ازدواجعقد و نامزدی

رابطه جنسی در دوران عقد و نامزدی

حد و حدود رابطه جنسی در دوران عقد  و نامزدی

به نظر شما آیا داشتن رابطه جنسی در دوران عقد و نامزدی امری درست محسوب می شود؟ به هرحال روابط جنسی بخش مهمی از ازدواج به حساب می آید، اما به دلایل متعددی برخی مخالف این موضوع می باشند. این دلایل ممکن است فردی بوده یا برخاسته از فرهنگ جامعه باشد. اما بایستی به این نکته توجه داشت که رابطه جنسی در دوران عقد برای طرفین فواید بسیاری دارد که البته می تواند به شکل های گوناگون انجام گیرد. مشاوره قبل از ازدواج به موضوع داشتن یا نداشتن رابطه جنسی در دوران عقد و نامزدی می تواند کمک قابل توجهی نماید.

رابطه جنسی دوران عقد و نامزدی

رابطه جنسی در دوران عقد و نامزدی

دوران عقد و نامزدی دورانی است که اگر چه زوجین زن و شوهر رسمی، قانونی هم دیگر هستند، اما هنوز با هم زیر یک سقف زندگی نمی کنند و دارای محدودیت های خاص خود می باشند در چنین حالتی معمولا برقراری روابط جنسی منظم برای طرفین رابطه سخت  و دشوار می باشد یا ممکن است هر یک از طرفین بخواهد مسئله داشتن رابطه جنسی را به بعد از مراسم عروسی موکول نماید.

دلایل پیش گیری از رابطه جنسی در دوران عقد و نامزدی

در دوران عقد و نامزدی، دلایل بسیاری برای اینکه افراد مایل به برقراری روابط جنسی نباشند، وجود دارد. که در ذیل به چند مورد از آن اشاره می نماییم:

دلایل فرهنگی

در فرهنگ سنتی ایران، روابط جنسی زناشویی مخصوص زن و شوهری قلمداد می شود که عروسی کرده باشند و به طور رسمی در منزل خود سکونت داشته باشند. لذا اکثر والدین به طور مستقیم یا غیر مستقیم فرزندان خود را از داشتن رابطه جنسی با همسر شرعی و قانونی خود منع می نمایند. یکی دیگر از این رسم و رسوم ها، فرهنگ ارزشمندی حفظ پرده بکارت تا اولین شب ازدواج می باشد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  هدف از ازدواج در اسلام چیست؟

رابطه جنسی دوران عقد و نامزدی

دلایل فردی

در دوران عقد و نامزدی، بسیاری از زوجین از برقراری رابطه جنسی و به ویژه رابطه دخول هراس دارند. علت چنین ترسی و اضطرابی مرتبط با باردار شدن است. به علاوه دیدگاه منفی نسبت به رابطه جنسی ممکن است منجر شود تقاضای رابطه جنسی نوعی گستاخی از سوی فرد در نظر گرفته شود. بنابراین اغلب اوقات، توصیه هایی از طرف بزرگتر ها و والدین باعث می شود دختران میل و رغبتی به رابطه جنسی در عقد از خود نشان ندهد.

فواید روابط جنسی در دوران عقد و نامزدی

در ذیل به مزایای روابط جنسی در دوران عقد و نامزدی خواهیم پرداخت:

  • زمانی که صیغه عقد ما بین دو طرف جاری می شود، شرعا آن ها نسبت به هم زن و شوهر محسوب می شوند. بنابراین دلیلی برای گناه آلود بودن رابطه جنسی وجود نخواهد داشت.
  • نیاز جنسی یکی از نیازهای اساسی و مهم  انسان ها به حساب می آید، که هر دو طرف را به سمت و سوی ازدواج هدایت میکند.
  • در مورد نگرانی هایی که با مسئله بارداری وجود دارد، آشنا شدن با روش های صحیح و اصولی پیشگیری از بارداری بسیار کمک کننده خواهد بود.
  • در هر حال، هر شکلی از رابطه جنسی در دوران عقد و نامزدی می تواند منجر به افزایش احساس شادی و نشاط در زوجین شود.

اَشکال رابطه جنسی در دوران عقد و نامزدی

در مسئله دوران عقد و نامزدی، اینکه رسوماتی برای و حفظ بکارت تا زمان ازدواج وجود دارد مسئله مهم و اساسی است، اما ازدواج از زمان عقد شروع می شود و ضرورت حفظ بکارت تا شب ازدواج ممکن است رد شود. اما باز هم این تصمیم هر زوجی می باشد .اگر شما و همسرتان علاقه مند هستید نخستین دخول خود را در اولین شب ازدواج تجربه کنید، ضرورتی ندارد که هر شکلی از رابطه جنسی در دوران عقد و نامزدی مابین خودتان را منع کنید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  آداب خواستگاری کردن در محل کار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا