اعتماد به نفستوسعه فردی

اعتماد به نفس چیست؟

چگونه نسبت به موضوعی اعتماد به نفس داشته باشیم، درصورتی که از آن اطمینان صدرصدی نداریم؟ ممکن است در موقعیت‌ها‌ی گوناگون شغلی و زندگی قرار داشته باشید و بر حسب عدم قطعیت در انجام آن مردد شوید و فرصت ها را یکی پس از دیگری از دست بدهید . لذا چگونه در اینگونه شرایط برای خود فرصت ایجاد کنیم؟

اعتماد به نفس ندارم چه کنم؟

عدم اعتماد به نفس چنانچه در زندگی شخصی بر استعداد و قابلیت های خود اعتماد ندارید، سبب می‌شود دیگران بر روی شما هیچگونه حسابی باز نکنند و توانایی های درونی شما همواره آشکار نشود. بهتر نیست در میان این کنار کشیدن‌ها کمی هم به خود بیایید و ریسک برخی کارها را بر جان بخرید و خودی نشان دهید؟ شما برای محبوب شدن ابتدا بایستی در خود آن را جستجو کنید و برای آن تلاش کنید.

اعتماد به نفس

در این راستا استراتژی‌هایی برای بالا بردن این موضوع وجود دارد که درذیل عنوان می‌کنیم:

راههای افزایش اعتماد به نفس

  • اعتماد به نفس داشتن: یعنی شناخت و آگاهی از دنیای درون خود برای طی کردن مسیر زندگی است.
  • شناخت عوامل درونی خود: با تمرکز بر خود و داشته ها‌یمان در کنار همه کمبودها دنیای زیباتری خلق‌ کنیم.
  • برانگیختن حس درونی: این حس حالت ذهنی از خود می‌باشد در حین اینکه به خود اعتماد دارید، انسان کاملی هم نیستید، منتها به کم وکاستی های جهان درونی خود آگاه هستید و به تدریج در پی ارتقاء آن می‌باشید.

با اعتماد به نفس باشید

برای داشتن اعتماد به نفس بالا در کنار همه مواردی که در مطالب فوق بدان اشاره کردیم، منظورمان این نیست که خود را ماه شب چهارده فرض کنید یا در موقعیت‌ها و روابط، خود را فاضل تر از دیگران بدانید. منظور این است که همان چیزی که هستیم باشید ولی در جهت توسعه و پیشرفت، خود را هم دوست بدارید. اعتماد به خود یعنی داشتن عزت نفس در کنار همه کمبودهایی که ممکن است داشته باشید و با آن کنار بیاید. این یعنی اعتماد به نفس بالا داشتن تا این که از خود چهره‌‌ای متفاوت برای جلب نظر دیگران نمایان سازید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  چگونه شخصیت قوی و محکم داشته باشیم؟

اعتماد به نفس خلاق

خلق اعتماد به نفس به این مفهوم است که، اگر چه در وضعیت ها و موقعیت های شغلی و زندگی گاهی ممکن است با شکست ها و نه گفتن ها هم مواجه شوید، اما با وجود تمامی موانع در جهت کسب موفقیت ها راحت تر برخورد می‌کنید به عبارتی برای شما شکست پلی برای پیروزی های آتی محسوب می‌شود.

اعتماد به نفس

چگونه اعتماد به نفس بالا داشته باشیم؟

بنابراین در راستای داشتن اعتماد به نفس بالا به احتمال زیاد شاید موفقیت و شکست به موازات هم برای شما یک تناقض به همراه داشته باشد. چگونه در حین این که به پیروزی فکر می‌کنیم درصدی هم برای شکست قائل باشیم؟ رسم و راه موفقیت گذر از این چالش در ذهن می‌باشد و کاملاٌ واقعیت دارد. با این حال این مسئله سبب نمی‌شود حس شکست بر شما مستولی شود بلکه برعکس راحت برخورد کردن با شکست در هر امری سبب می شود بدون نگرانی مسیرمان را پیش ببریم، بخاطر این که با دید باز این مسیر را انتخاب کردیم و با تمام وجود خطرات آن را پذیرا هستیم و بر عواقب آن درک و آگاهی کاملی داریم.

این مقاله برای کسب آگاهی شما در جهت داشتن اعتماد به نفس مطلوب می‌باشد، بنابراین بهتر است در کنار همه موقعیت های حال کم یا زیادی که در زندگی برایمان رقم می‌خورد نسبت به بسیاری از تهدیدهایی که ممکن است در کمین‌مان باشند ریسک کنیم و به واسطه داشتن اعتماد به نفس اصولی از این آسیب و تهدیدها بتوانیم به شیوه‌ای درست خلق فرصت نماییم.

این راه هم بخوانید بدنیست:  استرس چه تاثیری بر سوزش معده دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا