خانوادهروابط زناشویی

تاثیر فیلم های پورن بر روابط زناشویی

محققان بسیار به بحث تاثیر فیلم های پورن بر روابط زناشویی پرداخته اند. به صورت کلی تماشای تصاویر یا فیلم هایی که دارای مضمون رفتارهای جنسی و پورنوگرافی هستند، در افراد از سال های آغاز نوجوانی و یا  کمی قبل از آن صورت می گیرد. در آغاز ممکن می‌باشد صرفا به منظور کسب اطلاع و رفع کنجکاوی در مورد رفتارهای جنسی افراد باشد. اما بعد از یک مدت و با آغاز بلوغ و آغاز کنش های جنسی، مانند رفتاری می‌شود که موجب تحریک جنسی اشخاص می‌گردد.

تاثیرات منفی فیلم های پورن بر روابط زناشویی

یکی از صدماتی که امکان دارد از بستر تماشای اینگونه فیلم ها گریبانگیر جوانان شود این می‌باشد که امکان دارد با تحریک غرایز جنسی یا رفتارهای جنسی اشخاص تازه بالغ موجب تحریک بیشتر شود. به این معنا که موجب رفتارهایی ناپسندی مثل خودارضایی یا ایجاد رفتارهای جنسی با جنس مخالف و یا احتمالا با هم جنس خود گردد.

در نتیجه، تمام این مسائل می‌توانند آسیب زا باشند و امکان دارد تماشا کردن اینگونه فیلم ها به یک انحراف جنسی تبدیل گردد که در روانپزشکی نیز به عنوان یک بیماری تلقی می‌گردد.

به صورت کلی روانپزشکان و کارشناسان خانواده، ۵ دلیل اساسی را به عنوان آثار منفی تماشای فیلم‌های مستهجن بر روابط زن و مرد و زندگی زناشویی مطرح نموده‌اند:

۱٫   تاثیر مانند مواد مخدر فیلم های پورن بر  روابط زناشویی

داشتن احساس لذتی که برای اولین بار با تماشای اینگونه فیلم ها به افراد دست می‌دهد، مجدد تکرار نخواهد شد مگر اینکه به میزانی بسیار بیشتر به مصرف ادامه دهند. اغلب مردان نیز پس از اولین تجربه، شروع به تماشای هرچه بیشتر این فیلم‌ها می‌نمایند، چیزی که موجب می‌شود از همسر و یا خانواده ی خود دور شوند یا ممکن است به بازده کاری آنها صدمه وارد شود.

این راه هم بخوانید بدنیست:  فواید و مضرات در رابطه زناشویی زیاد

۲٫      مدلی از  تبعیض جنسی با تاثیر فیلم های پورن بر  روابط زناشویی

صرفا زنها در نقش یک وسیله به منظور رفع نیاز ظاهر می‌گردند و در شرایطی کاملا نامساوی با مردان قرار خواهند گرفت. این امر موجب می‌شود که مرد، همسرش را فردی کم ارزش تر از خودش بداند و مانند ابزاری به منظور ارضای تمایلات جنسی‌ خود به او نگاه کند. این چنین مردی قادر نخواهد بود که با همسرش رابطه‌ای جز رابطه زناشویی برقرار نماید، زیرا دیگر شخصیت همسرش را نخواهد دید و تنها جسم او را می‌بیند.

۳٫     غیر انسانی نمودن و بی حرمتی به زنان

فیلم‌هایی که مستهجن هستند، زنان را در یکی از این ۴ گروه غیرانسانی و بی‌ اهمیت جلوه می‌دهند. حریص و پول پرستی که تنها به منظور مادیات به طرف مردان می‌رود، معشوقه‌ای نادان، موجودی که میلی سیری ناپذیر به منظور داشتن رابطه دارد یا فردی که فقط تمایل به جلب توجه دارد.

۴٫     بی تمایلی نسبت به همسران با تاثیر فیلم های پورن بر  روابط زناشویی

این مدل فیلم‌ها مردان را نسبت به همسران خود کسل و بی‌تمایل می‌نماید. مردانی که همیشه به تماشای این مدل فیلم‌ها می‌پردازند، مرتبا در معرض تماشای گستره و متنوعی از اندام‌های برهنه می‌باشند که در نتیجه این تنوع، دیگر نسبت به اندام همسرشان احساس لذت برایشان فراهم نمی شود.

۵٫ ایجاد معیار زیبایی غیر واقعی در اثر تاثیر فیلم های پورن بر روابط زناشویی

این نوع از فیلم‌ها معیاری از زیبایی را در ذهن بیننده ایجاد می کند که در دنیای واقعی هیچ زنی نمی‌تواند به آن راه پیدا کند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  سیاست های مهم شوهرداری

در فیلم‌های پورنوگرافی معیارهایی از مدل‌های رابطه زناشویی زنان مطرح می گردد که کاملا مصنوعی می‌باشد و محصول سناریو نویسی و بازیگری هستند. دیدن فیلم‌های پورنوگرافی موجب میشود توقعاتی در همسران درست شود که در زندگی واقعی اصلا وجود ندارند.

۶٫ مقایسه بازیگران پورنوگرافی با همسران خود

مردانی که همیشه به تماشای این مدل فیلم‌ها مشغول هستند، اندام های برهنه زنان را می‌بینند که از هر لحاظ برای ساخت این مدل فیلم ها پرورش پیدا کرده اند. در نتیجه به طور ناخودآگاه به مقایسه آنها با بدن همسران خود می‌پردازند. نتیجه این مقایسه، موجب عدم علاقه به برقراری رابطه زناشویی با همسر و نابود شدن عشق و علاقه میان زوجین می‌شود.

۷٫ به وجود آمدن انحرافات اخلاقی با تاثیر فیلم های پورن بر روابط زناشویی

ماهیت پورنوگرافی به صورتی است که باعث انحرافات وحشتناکی در زندگی خواهد شد. در خیلی از موارد تجاوز به کودکان یا تجاوز به همکاران و یا اعتیاد به خود ارضایی و  همچنین خیانت نتیجه تماشا کردن فیلم‌های پورن است.

۸٫ کم شدن صمیمیت میان زن و شوهر

معمولا تماشای فیلم های پورن در زندگی زناشویی به صورت پنهانی انجام می‌گیرد. زمانی که یکی از زوجین به تماشای فیلم های پورن می‌پردازد، تمایل ندارد همسرش  این موضوع را بداند. همین مخفی کاری موجب می شود تا صمیمیت بین همسران به شدت کاهش پیدا کند.

۹٫ از بین رفتن اعتماد بین زوجین در اثر تاثیر فیلم های پورن بر روابط زناشویی

از مهمترین پایه های هر ازدواجی اعتماد میان زوجین می‌باشد. هر زنی معتقد است که همسرش با تماشای تصاویر پورن در واقع شخص دیگری را وارد رابطه شان کرده است و به عبارتی دیگر به او خیانت شده است.

این راه هم بخوانید بدنیست:  اشتباهاتی که آقایان بعد از طلاق انجام میدهند؟

۱۰٫ تک بعدی گشتن در زندگی

با عادت کردن به تماشای فیلم های مستهجن، همسر تبدیل به فردی ناسپاس در زندگی می‌شود. به این معنا که به جای اینکه به ویژگی‌های مثبت همسرتان مانند رفتار و زحمات او توجه کنید و از آن ها لذت ببرید، به عیوب و نداشته هایش فکر می‌کنید و از این که  اندام همسرتان به فلان بازیگر پورن شبیه نیست عذاب می‌کشید.

جمع بندی

تاثیر فیلم های پورن بر روابط زناشویی بسیار مخرب و خانمان بر انگیز است و پایه های خانواده را سست می کند. لذا از همان ابتدا بهتر است این فیلم ها تماشا نکنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله مدت زمان رابطه زناشویی مطلوب چقدر است را بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا