مدیریت زمانموفقیت

اشتباهاتی که باعث از دست رفتن زمان میشود!

در راستای مدیریت زمان ، تا به حال با خود اندیشیده‌اید که احتمال دارد بعضی ‌کارهایی که به شکل روزمره انجام می‌دهید صرفا به دلیل اینکه روزانه آن‌ها را تکرار میکنید دلیل بر نبود مشکل آنها نیست؟ در این مطالب می‌خواهیم شمارا با شماری از کارهایی که در ظاهر قضیه مسئله مدیریت زمان مشکلی ندارند،‌ اما بسیار در بازدهی کاری شما تأثیرگذارند آشنا کنیم. بدین ترتیب با پازل زندگی همراه شوید.

مدیریت زمان

اشتباهات رایج در مدیریت زمان:

  • اول کارهای آسان را انجام می دهید:

در جهت مدیریت زمان به شکل درست،  تعدادی از محققان بر این باروند که، اراده در طول روز کاهش پیدا می‌کند. بنابراین عاقلانه‌ ترین ومنطقی ترین کار این است که کارهایی را که تمرکز زیادی می‌خواهند در اوایل صبح انجام دهید. به‌هرحال معقول ترین شیوه آن است که اول کارهای سخت را انجام دهید، چراکه ممکن است بعدا کارهای ناخواسته ای پیش بیایند که مزاحم برنامه‌ی شما شوند.

  • مدام ایمیل‌های خود را چک می‌کنیم:

برای اینکه در مدیریت زمان خود عملکرد مناسبی داشته باشید، زمانی که  زنگ ایمیل و پیامک های شبکه های اجتماعی جدید به گوش می‌رسد سخت بایستی مقاومت کنید. بدین ترتیب می توانید زمان‌های خاصی را برای چک‌کردن و پاسخ‌دادن به ایمیل‌های خود مشخص کنید.

  • همه‌ی روز یک‌جا می نشینید:

در جهت مدیریت زمان خود، اغلب اوقات کار در اداره اجازه‌ی فعالیت فیزیکی بسیاری به شما نمی‌دهد. در نتیجه طی  تحقیقات صورت گرفته، چند دقیقه نرمش کردن در طی روز می‌تواند سلامتی شما را ارتقاء بخشد.

  • ساعت‌ها به صفحه‌ی لپ‌تاپ خیره می‌شویم:

در موضوع مدیریت زمان به شکل درست، طبق مطالعاتی که در این بار ه صورت گرفته، نشان می دهد مدت های طولانی خیره‌شدن به صفحه‌ی کامپیوتر می‌تواند به خستگی دیجیتالی چشم سبب می شود که در طولانی مدت  این عارضه سبب خشکی چشم و تاری دید می‌شود.

  • اواخر بعدازظهر استراحت می‌کنیم:
این راه هم بخوانید بدنیست:  داشتن انگیزه برای زندگی

به منظور مدیریت زمان صحیح در کارهایمان، وقتی اوایل روز استراحت می‌کنید انرژی، تمرکز و انگیزه‌ی شما به احتمال زیاد بهتر بهبود پیدا می‌کنند.

  • موقع انجام کارها به موسیقی گوش می‌دهیم:

تحقیقات نشان می دهد  اگر کارهای ذهنی (مانند خواندن و نوشتن) را به طور همزمان با گوش‌دادن به موسیقی انجام دهید، از عملکرد شما تا حد زیادی کاسته می شود. اما زمانی که  کارهای یک‌نواخت و تکراری هستند، این قوانین بر آنان صدق نمی‌کند حتی این کار باعث می شود شور و هیجان بیشتری در شما پدیدار شود.

مدیریت زمان

  • منفعلانه رسانه‌های اجتماعی را چک می کیند:

همواره در مسیر مدیریت زمان، محققان بر این باورند که، دو شیوه  برای استفاده از فیس‌بوک وجود دارد: فعالانه و منفعلانه.

استفاده‌ی فعالانه دربرگیرنده‌ی ارتباط مستقیم با افراد می‌شود. به طور مثال،  گذاشتن مطالبی در فیس‌بوک یا نظردادن درمورد پست‌های دیگران استفاده‌ی فعالانه قلمداد می شود. در حالی که، استفاده‌ی منفعلانه به مفهوم دریافت اطلاعات و خواندن مطالب سایر افراد می باشد. بنابراین به‌جای اینکه تنها نظاره‌گر باشید، برای دوستان قدیمی تان پیامی بفرستید یا روی عکس خانوادگی دوست‌تان نظر بگذارید.

  • با همکار خود مشاجره می‌کنیم:

در بررسی مسئله مدیریت زمان، طبق نظر استر پرل Esther Perel  مشاور زوجین،  یکی از بهترین روش‌های برای به حداقل رساندن تنش این است که به حرف‌های همکار خود تأمل کنید و بیشتر از سابق او را درک کنید بدین شکل بهتر می توانید مشکل به وجود آمده مابین خود حل و فصل نمایید.

  • شب دیر می‌خوابیم:

به موازات تحقیقات صورت گرفته در خصوص مدیریت زمان، دانشمندان  به تازگی پدیده‌ای به نام «به‌تعویق انداختن زمان خواب» را شناسایی کردند. لذا بدین مفهوم است که  “در زمان مشخص نمی‌خوابید، منتها هیچ دلیلی هم برای نخوابیدن خود ندارید”. بایستی بدانید کم‌‌خوابی می‌تواند به اندازه‌ی سیگار کشیدن خطرناک و مخرب باشد. در نتیجه شب هنگام تلویزیون را خاموش کنید و برای خوابیدن مهیا شوید اینگونه می توانید به خوبی مدیریت زمان داشته باشید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  چگونه با برنامه ریزی به اهداف خود برسیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا