ازدواجخواستگاری

ویژگی یک مرد ایده آل در خواستگاری

مشخصات پسری که قصد ازدواج دارد:

در هنگام خواستگاری ممکن است شما هم بخواهید بدانید چه مردانی مناسب برای ازدواج هستند، همواره به چه مردی می توان اعتماد کرد و روی کدامیک از آنها نمی شود حساب باز کرد. اگر تا کنون نتوانسته اید این معما را در ذهنتان حل و فصل نمایید، به طور حتم مطالبی که در ذیل برایتان بازگو می کنیم در جلسه خواستگاری کارساز خواهد بود.

مرد ایده آل خواستگاری

۵ ویژگی مردانی که  آمادگی ازدواج دارند:

  • مردی که قصد ازدواج دارد، زندگی اش هدفمند است

در جلسات خواستگاری، مردی که آمادگی ازدواج داشته باشد زندگی هدفمندی را دنبال می کند؛ بدین مفهوم که اهداف کوتاه مدت و بلندمدت مشخصی در زندگی برای خود دارد. در کشور ایران آمادگی ازدواج بدین مفهوم است که حداقل تکلیف تحصیل، سربازی و حرفه مرد مشخص شده باشد. البته نه اینکه همه این کارها را تمام و کمال به پایان رسانده باشد، منتها بایستی بداند که در این خصوص چه قصدی دارد و آینده اش را به کدام سمت می خواهد  هدایت کند.

  • مردی که قصد ازدواج دارد، حرف هایش نشانده‌ی ازدواج و تشکیل خانواده است.

در هنگام خواستگاری، مردانی که آمادگی ازدواج دارند معمولا درباره ملاک های همسر مورد نظرشان، خانواده شان، اهداف و آرزوهایشان، کار و درآمدشان، فرزند، انتظارات، اخلاقیات و سایر موضوعات که به ازدواج  ختم می شود صحبت به میان می آورند.

مرد ایده آل خواستگاری

 

  • مردی که قصد ازدواج دارد، توانایی تامین زندگی خانواده را دارد.

در جلسه خواستگاری برای انتخاب مرد مناسب، این را بدانید چه از نظر مادی و چه از نظر روانی، فردی که می خواهد همچنان خانواده تشکیل دهد، توانایی و قابلیت رسیدگی به یک خانواده را دارد. گاهی ممکن است در ابتدای زندگی از کمک پدرش نیز استفاده کند. اما یکی از مشخصات بارز مردان این است که قصد دارند از شما حمایت کنند. لذا در مقابل این همه فداکاری مرد تنها چیزی که از شما می خواهد این است که تحت هر شرایطی همواره او را در زندگی درک نمایید و در مسیر پرپیچ وخم زندگی کمک حالش باشید.

  • مردی که قصد ازدواج دارد، این را به همه اطلاع می دهد.
این راه هم بخوانید بدنیست:  چه کسانی باید برای مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج مراجعه کنند؟

در حین خواستگاری، حتی خجول ترین و محجوب ترین مردان جهان نیز می خواهند اطمینان حاصل نمایند که شما از تصمیمشان برای ازدواج با وی مطلع هستید. این گونه مردان می دانند چه می خواهند و برای به دست آوردنش از هیچ تلاشی فروگذار نمی نمایند. مردی که قصد  ازدواج با شما دارد، شما را از کسی پنهان نمی سازد و از اینکه به اطرافیان بگوید می خواهد ازدواج کند ترس و نگرانی به خود راه نمی دهد.

  • مردی که قصد ازدواج دارد، به دنبال روابط کوتاه مدت نیست.

در خصوص خواستگاری، این مورد دیگر نیاز به گفتن ندارد. مردی که آماده و مهیای ازدواج است حتما این را می داند که ازدواج یعنی «تعهد» به یک نفر. اگر احساس می کنید مرد زندگی تان آمادگی تعهد و مسئولیتی را  نمی پذیرد، بهتر است فکر ازدواج با او را از سرتان بیرون کنید. لطفا منتظر رخ نمودن معجزه نباشید. اگر او نخواهد، حتی عشق شما هم نمی تواند ناگهان او را متحول نماید.

سخن آخر، در جلسات خواستگاری، لطفا  گول برخی صحبت های مردان را نخورید.  از این قبیل جملات که، اگر شما واقعا به آنها اعتماد دارید بایستی تا آخر خط با آنها بروید، این شیوه یکی از کلک ها و ترفندهای مشهور مردانه است. کلک دیگر آنها این است: که می گویند «ما از همین حالا هم مال هم هستیم.» او را به خوبی متوجه سازید که تا زمانی که به شما تعهد رسمی نداده، شما هم اکنون مال هیچکس نیستید. بنابراین در زمان خواستگاری، و انتخاب مرد زندگی خود، به این موارد بسیار دقت نمایید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  ازدواج در سن کم چه عواقبی دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا