انگیزهموفقیت

انگیزه چگونه ایجاد می شود؟

انگیزه‌ برای زندگی  

از دیرباز  انگیزه داشتن یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی هر فردی در زندگی‌ به حساب می‌آمد. از اینرو ما همیشه رویاهای بسیاری برای کسب درآمد بیشتر در سر می‌پرورانیم و به دلایل گوناگون هم در ادامه انگیزه ‌ای برای پیگیری این رویاها نداریم. حال بهتر است بدانید در این مسئله فقط بی میلی مطلق علل عمده، در عدم موفقیت ما درکارهایمان قلمداد نمی‌شود. لکن در این مقاله سعی داریم راههای ایجاد میل و اشتیاق بیشتر در مسیر حصول موفقیت را با هم بررسی کنیم و ارائه راهکار دهیم. بنابراین با ما همراه شوید:

انگیزه

شیوه‌هایی برای کسب انگیزه‌ بیشتر :

عوامل ایجاد انگیزه را در این بخش قصد داریم بیان کنیم:

  • منفی نگری : افراد بی انگیزه معمولا به‌شدت افکار منفی را به سوی خود جذب می‌کنند. لذا اکثر اوقات درصد موفقیت این افراد به حداقل می‌رسد. برای کسب موفقیت بهتر است استعداد و توانایی‌هایتان را واقع بینانه شناسایی کنید.
  • از یاد بردن مزایا و پاداش: گاهی ما در انجام کاری به قدری به مسائل و مشکلات آن می‌اندیشیم که به طورکل دریافت پاداش فعالیت مان را بعد از اتمام کار مورد نظر فراموش می‌کنیم. در چنین لحظاتی پیوسته به پاداشی که نصیب تان خواهد شد را به یاد آورید و در این هنگام است که اشتیاق تان فزونی می‌یابد.
  • داشتن اهداف منطقی: شما بایستی باتوجه به توانایی و مهارت‌های خود هدف گذاری تان را پایه‌گذاری‌کنید و با داشتن یک برنامه منسجم وتدریجی اهداف تان را دنبال کنید.
  • آشنایی با خرده عادت ها : در مسیر ایجاد انگیزه بیشتر بهتر است، زمانی کارها را به اهداف کوچکتر تقسیم بندی کنید، این موضوع سبب می‌شود با اتمام شدن هر بخش انگیزه بیشتری برای دنبال کردن آن هدف را داشته باشید.
  • فرصت ها را دریابید: همواره برای کسب موفقیت بیشتر بایستی خطر کنید و از فرصت‌ها استفاده کنید. یاد بگیرید از منطقه امن‌تان خارج شوید. بنابراین همیشه آماده باشید حتی اگر خیلی حرفه‌ای نباشید اما باز نگرانی به خود راه ندهید.
  • پشتکار داشته باشید: این را به خاطر داشته باشید بدون سعی و تلاش به جایی نمی‌رسید.
  • بهانه جویی نکنید: سعی کنید مسئولیت کارهایتان را همیشه خود به عهده بگیرید و زندگی تان را تحت کنترل خود درآورید. بنابراین با مقصر نمودن شخص خاصی، راهی از پیش نمی‌برید.
  • زمان‌تان را مدیریت کنید: مهارت مدیریت زمان در انجام کارها را یاد بگیرید. با داشتن برنامه‌ای مدون در زمان خاص انجام کارهایتان را سر و سامان دهید، تا مطلوب ترین استفاده را از زمان خود داشته باشید.
  • خود را بارو کنید: اگر به استعداد و توانمندی‌های خود اعتماد کنید، پیوسته روزهای خوبی پیش رو خواهید داشت.
  • محدود کردن شبکه‌های اجتماعی: در مواقع لزوم از این شبکه‎‌ها استفاده کنید و تلاش کنید از وابستگی خود به فضای مجازی بکاهید. درگیر شدن در این فضا شما را از مسیرکسب خوشبختی دور می‌سازد.

انگیزه

چگونه کسب انگیزه نماییم:

در راستای خلق انگیزه فراوان  به‌طور کلی، یکی از راهکارهای مؤثر همواره داشتن آمادگی برای مواجه شدن با هر مشکل و مانعی است که در مسیر زندگی بر سر راه ما سبز می‌شود و این را بدانید هر فرد موفقی به طور حتم در زندگی با بسیاری از مشکلات و دشواری‌ها روبرو شده‌ است. لذا با این باور و اعتقاد بهتر می‌توانید با بی‌ میلی ‌خود مقابله به مثل کنید. بدین ترتیب دلیل  عدم اشتیاق خودتان را پیدا و آن را به‌شکل ریشه‌ای برطرف سازید. بدین ترتیب کارها را به ‌تأخیر نیندازید، به تدریج نخستین قدم ‌ها را برای ایجاد تغییری کوچک بردارید. این تغییر و تحول کوچک را به عادت روزانه خود تبدیل کنید. زیرا این موضوع یکی از ارکان اصلی کسب انگیزه و کامیابی در دنیای کنونی می‌باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا