مهارت های ارتباطیموفقیت

چطور یک رابطه عاشقانه خوب برقرار کنیم؟

در راستای ارتقائ بخشیدن مهارت های ارتباطی زوجین، برقراری روابط مستحکم  و پایدار یک علم و هنر  محسوب می شود. بدین ترتیب در همگی ما، عناصر رابطه صمیمانه  و گرم به طور انتزاعی در ذهن ما شکل گرفته است اما به راحتی نمی توانیم آنها را به صورت کاربردی و عینی در روابط و دوستی های خود به کار ببریم. لذا ما تلاش می کنیم در این مقاله راهکارها و استراتژی هایی را برای موفق شدن شما در کسب مهارت های ارتباطی زوجین و برقراری رابطه عاشق و عاطفی ارائه می کنیم. بنابراین با پازل زندگی همچنان همراه شوید.

ارتباط عاشقانه

۱٫ یک محیط آرام و امن ایجاد کنید:

در جهت یادگیری مهارت های ارتباطی زوجین، به این نکته توجه نمایید که هرگز آشفته و پریشان نشوید، حتی اگر ضرورت داشته باشد برای متوقف کردن خود دستتان را روی دهان خود بگذارید. یادبگیرید که منصفانه و با آرامش دعوا کنید. به همدیگر القاب و برچسب های منفی نسبت ندهید. هنگامی  که می دانید با یک عذر خواهی همه بحث و مشاجره ها خاتمه می یابد، عذرخواهی کنید.

۲٫ حقایق را از احساسات جدا کنید:

در راستای کسب مهارت های ارتباطی همسران، دقت کنید چه باورها و احساساتی در طول مدت کشمکش و مشاجره  شما را تحت تأثیر قرار می دهد؟ از خودتان بپرسید: آیا موضوعی در گذشته من هست که در نوع نگاه من به موقعیت های کنونی زندگی ام تأثیر بگذارد؟ پرسش کلیدی که می توانید از خودتان بپرسید، این است: این مسئله  به او مرتبط می شود یا واقعا مربوط به من هم است؟ حقیقت واقعی چیست؟ بعد از آنکه توانستید حقایق  را از احساسات متمایز کنید، قابلیت آن را دارید که همسرتان را با وضوح بیشتری ببینید و به گونه ای بهتر اختلافات را در مسیر شناخت مهارت های ارتباطی همسران،  حل و فصل نمایید و او را بیش تر از قبل درک نمایید.

۳٫ با بخش های دیگر خودتان ارتباط برقرار کنید:

در مسئله به دست آوردن مهارت های ارتباطی همسران، به یاد داشته باشید هر کدام از ما یک صدای منفرد نیستیم بلکه بیشتر به مانند یک ارکستر با صداهای متفاوت هستیم. دقت کنید که اجزایی مثل ذهن، قلب، بدن شما چه می گویند؟ اگر کمی تأمل کنید صدای هر کدام ر ایک به یک خواهید شنید.

۴٫ شفقت و عطوفت را در خودتان گسترش دهید:

برای اینکه مهارت های ارتباطی ما بین خود و همسرتان را افزایش دهید، تمرین کنید که به خود و همسرتان بدون هیچ قضاوتی نگاه کنید. قسمتی از شما ممکن است قضاوت کند اما شما نبایستی با این بخش در یک راستا قرار گیرید. قضاوت کردن درهای بسته شکل می دهد و در نقطه مقابل قضاوت، شفقت و مهربانی است که می تواند درهای متعددی را در جهت برقراری ارتباط بهتر شما بگشاید.

  ارتباط عاشقانه

۵٫زمانی که از موضوعی اطمینان حاصل نکردید، سوال کنید:

یکی از مهارت های ارتباطی همسران این است که، درباره معنای رفتار همسرمان داستان های متعددی نسازید. به عنوان مثال، به جای اینکه در ذهن بگویید او مرا دوست ندارد چون به من توجه ندارد. در این هنگام بهترین کار این است علت رفتارش ر ا از خودش جویا شوید البته با شروع جمله چرااستفاده نکنید؟ بلکه به جای این کلمه برای آغاز صحبت تان از “چه شد که …؟” در ادامه جمله تان چیزی که مد نظرتان هست بگوید.

۶٫ وقت هایی را به رابطه تان اختصاص دهید:

برای اینکه در کسب مهارت های ارتباطی مابین خود و همسرتان تا حدی موفق عمل نمایید، بایستی  بدانید شما که هستید و چه شغلی دارید. همه ما نیازمند آن هستیم که ارتباطات خود را بپرورانیم و گسترش شان دهیم. لذا  اطمینان حاصل نمایید که برای بهترشدن رابطه عاشقانه خود برنامه ریزی کرده اید.

با شناخت راهکارهای مهارت های ارتباطی همسران، حال شما مانند یک باغبان، هرچه بیشتر به رابطه تان توجه و رسیدگی کنید، رابطه تان پایدارتر می شود و بهترین شکل رشد خواهد نمود.

 

 

این راه هم بخوانید بدنیست:  آسیه حاتمی چگونه سایت ایران تلنت را به موفقیت رساند؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا