کودککودک و نوجوان

وقتی کودک بد زبان و فحاش است چه کنیم؟

بررسی رفتار کودک بد زبان و فحاش مستلزم ارزیابی دقیق موقعیت، از جمله تشخیص علائم فیزیکی و رفتاری است. بد زبانی و فحاشی کودکان و نوجوانان اغلب ریشه های عمیقی دارد که در اوایل رشد کودک شروع می شود. و اغلب به عنوان راهی برای بچه ها شروع می شود تا از طریق کنترل والدین خود به قدرت برسند.

اگر فرزندتان نمی‌خواهد به مدرسه برود، در مقابل لباس پوشیدن مقاومت می‌کند، در مدرسه و خانه مشکلات رفتاری دارد و شما را تهدید کرده یا به شما توهین می‌کند، بدانید که سطح عملکرد او پایین بوده و توهین به خواهر و برادرش یا نسبت به شما تنها یک بخشی از آن است.

قبل از اینکه در مورد راه ‌های جلوگیری از این رفتارهای ناخوشایند صحبت کنیم، باید بگوییم که اینها مسائل بسیار دشواری هستند. در حقیقت، این نوع رفتار عموماً مظهر مشکل بسیار بزرگتری است که در کودک شما وجود دارد.

عواملی که باید در بد زبانی و فحاشی کودک در نظر گرفته شوند

عواملی که ممکن است در تعیین بد زبانی یا فحاشی کودک در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • اطلاعاتی در مورد تاریخچه پزشکی و رشد کودک
  • توصیف یا مشاهده رفتار کودک
  • مشاهده تعاملات بین والدین یا مراقبان و کودک
  • گفتگو با والدین یا مراقبین

شناسایی زودهنگام این مشکلات می تواند با جلوگیری از وقوع آزار دهنده در آینده، کودکان را ایمن نگه دارد.

چگونگی رفتار با کودک بد زبان و فحاش

– خواسته های کودک بد زبان و فحاش را نپذیرید

برخی از والدین با تسلیم شدن در برابر خواسته های این کودکان، تغییر روال زندگی یا رفع مشکلات خود، تسلیم عصبانیت ‌های فرزندانشان می‌شوند. با گذشت زمان، ریشه های عمیق سرپیچی شروع به شکل گیری کرده و سوء استفاده همچنان تشدید می شود. اما مهم است آنها بفهمند هرگز بهانه ای برای سوء استفاده وجود ندارد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  علت ترس کودک از دیگران

حتی اگر کودک شما کاملاً متقاعد شده باشد که عصبانیت بر اساس شرایط موجه است، اما باید یاد بگیرند که توهین کلامی هرگز قابل قبول نیست. کودکان بد زبان و فحاش همیشه بهانه ای برای رفتار خود پیدا می کنند. شما باید به طور مداوم این پیام را منتقل کنید که مهم نیست که هدف آنها از پرخاشگری چیست، و باید بدانند که این نوع رفتار، قابل قبول در خانواده شما نیست.

– توافق با کودک بد زبان و فحاش در مورد قوانین خانه

سعی کنید با کودک خود در مورد قوانین خانه صحبت کنید، البته به گونه ای که او متوجه این موضوع شود. توضیح دهید که چه چیزی به معنای سوء استفاده است و همچنین بداند که چه نوع رفتاری قابل تحمل نیست. همانطور که در مورد قوانین موافق هستید، در مورد عواقب آن نیز توافق کنید. به عنوان یک والدین، این ممکن است به این معنی باشد که باید تصمیمات دشواری را در این مسیر اتخاذ کنید.

– عدم درگیری با کودک

وقتی کودک شما شروع به فحاشی می کند، مجبور نیستید فوراً با او درگیر شوید. تلاش برای آرام کردن او در زمانی که در یک رابطه توهین آمیز قرار دارد، به آتش این جو متشنج می افزاید. با این حال، درک این نکته مهم است که به جای اینکه آن را معلق بگذارید، باید در نقطه ای به موضوع رسیدگی کنید. یک جمله ساده “وقتی آرام شدی با تو صحبت خواهم کرد” کافی است. بعداً زمانی که عصبانیت کودک شما تمام شد و آنها در چارچوب ذهنی بهتری برای گفتگو هستند، به موضوع برگردید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  فواید و اثرات مثبت قابل توجه ورزش برای کودکان

– به کودک بد زبان و فحاش بیاموزید که چگونه خشم را مدیریت کنند

این نوع کودکان اغلب مهارت های مدیریت خشم ضعیفی دارند. شما می توانید چند تکنیک را به او بیاموزید تا بتواند از آنها برای مدیریت واکنش خود به موقعیت های استرس زا استفاده کند. به او نشان دهید که چگونه خشم خود را از بین ببرد و برای رسیدن به پاسخ بهتر راهبردی داشته باشد. وقتی همه چیز با شکست مواجه شد، به آنها بیاموزید که چگونه از بحث جدا شوند و موضوع کم کم فراموش شود.

سخن پایانی

در نهایت به خاطر داشته باشید که ممکن است برای بد زبانی و فحاشی کودک دلایل زیادی وجود داشته باشد. اینکه چرا او مستعد ناتوانی در مقابله با مشکلات زندگی است. آنها ممکن است از بیش فعالی یا ADHD، ناتوانی یادگیری تشخیص داده نشده، زندگی خانوادگی آشفته، یا فقط تمایل شخصی به مخالفت رنج ببرند.

با این حال، آنچه مهم است این است که کودک شروع به یادگیری نحوه حل مشکلات خود به طور مناسب کند.

حقیقت این است که آموزش مهارت های حل مسئله به فرزندانمان بخش اصلی کار ما به عنوان والدین است. برای این منظور، ما باید به آنها درسی بدهیم که عصبانیت، جیغ زدن، فریاد زدن، بد زبانی و فحاشی مشکلات آنها را در دنیای واقعی حل نمی کند. یکی از بهترین پکیج های آموزشی در این زمینه “بدرفتاری و پرخاشگری در کودک” است که می تواند برای حل این مشکل بسیار موثر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا