ازدواجپول و ثروتموفقیت

چرا پول در ازدواج مهم است؟

تاثیر پول در تمام جنبه های زندگی ما کاملا واضح و مشهود است. پول نه تنها در زندگی شخصی بلکه در ازدواج نیز مهم است. بسیاری از تنش های بعد از ازدواج به علت عدم توانایی در پرداخت وام های سنگین، صورتحساب های قسطی و نداشتن پس انداز مناسب به وجود می آید. نمیتوان انکار کرد که پول نقش بسیار کلیدی در زندگی روزمره ما ایفا می کند.

نتایج تحقیقات در خصوص “چرا پول در ازدواج مهم است” نشان می دهد که ۴۴ درصد روابط زناشویی به علت مباحث مالی دچار مشکل شده است و بحث و جدل های خانوادگی بیشتر از اینکه در مورد سیاست یا مسائل مذهبی باشد؛ در مورد پول درآوردن یا نحوه خرج کردن و سیو کردن آن است.

از لحاظ آماری، مسائل مالی و پول در ازدواج (Financial matter in marriage) یکی از اصلی ترین دلایل طلاق است. پول و مشکلات مالی می تواند تنش ها و اختلافات بسیار اساسی را بین زن و شوهر به وجود آورده و منجر به عدم رضایت در ازدواج شود. مسائل مالی می توانند به طرق مختلفی روی روابط زناشویی تاثیر بگذارند. از بحث و جدل های روزمره در مورد نحوه خرج کردن یا سیو پول گرفته تا نداشتن پول کافی برای پرداخت اجاره خانه یا صورتحساب های وسایلی که قسطی خریداری شده اند.

توجه به این مسائل نشان می‌دهد که چرا مطرح کردن مسائل مالی به عنوان یکی از سوالات مهم قبل از ازدواج باید در نظر گرفته شود. بهتر است قبل از شروع زندگی به طور شفاف در مورد منبع درآمد، نحوه خرج کردن و سیو کردن پول با طرف مقابل صحبت کنید. شما قرار است تا آخر عمر در کنار شریک زندگی تان باشید و در تمام امور زندگی با او شریک شوید. پس باید مثل یک تیم با یکدیگر متحد باشید؛ به خصوص زمانی که فرزندان خود را به دنیا می آورید باید بتوانید نحوه خرج کردن پول برای آنها را نیز برنامه‌ریزی کنید. اگر خودتان نتوانید با یکدیگر کنار بیایید؛ چطور قادر خواهید بود روش صحیح خرج کردن و سیو کردن پول را به فرزندانتان آموزش دهید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  بیوگرافی پیر امیدیار؛بنیانگذار وب سایت eBay

قبل از ازدواج هر کدام از طرفین باید یاد گرفته باشند که چطور خرج و دخل خود را تنظیم کنند و برای رسیدن به اهدافشان بخشی از درآمد خود را سیو نمایند. یکی از بهترین روش ها برای مدیریت درآمد خانواده، مشخص کردن اهدافی است که قرار است برای آن پولی خرج و یا ذخیره شود. بهتر است در خصوص تمام این مسائل مالی قبل از ازدواج با طرف مقابل صحبت کنیم. اگر به اهداف بزرگتری فکر می‌کنید و قصد دارید درآمد خود را به عنوان مثال برای خرید خودرو ذخیره کنید؛ این مسئله را حتما با شریک زندگی خود در میان بگذارید و به او تاکید کنید که به عنوان مثال تا یکسال آینده نمی تواند روی درآمد شما برای خرجی خانه حساب کند چون شما قرار است برای خرید خودرو تمام درامد خود را سیو کنید. این گفتگو های ساده قبل از ازدواج بسیاری از مشکلات مالی بعد از ازدواج را حل میکند.

شفاف نبودن نحوه خرج کردن پول در خانواده های ایرانی به خصوص در خانواده‌های مردسالار یکی از معضلات مهم خانواده است. چون در خانواده های ایرانی معمولا مردان، کلیه هزینه‌های خانواده را به عهده می گیرند؛ تصور می کنند که نیازی به مشورت کردن با خانواده ندارند. اما مسئله پول در ازدواج بسیار مهم است؛ حتی در خانواده هایی که فقط مرد کار می کند باید درخصوص نحوه خرج کردن پول با کل خانواده مشورت کند.

برای زوجینی که هر دو درآمد کافی دارند نیز مدیریت پول در ازدواج مهم است. آنها باید بتوانند بودجه خانواده را با یکدیگر تنظیم کنند و با تقسیم کردن خرج خانواده و اهدافی که برای آن قصد سیو کردن پول را دارند؛ به دیدگاه مشترکی برسند. زمانی که زن و شوهر درامد مالی خودر را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند؛ به یکدیگر اعتماد دارند و به این ترتیب مسائل مالی نمی تواند روی روابط آنها تاثیر بگذارد. معمولاً روانشناسان توصیه می کنند که زن و مرد در یک تاریخ مشخص به عنوان مثال آخر هر ماه میزان پولی را که خرج کرده و سیو کرده‌اند؛ با یکدیگر در میان بگذارند و درباره نحوه خرج کردن پول تا تاریخ بعدی نیز با یکدیگر مشورت کنند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  برنامه ریزی و هدف گذاری و نحوه به کار گیری آن در زندگی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا