کودککودک و نوجوان

انتخاب لباس مناسب برای کودکان

انتخاب لباس مناسب برای کودکان با توجه به سرعت رشد این صنعت کار ساده ای نیست. گزینه ها و سبک های مختلف برای خرید لباس کودک، انتخاب گسترده ای را پیش روی شما قرار می دهد. برای انتخاب لباس مناسب برای کودکان، فقط کیفیت لباس را ارزیابی نکنید، بلکه باید سبک های مناسبی را نیز در نظر بگیرید و مراقب جنس لباس و قیمت آن باشید. با راهکارهای پازل زندگی، خرید لباس کودکان می تواند آسان و حتی سرگرم کننده باشد!

۷ راهکار انتخاب لباس مناسب برای کودکان

۱

به دنبال پارچه هایی با کیفیت بالا باشید.

کودکان بسیار فعال هستند و به خصوص برای مصارف روزانه به لباس هایی که از دوام بالایی برخوردار باشد، نیاز دارند. با این وجود، لباس های تولید شده از پارچه های با کیفیت، لازم نیست گران باشند و لزوماً لباس های گران قیمت از پارچه های با کیفیت خوب تولید نمی شوند.

چطور لباس باکیفیت برای کودک انتخاب کنیم؟

  • پارچه را امتحان کنید تا ضخامت و دوام مناسب داشته باشد.
  • پارچه را در نور نگه دارید؛ اگر نور از آن عبور کند، احتمالاً کیفیت مناسبی ندارد.

۲

 پارچه های نرم را انتخاب کنید.

اگر لباس کودک زبر و خشن باشد؛ پوست او را آزار می دهد. انتخاب پارچه های نرم مخصوصاً برای نوزادان و کودکان نوپا که دارای پوست بسیار حساس هستند؛ اهمیت زیادی دارد.

لباس های پنبه ای، نرم و لطیف هستند و پوست را تحریک نمی کنند. اگر به لباس گرمتری برای کودک نیاز دارید، لباس های پشمی با آستر نرم گزینه مناسبی است.

این راه هم بخوانید بدنیست:  بهترین روش درمان سرماخوردگی نوزاد کدام است؟

۳

 درزها را بررسی کنید.

درزهای برجسته، نشانه های پوشاک ضعیف و بی کیفیت هستند. این لباسها دوام چندانی ندارند و بعد از چند بار شستشو درزهایشان باز می شود. یکی از مهمترین نکات انتخاب لباس مناسب برای کودکان، برجسته نبودن درز ها و در عین حال محکم بودن آن هست. پس اطمینان حاصل کنید که درزها آنقدر برجسته نیستند که پوست حساس بچه ها را خراش دهند.

۴

 از خرید جنس پارچه هایی که باعث تحریک پوست می شود برای کودکان، خودداری کنید.

برخی از طراحان لباس کودک برای جذاب‌تر کردن ظاهر لباس از پر، پوست یا چاپ های برجسته استفاده می کنند. این موارد ممکن است زیبا به نظر برسند، اما در صورت ایجاد ناراحتی، کودکان تمایلی به پوشیدن آنها نخواهند داشت.

۵

از خرید لباس با دکمه های زیاد خودداری کنید.

دکمه های زیاد می تواند خطرات زیادی را برای کودکان خردسال ایجاد کنند. کودکان معمولا سعی می کنند دکمه های لباس را بکنند و حتی ممکن است آنها را به دهان ببرند. اگر لباس دکمه دار برای کودک می خرید؛ بررسی کنید که دکمه ها روی لباسهای مورد نظر محکم باشند.

چند نمونه از مناسبترین لباس برای کودکان را می توانید در این لینک ببینید.

۶

لباس های با کیفیت و عالی را برای مدرسه انتخاب کنید.

به عنوان یک قاعده کلی، اگر انتظار دارید کودک بارها و بارها لباس را بپوشد و بخواهید مدتی طولانی از آن استفاده کند، باید جنس با کیفیت تری را انتخاب کنید. کودکان لباس مدرسه را هر روز می پوشند پس باید جنس آن را طوری انتخاب کنید که در طول سال تحصیلی دوام داشته باشد. کمی بیشتر هزینه کردن برای خرید لباس های با کیفیت مدرسه در طول سال خیال شما را از نیاز به خرید مجدد لباس مدرسه راحت می کند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  تست کرونا برای کودکان ضروری است؟

۷

 سایز کودکتان را برای لباس های رسمی با دقت انتخاب کنید.

ممکن است بخواهید لباس مناسب کودک خود را برای مراسم های رسمی مانند عروسی انتخاب کنید.   خرید لباس رسمی و با کیفیت بالا که دقیقا سایز کودک باشد؛ بسیار مهم است. ممکن است کودک فقط یک یا دو بار بتواند این لباس را بپوشد اما نباید برای صرفه جویی در هزینه، لباسی که یک یا دوسایز از او بزرگتر باشد؛ خریداری کنید.

برای انتخاب سایز مناسب لباس برای کودکان به چه نکاتی توجه کنیم؟

تناسب لباس کودک هنگام خرید لباس رسمی بسیار مهم است. پس اگر قصد دارید برای کودک دیگری، لباس، هدیه بخرید حتما هنگام خرید با یک خیاط ماهر مشورت کنید. معمولاً اندازه کودک مطابق با سن کودک به راحتی تعیین می شود.

می توانید برای انتخاب لباس مناسب برای کودکان، آنها را به همراه خود بیاورید تا بتواند لباس را بپوشند، اما این امر در مورد کودکان خردسال دشوار است.

اگر از اندازه کودک مطمئن نیستید، سایز بزرگتر را انتخاب کنید. این امر به ویژه در مورد نوزادان و کودکان نوپا که با سرعت زیاد رشد می کنند؛ صادق است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا