ازدواجخواستگاری

آداب خواستگاری کردن در محل کار

آداب خواستگاری ‌کردن مقداری دست خوش تغییرات شده است. وقتی به گذشته نگاه می کنیم این خانوده ها بودند که برای پسرشان همسری انتخاب میکردند اما اخیراً این شیوه به سبب تغییر سبک زندگی متحول شده است. ازجمله موضوع خواستگاری در محیط کار امرزوه بسیار رواج پیدا کرده است. دختر و پسری که در سن ازدواج قرار دارند احتمال دارد در هر موقعیت و شرایطی یکدیگر را ببیند و بپسندند. لذا برای کسب نتایج مطلوب تر می توانیم با یک روان‌شناس در این مورد مشورت بگیریم. در ادامه قصد داریم نظرات کارشناسان را در خصوص طریقه‌ی درست خواستگاری در جامعه کنونی را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین با ما همراه شوید.

خواستگاری

خواستگاری به سبک سنتی

در خصوص امر خواستگاری، کارشناسان بیان می دارند که  انتخاب همسر برای هر جوانی امری مهیج محسوب می‌ شود  که با ورود به این مرحله خواستار آن است که بتواند بیشتر  طرف مقابل خود را بشناسد. و البته مختصصان امر تأکید بسیار دارند که این مسئله در محیط کار نباید خارج از چارچوب خانواده‌ها باشد. بنابراین برای اینکه از مسائل و مشکلات پیش روی آنان جلوگیری شود فقط در اولین گام به شخص مورد نظر پیشنهادی داده شود و بعد از طریق خانواده ها به موضوع رسیدگی شود، چرا که با جلو آمدن خانواده ها از بسیاری جنبه ها، موضوع مورد توجه قرار میگیرد و این موضوع رسمیت بیشتری پیدا میکند.

شیوه صحیح خواستگاری از همکار  :

متخصصان در مورد شیوه های درست خواستگاری این موضوع را مطرح می کنند که  اولین قدم در این مسئله، بررسی شرایط خواستگار مورد نظر می‌باشد. لذا در این امر مهم بایستی شناخت و آگاهی لازم و کافی وجود داشته باشد و تمامی جوانب را به دقت بسنجد تا تصمیمی درست در این مورد بگیرند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  ملاک های انتخاب همسر از دیدگاه دکتر هلاکویی

این روان‌شناسان در خصوص خواستگاری، عنوان می کنند که  اگر قصد تحقیق در محیط کار را دارید، بهتر است این امر  به‌طور غیر مستقیم انجام شود و از افراد دیگری برای این موضوع کمک بگیرید و خود به این کار مبادرت ننمایید. بنابراین بهتر است تحقیق از افراد نزدیک و دوستان او صورت پذیرد و پیوسته تلاش نمایند خواستگاری در محیط کار از سایر همکاران مخفی بماند.

خواستگاری

بالا بردن ظرفیت در حین خواستگاری  

کارشناسان و متخصصان در باب خواستگاری همواره بیان می کنند که ظرفیت شنیدن جواب منفی را داشته باشید. در نتیجه پاسخ ممکن است گاهی با جواب مثبت همراه نباشد و برخی اوقات فرد با توجه به موقعیت و شرایط خود ممکن است جواب منفی بدهد. از این‌رو فرد باید قبل از اقدام به هرکاری ظرفیت و جنبه‌ خود را در این خصوص مورد ارزیابی قرار دهد.

این روان‌شناسان در جهت جواب منفی شنیدن از همکار خود ادامه می‌دهند: این یک سوال اساسی و مهم است که «آیا بعد از شنیدن پاسخ منفی می‌توانم بار دیگر همکاری‌ خود را با او ادامه بدهم یا نه؟، آیا جواب منفی می‌تواند روی کار و محیط کاری من نقش داشته باشد»جواب شما به این سوال، می تواندبسیاری مشکلات و مسائل پیش روی  شما برطرف سازد تا با خیالی آسوده مراحل بعدی را طی طریق نمایید. در ضمن متخصصان امر، اظهار می دارند که نبایستی پس از شنیدن جواب منفی مزاحمتی برای او در محیط کار ایجاد نمایید، چرا که بازخور مناسبی نخواهد داشت.

روان‌شناسان  در خصوص موضوع خواستگاری توضیح می‌دهند در حالتی ‌که پاسخ مثبت باشد بعد از قطعی و رسمی شدن موضوع، سعی نمایند آن را در محیط کار اعلام کنند. زمانی که دو همکار بایکدیگر ازدواج می‌کنند بهتر  از سایر همسران موقعیت کاری و نگرانی‌های یکدیگر را درک می‌کنند و به این موضوع واکنش مناسبی نشان می دهند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  آیا ازدواج فامیلی به طلاق می انجامد؟

امیدواریم با بیان مطالب روش درست خواستگاری ، توانسته باشیم در جهت افزایش آگاهی تان سهمی هر چند کوچک در این موضوع داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا