بیوگرافی افراد موفقموفقیت

بیوگرافی استیو جابز؛ بنیان گذار شرکت اپل

در خصوص بیوگرافی افراد موفق، شاید استیو جابز از آن دست افراد معدودی است که دنیای کنونی امروز ما را با اختراعات خود به طرز شگفت آوری متحول ساخت. لذا  آگاهی یافتن از سرگذشت او می‌تواند ما را بیشتر از پیش با این نابغه‌ی صنعت رایانه آشنا سازد، استیو جابز با نام کامل استیون پال جابز، در ۲۴ فوریه ۱۹۵۵، در سان فرانسیسکو متولد شد. از طرفی نام استیو جابز همه‌ی ما را به یاد اپل و گوشی های هوشمند امروزی می‌اندازد، چرا که او یکی از پیشگامان در این عرصه می ‌باشد. در مطالب ذیل قصد داریم در باب بیوگرافی افراد موفق به شرح زندگی استیو جابز بپردازیم پس با ما همراه شوید:

استیو جابز

 استیو جابز

سوژه‌ی بیوگرافی افراد موفق ما را بر آن داشت تا  در این روزهایی که وقتی صحبت از گوشی های هوشمند می‌ شود و ذهن ما را  به طور ناخودآگاه به سمت و سوی  نام اپل و استیو جابز می ‌برد. لذا در این مقاله سعی داریم تا آنجایی که می‌ شود این موضوع را بسط دهیم. جابز در ۲۴ فوریه ۱۹۵۵ در سان‌فرانسیسکو زاده شد.

بنا بدلایلی پس از تولد، جابز از طرف یک زوج ارمنی آمریکایی به فرزندی پذیرفته شد. در نهایت استیو پس از سپری نمودن دوران کودکی و نوجوانی، در جوانی وارد مرحله‌ی جدید از زندگی شد. او در دانشگاه خیلی به درس علاقه نشان نمی داد تا این که انصراف داد اما به دوره‌های خوشنویسی که در دانشگاه برگزار می شد توجه ویژه‌ای داشت و سال ها بعد از ایده اولیه فونت‌ حروف در مکینتاش از آموخته‌ های آن  دوره بهره کافی را برد.

در آن زمانی که جابز در شرف تأسیس شرکتی بود او  رژیم میوه خواری و گیاه خواری در پیش گرفته بود. در همین اثنی او نام “سیب” یا همان “اپل” را برای شرکت جدید خود برگزید که این نام برای او مظهر نشاط و آرامش بود. از سویی در سال ۱۹۸۵ بخاطر اختلافات مدیریتی در اپل، آنجا را ترک کرد و شرکت نکست را تأسیس نمود. در نتیجه او چند سال بعد دوباره به شرکت اپل بازگشت و تا سال ۲۰۰۷ رویکر جدیدی از سیستم یارانه‌ای را به جهانیان ارائه نمود. اینگونه است که با بازنگری بیوگرافی افراد موفق دیدگاه ما به زندگی تغییر میکند.

استیو جابز

زندگی شخصی  اسیو جابز:

در بیوگرافی افراد موفق، از دیرباز زندگی شخصی افراد سرشناس از جمله مباحثی است که بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. استیو جابز در ۱۸ مارس ۱۹۹۱، ۳۶ ساله با لورن پاول که ۲۷ سال سن داشت و در آن زمان دانشجوی رشته MBA در دانشگاه استنفورد بود، ازدواج کرد. این زوج در نهایت صاحب سه فرزند شدند.

 بیماری استیو جابز:

مشکلات کلیوی جابز (سنگ کلیه) به شکل غیر مستقیم سبب کشف سرطانش شد. در ژوئیه سال ۲۰۰۴، اسکن کت نشان داد که تومور رشد کرده ‌است و احتمال پخش شدن آن بسیار ‌است. لذا جابز در ۳۱ ژوئیه سال ۲۰۰۴، در مرکز پزشکی دانشگاه استنفورد تحت عمل جراحی قرار گرفت.

نگرش استیو جابز به زندگی:

او در سال ۲۰۰۵ در سخنرانی معروفش در دانشگاه استنفورد نظرش را در مود زندگی اینگونه مطرح کرد: همین که فکر می‌کنم به زودی می‌میرم، مهم‌ترین ابزاری است که کمکم می‌کند تا بهترین ها را برگزینم.


مرگ استیو جابز:

استیو جابز در روز ۵ اکتبر ۲۰۱۱ در سن ۵۶ سالگی بر اثر ایست تنفسی ناشی از سرطان لوزالمعده درگذشت. جابز پس از برگزاری یک مراسم تدفین کوچک در تاریخ ۷ اکتبر، در یک قبرستان عمومی به نام «آلتا مسا مموریال پارک» در پالو آلتو به خاک سپرده شد.

در پایان بایستی این موضوع را خاطر نشان کرد، وقتی به بررسی بیوگرافی افراد موفق می پردازیم. احساس می کنیم بایستی با نگاه ژرف به زندگی نگریست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا