خانوادهروابط زناشویی

برقراری رابطه زناشویی و نزدیکی در دوران پریود

امکان داشتن روابط زناشویی در دوران پریود سوالی می‌باشد که ذهن خیلی از زوجین را به خود مشغول کرده است. این رابطه در پریودی، خطر مبتلا شدن به انواع و اقسام عفونت‌های قارچی، باکتریایی و مقاربتی را خیلی زیاد می‌ کند. در نتیجه در مدت این دوره، رعایت نکات بهداشتی و توجه کردن به بعضی  شرایط الزامی می‌باشد.

آیا می‌توان روابط زناشویی در دوران پریود  برقرار کرد؟

درباره سوال مطرح شده که آیا داشتن رابطه زناشویی در دوران قاعدگی مجاز می باشد یا نه، در درجه اول هدف رضایت زوجین می‌باشد. برخی از زوجین آن را دوست دارند و بعضی دیگر خیر!

علت تحریک شدن و برقراری روابط زناشویی در دوران پریود چه می‌باشد؟

احتمالا تمام خانم ها اینطور نمی‌باشند. اما چیزی که وجود دارد این است که به هر صورت آن تحریکی که بر طبق هورمون ها رخ می دهد بر طبق پارامتر هایی که در محیط وجود دارند رخ می‌دهد و یک قاعده کلی نمی‌باشد.

چند روز بعد از پریود زوجین می‌ توانند نزدیکی کنند؟

مهم این است که چیزی به عنوان ممنوعیت مطلق وجود ندارد. بنابراین مهمترین مسئله این است که که زوجین احساس راحتی داشته باشند.

خانم به خاطر دردهای دوران قاعدگی و خونریزی و ضعفی که دارند به خصوص در روزهای اول قاعدگی که بیشتر نیز می‌باشد، امکان دارد که نتوانند نزدیکی رضایت بخشی را تجربه نماید و در مقابل شریک آنها هم حس خوبی نخواهد داشت.

برقراری روابط زناشویی در دوران پریود چه عواقبی خواهد داشت؟

به طور کلی داشتن رابطه زناشویی در مدت پریودی، اشکالی ندارد به شرطی که حتما کاندوم را مورد استفاده قرار دهید تا احتمال بیماری های مقاربتی و احتمال بارداری کمتر صورت گیرد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  دلیل خودارضایی مردان متاهل چیست؟

نکته ای که بایستی زوجین به آن توجه کنند این است که:

رابطه ای که در مدت پریودی رخ می دهد، چون موجب کرامپ عضلانی می‌گردد و موجب می شود رحم منقبض گردد، امکان دارد باعث افزایش حجم خونریزی شود، اما در پایان این دوران تعداد روزهای خونریزی کمتر خواهد شد.

چگونه روابط زناشویی در دوران پریود برقرار کنیم؟

رابطه زناشویی در دوران پریودی با کاندوم در روزهای پایانی پریودی منع گشته است. چون ممکن است احتمال عفونت زیادتری وجود داشته باشد و موجب سرایت عوامل عفونی منتقله در این بازه از راه جنسی شود. لذا توصیه می‌گردد که در این دوران در صورت داشتن ارتباط جنسی از کاندوم استفاده گردد تا عوامل میکروبی وارد بدن نشود.

مزایای برقراری روابط زناشویی در دوران پریود چیست؟

از مزیت‌های رابطه زناشویی هنگام قاعدگی احتمال کم بارداری است. همینطور به خاطر وجود خون در واژن لغزندگی واژن بیشتر می‌باشد.

عوارض برقراری رابطه زناشویی در روز آخر پریود چیست؟

عوارض رابطه زناشویی در روز پایانی پریود، بسیار کم می‌باشد. در نتیجه، برقراری رابطه واژینال در این زمان، بدون مانع می‌باشد. با این حال، از لحاظ شرعی، مقاربت پیش از پایان کامل دوران قاعدگی، شایسته نمی‌باشد.

آیا برقراری روابط زناشویی در دوران پریود موجب صدمه می‌شود؟

برقراری رابطه زناشویی در پریودی به دلایل گوناگون سفارش نمی‌شود. انجام این عمل، ممکن است با فراهم شدن بعضی آسیب‌های جسمی و روحی همراه گردد. از این بین می‌توان به احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مثل کلامیدیا، سیفلیس، سوزاک، HIV و تبخال تناسلی اشاره نمود.

علاوه بر این، ارگاسم جنسی بانوان با افزایش ترشح هورمون اکسی‌توسین همراه است. این امر انقباضات رحم را شدت می‌بخشد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  10 نشانه افراد کنترل گرا

مورد بعدی اینکه ارگاسم جنسی زنان با زیاد شدن ترشح هورمونی بنام هورمون اکسی‌توسین همراه می‌باشد. این امر موجب انقباضات رحم می‌شود. تمام این عوامل، در  این دوره بر زمان و شدت خونریزی قاعدگی تاثیر می گذارد.

به علاوه برقراری روابط زناشویی در دوران پریود باعث نازایی می‌گردد. یکی از دلایلی که موجب این به وجود آمدن این فرضیه که رابطه زناشویی در دوره پریودی موجب ناباروری می‌گردد این است که برقرای این روابط در دوران پریودی احتمال به وجود آمدن آندومتریوز را بیشتر خواهد کرد. لازم است بدانید خود آندومتریوز  از دلایل ناباروری می‌باشد و  شاید بر طبق این فرضیه این باور به وجود آمده است، هرچند اثبات نشده  است.

آیا امکان بارداری در پریودی وجود دارد؟

واقعیت این است که در دوران قاعدگی، شانس بارداری بسیار پایین است؛ با این حال، غیر ممکن نیست. بنابراین، برای پیشگیری از بارداری احتمالی و جلوگیری از سایر مشکلاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، بهتر است در این دوران، از برقراری رابطه واژینال خودداری کنید.

نزدیکی در دوران قاعدگی چه حکمی دارد؟

مقاربت و رابطه زناشویی در زمان قاعدگی بانوان حرام می‌باشد. زن و شوهر نمی‌توانند با یکدیگر از طریق واژن رابطه زناشویی برقرار کنند.  بعضی از مراجع می‌گویند اگر این نزدیکی در دوران قاعدگی صورت گیرد باید کفاره پرداخت شود.

آیا پریود شدن نشانه عدم حاملگی است؟

بله. پریود شدن از آشکارترین نشانه‌های بارز عدم بارداری می‌باشد. بسیاری از اشخاص ادعا می‌نمایند که بارداری و پریودی همزمان را تجربه نموده‌اند. حقیقت این است که با شروع روند حاملگی، هورمون بارداری (hCG) ترشح می‌گردد. این هورمون، از تخریب دیواره‌های رحم و بروز قاعدگی جلوگیری می‌نماید و بدین صورت از جنین محافظت می‌نماید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  پیامدهای زود انزالی و تاثیر آن بر ناباروری مردان

جمع بندی

بهتر  است که برقراری روابط زناشویی در دوران پریود بیشتر به صورت غیر دخولی باشد و در حد معاشقه باقی بماند. همچنین رابطه زناشویی در دوره پریودی بایستی با بکارگیری کاندوم صورت گیرد تا موجب عفونت نشود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تاثیر بوی بدن بر روابط زناشویی را مطالعه کنید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا