساند، بنابراین سعی کنید این کار را با آینه انجام دهید یا از یک دوست در ابتدا کمک بخواهید. یک تکه نوار را در جایی که می خواهید خط به پایان برسد قرار دهید تا از کشیده شدن بیش از حد آن جلوگیری کنید. وقتی کارتان تمام شد، نوار را بردارید. یا خط چشم را زیر انتهای بیرونی ابروهایتان در هر طرف متوقف کنید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  نحوه شستن صورت با پوست حساس

سعی کنید ناامید نشوید و به تمرین ادامه دهید. کمی زمان می برد، اما اگر به تلاش خود ادامه دهید، می توانید بر این تکنیک مسلط شوید.

سایه چشم سفید یا خط چشم را به گوشه داخلی چشم خود اضافه کنید.

این تکنیک کمک می‌کند تا نور بیشتری به چشم‌های شما وارد شود و جلوه چشم‌هایی درشت‌تر ایجاد کند. هر چند از سفید ملایم استفاده کنید. یک سفید براق ممکن است مصنوعی به نظر برسد. همچنین می توانید از خط چشم سفید در خط مژه پایین خود استفاده کنید که قسمت سفید چشم شما را گسترش می دهد.

با استفاده از سایه چشم به چین و چروک خود عمق دهید.

از یک سایه خنثی مات استفاده کنید یا کمی تیره تر از بقیه آرایش چشم خود. سایه چشم را با انگشتان یا برس روی چین بین چشم و استخوان ابرو بزنید. این توهم عمق را به چشمان شما اضافه می کند.

برای درشت نشان دادن چشم ها با آرایش ابروهایتان را مرتب کنید.

تقریباً به همان روشی که یک قاب عکس بر ظاهر تصویر تأثیر می گذارد، ابروهای شما نیز بر ظاهر چهره شما از جمله چشمان شما تأثیر می گذارد. عمل ساده از بین بردن موهای زائد می تواند چشمان شما را بیشتر نمایان کند. با این حال، این اشتباه را نکنید که فرض کنید هرچه ابروهای شما نازک تر باشد، چشمان شما بزرگتر به نظر می رسد.

برای درشت نشان دادن چشم ها با آرایش یک قوس مشخص در ابروهای خود ایجاد کنید! برای کمک به باز کردن ناحیه اطراف چشم برای این کار، موهای بالای گوشه داخلی ابرو را بچینید تا متمایزتر شود. ابروهای ضخیم برای هر شکل چهره جذاب است و ظاهری شاداب و جوان به شما می بخشد.

مژه های خود را بلندتر نشان دهید.

چندین راه برای انجام این کار وجود دارد:

مژه های بالایی خود را با فر مژه فر کنید.

ریمل را به مژه های بالا و پایین بزنید.

از مژه مصنوعی استفاده کنید.

برای درشت نشان دادن چشم ها با آرایش هایلایتر زیر ابروی خود بزنید.

هایلایتر نور را به سمت چشمان شما می کشد و آنها را بزرگتر نشان می دهد. از هایلایتر پودری یا مایع استفاده کنید. آن را روی استخوان ابروی خود درست زیر ابروهایتان بمالید.

از شرسیاهی زیر چشم خلاص شوید.

این لزوماً چشمان شما را بزرگ‌تر نشان نمی‌دهد، اما حلقه‌های تیره حتی بزرگ‌ترین و زیباترین چشم‌ها را نیز از بین می‌برد. سالم ماندن؛ این بدان معناست که خوب بخوابید، یک رژیم غذایی متعادل و سالم بخورید و مصرف نمک را در رژیم غذایی خود به حداقل برسانید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  ثبت نام پیج اینستاگرام در گوگل

برخی از افراد پوست نازک تری زیر چشم خود دارند که می تواند باعث ایجاد حلقه های تیره شود. از پرایمر نارنجی یا قرمز زیر کانسیلر خود استفاده کنید تا رنگ آبی یا بنفش را متعادل کنید.

به مژه‌های پایین هم ریمل بزنید

بسیاری از متخصصان گریم معتقدند استفاده از ریمل در مژه‌های پایین چشم باعث می‌شود چشم‌ها بزرگ‌تر به‌نظر برسد. البته نکته مهم این است که چطور به مژه‌های پایین ریمل بزنید؟ ابتدا مژه‌های پلک بالایی را ریمل بزنید بعد بدون اینکه فرچه ریمل را دوباره داخل ظرف ریمل وارد کنید، مژه‌های پایین را هم ریمل بزنید. فرچه ریمل‌تان را عمودی نگه دارید و روی مژه‌های پلک پایین‌تان عقب و جلو ببرید.

برای درشت نشان دادن چشم ها با آرایش از مداد مشکی استفاده کنید.

برای کشیده شدن و درشت تر شدن چشم با آرایش یک مداد مشکی نرم و روان را داخل چشم روی بن مژه بکشید. دقیقا جایی که ریشه مژه هایتان قرار دارد مداد بکشید تا سفیدی بین هر تار ابرو با تار دیگر پر شود. برای این کار هم داخل پلک پایین و هم داخل پلک بالا را مداد بکشید.

در نهایت برای اینکه چشمان کشیده و خماری داشته باشید ادامه خط چشمی که کشیده بودید را به گوشه داخلی پلک وصل کنید و کمی خط را بیرون چشم بیاورید و تیز کنید.

استفاده از کانسیلر زیر سایه

هنگام سایه زدن ممکن است مقداری از آن زیر چشم هم بریزد و آرایش چشم شما را آن طور که باید تمیز نشان ندهد. علاوه بر این یکی از ترفندهای درشت نشان دادن چشم ها با آرایش  هم این است که کانسیلر را زیر سایه چشم خود بکشید.

برای این کار یک براش زاویه دار انتخاب کنید و مقداری از کانسیلر را روی دست خود بریزید. نوک براش را به کانسیر بزنید و یک خط صاف درست چسبیده به دم سایه خود بکشید. این خط باید زیر خط چشم یا زیر سایه ای که کشیده اید باشد. سفید شدن زیر سایه باعث می شود حالت و مدل آن بیشتر از قبل مشخص باشد و چشمان شما را کاملا کشیده نشان دهد.

سایه چشم را تا خط ابرو ترکیب کنید

تمام میکاپ آرتیست‌های بزرگ به شما توصیه می‌کنند، که حتماً از این تکنیک استفاده کنید. برای درشت کردن چشم با آرایش تنها کافیست سایه زدن را بلد باشید تا چشمانی درشت و جذاب داشته باشید. پرکاربردترین تکنیک درشت کردن چشم با آرایش، نزدیک کردن سایه چشم به ابرو است. با اجرای این تکنیک آرایشی این خطای دید ایجاد می‌شود که فضای پلک شما بزرگتر است و چشم‌ها درشت‌تر بنظر می‌آیند. بویژه اگر چشم‌های شما گوشه‌های بلندی دارند این تکنیک حسابی به کارتان خواهد آمد.

برای درشت نشان دادن چشم ها با آرایش خط چشم را دورتر از خط پلک بزنید

تقریباً کمتر کسی از این تکنیک درشت کردن چشم با آرایش استفاده می‌کند، چراکه هم اجرای آن کمی دشوار است و هم اینکه زمان‌بر است، اما واقعاً موثر است. اگر چشمان کوچکی دارید، باید خط چشم تیره را کمی دور از گوشه‌های داخلی شروع کنید. اگر خط چشم تیره خود را درست از گوشه داخلی شروع کنید، شکل واقعی چشم را مشخص می‌کند و جایی برای ایجاد خطای چشم‌های بزرگتر باقی نمیماند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  آشنایی با فروشگاه هرمون، دارنده بهترین تشک های تخت خواب

حال اگر گوشه‌های داخلی چشم‌هایتان را نادیده بگیرید و سپس خط چشم را کمی دورتر از گوشه‌ داخلی چشم‌ها بکشید، نتیجه‌اش را می بینید. می‌توانید از یک سایه چشم بژ براق یا خط چشم در گوشه‌های داخلی استفاده کنید. این کار باعث روشن شدن چشم‌ها و درشتتر به نظر رسیدن آن‌ها می‌‌شود.

برای ایجاد ظاهری جوان‌تر و درشت نشان دادن چشم ها با آرایش ، می‌توانید همان سایه چشم براق یا خط چشم را زیر مژه‌های پایین نیز بزنید. این ترفندی است که بیشتر بانوان در کره جنوبی برای بزرگتر نشان دادن چشمانشان استفاده می‌کنند. در اجرای این تکنیک انتخاب پالت سایه درست بسیار حائزاهمیت است.

از سایه مدادی برای درشت کردن چشم با آرایش کمک بگیرید

یکی دیگر از روش‌های درشت کردن چشم با آرایش استفاده از سایه مدادی است. بسته به رنگ پوستتان، باید خط چشمی را انتخاب کنید که چشمانتان را درشت‌تر نشان می‌دهد. برای افرادی که رنگ پوست روشن‌تری دارند، مشکی می‌تواند یک رنگ خشن برای مشخص کردن چشم‌ها باشد. این گروه بهتر است از سایه آبی یا قهوه‌ای تیره استفاده کنند.

اگر از سایه تیره روی پلک‌ها استفاده کنید، سبب می‌شود چشم‌ها عمیق‌تر بنظر برسند و کوچکتر دیده شوند. اما استفاده از سایه قهوه‌ای یا آبی کمک می‌کند که چشم‌ها بازتر دیده شوند. اگر رنگ پوست شما تیره‌تر است می‌توانید از سایه‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای تیره استفاده کنید. از آنجایی که پوستتان تیره است، بنابراین سایه مشکی و قهوه‌ای چندان تاثیری در کوچک کردن چشم‌ها نخواهند داشت و کاملاً برعکس عمل می‌کنند. یعنی رنگ پوست را تکمیل می‌کنند.

خط چشم را در نقطه مناسبی تمام کنید

همانطور که نقطه شروع خط چشم مهم است، نقطه پایان آن نیز برای درشت نشان دادن چشم ها با آرایش  از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از روش‌های درشت کردن چشم با آرایش این است که یاد بگیرید، کجا خط چشم را تمام کنید. پایان دادن به خط چشم در یک نقطه مناسب به درشت‌تر دیده شدن چشم‌ها منجر می‌شود. اگر قرار نیست خط چشم را روی خط مژه پایین بکشید، خط چشم را از گوشه بیرونی چشم بلند‌تر نکنید.

بال خط چشم را به صورتی پایان دهید که در همان زاویه‌ای باشد، که خط مستقیم فرضی از خط اشک تا انتهاب ابروی شما کشیده شده است. این خط به چشمان شما حالتی گربه‌ای می‌دهد، باعث می‌شود جوانتر به نظر برسید و همچنین چشمان شما درشت‌تر می‌کند. اما اگر خط چشم را زیر این نقطه بکشید، سبب می‌شود چشمان شما افتاده و خسته بنظر برسند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا